راه‌هایی برای از بین بردن پرز لباس

نگران پرز لباس‌هایتان نباشید

شاید برای شما هم پیش آماده باشد، لباسی را که خیلی دوست دارید شروع به پرز انداختن کند و زیبایی لباس را از بین ببرد. علت ایجاد این پرزها رشته‌های تار و پود مانند آن‌هاست که پس از مدت استفاده و گذر زمان در اثر اصطکاک، این رشته‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند و به همدیگر گیر می­‌کنند و به صورت پرزهای گردی روی سطح لباس دیده می‌­شوند. چگونه این پرزها را از بین ببریم؟

علت پرز گرفتن لباس این است که در لباس‌های بافتنی فیبرهایی وجود دارد که بعد از مدتی با استفاده‌ای که می‌شود باعث آزاد شدن آن فیبرها می‌شود. وقتی که این فیبرها آزاد می‌شوند در کنار هم جمع می‌شوند و به هم گیر می‌کنند و ما آن را به شکل پرز می‌بینیم. ما در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه پرز لباس را از بین ببرید. با استفاده از این مرحله ساده و با وسایلی که در خانه دارید شما می‌توانید پرز لباس را از بین ببرید و به لباسی که دوست دارید برسید و آن را در مدت زمان بیشتری بپوشید.

از لباس دورریختنی خود دوباره استفاده کنید 

جــــادویی برای لبــــاس‌ها 

پرز لباس
تیغ یک روش ساده برای از بین بردن پرز لباس است

وسایل لازم: 

  • یک تیغ اصلاح
  • لباس پرز پرزی شده

مراحل انجام: 

لباس را در سطح صافی قرار دهید. می‌توانید از میز اتو و یا زانوی خود استفاده کنید. لباس را به حالتی قرار دهید که پرزهای آن به سمت بالا باشد. شما باید خلاف جهت پرزها تیغ را بکشید. دفت داشته باشید که زاویه تیغ اصلاح باید طوری باشد که به بقیه بافت لباس آسیب نرساند. سپس می‌توانید با یک برس مخصوص لباس (فرچه) و یا یک دستمال مرطوب این پرزها را از روی سطح لباس خود جدا کنید.

راه ساده برای از بین بردن پرز لباس‌ 

اگر لباس شما دچار پرز گرفتگی شده باشد شما را از پوشیدن آن پشیمان می‌کند. بیشترین پرزی که لباس‌ها می‌گیرند لباس‌های زمستانی هستند. پالتویی که شما برای گرم کردن استفاده می‌کنید اگر خز مصنوعی داشته باشد بیشتر باعث پرز دادن می‌شود.

  • شما می‌توانید برای لباس‌هایی که از جنس ماهوت و مخمل هستند و زودتر دچار پرز گرفتگی و جذب مو می‌شوند از تکه‌ای نوار چسب استفاده کنید و آن را در محل‌هایی که مو جذب شده و پرز گرفته شده است به آرامی بکشید تا پرزهای آن از بین برود و خواهید دید که تمام پرزها و موهای روی لباس کم کم از بین خواهد رفت. استفاده از ماهوت پاک کن بهترین روش و ساده‌ترین کار برای از بین بردن پرز لباس است. ولی اگر برای این کار ماهوت پاک کن ندارید و می‌خواهید پرز لباسی را از بین ببرید می‌توانید خودتان در منزل یک ماهوت پاک کن تولید کنید. یک مجله را بردارید و آن را لوله کنید و با استفاده از یک چسب پهن طوری دور آن را بهم بچسبانید که قسمتی که چسبنده است را به طرف بیرون قرار بگیرد. اکنون شما یک ماهوت پاک کن به دست آورده‌اید و برای استفاده از آن می‌توانید بر روی لباس بغلتانید تا پرزهای آن کنده شود.
  • اگر برای لباس‌هایتان از دکمه‌های چرم استفاده شده است شما می‌توانید برای جلوگیری از خراب شدن آن روی آن‌ها را با مقداری فویل آلومینیومی بپوشانید.
  • دست‌تان را دستکش پلاستیکی بگذارید و یا یک جوراب نایلونی در دست‌تان قرار دهید و بعد دست‌تان را به شکل دورانی روی پارچه بکشید. اگر موهای ریز به لباس چسبیده باشند نیز با این روش برداشته می‌شوند.
  • راه دیگری که وجود دارد این است که مقداری نوار چسب به دور انگشت خود بپیچید و با استفاده از طرف چسبنده آن پرزها را از روی لباس بردارید. با این کار پرزها به چسب روی انگشت شما می‌چسبد که شما می‌توانید از این کار برای پارچه‌های ظریف مانند شال یا روسری استفاده کنید. حواس‌تان باشد که چسب بافت پارچه را خراب نکند.
  • با استفاده از یک شانه دندانه ریز، روی پرزها بکشید. این یک روش ساده و کارامد برای رفع پرزهای لباس است. البته از روش‌های قبلی کارایی کمتری دارد ولی کمک خوبی است. یادتان باشد که شانه را به آرامی روی لباس بافتنی بکشید تا داخل بافت نرود.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.