روش صحیح پاک کردن میگو

پاک کردن میگو کار چندان دشواری نیست

پاک کردن میگو کار چندان دشواری نیست و تنها کافی است با دقت آن را انجام دهید. در این آموزش روش صحیح تمیز کردن، جدا کردن سر، پا و پوست و روش‌های نگهداری آن یاد داده شده است. پاک کردن میگوی خام و پخته دارای مراحل مشابهی می‌باشد. با یاد گرفتن این آموزش می‌توانید روش پاک کردن و روش بررسی تازه بودن هر گونه میگو که می‌خواهید استفاده کنید را یاد بگیرید و همچنین روش آماده کردن میگو برای غذا‌های مختلف را بیاموزید.

۱- بررسی تازه بودن

همه میگو‌ها باید در دمای ۳۲ تا ۳۸ درجه در یخچال نگه داشته شوند. میگو خام باید ظرف ۴۸ ساعت پس از خرید مصرف شود، در حالی که میگو پخته باید ظرف ۵ الی ۷ روز مصرف شود. همچنین میگو منجمد معمولا تا ۵ یا ۶ ماه پس از خرید قابل استفاده است. میگوی سرخ شده باید صاف و صورتی سفید (ارغوانی) باشد و نباید بویی قوی مثل ماهی داشته باشد. بعضی از میگوهای پخته شده دارای سر، پاها، لاک، و پوسته می‌باشند، در حالی که برخی دیگر تنها ترکیبی از این اعضا را خواهند داشت. میگو خام باید سفت، شفاف، و تا حدودی براق باشد و هیچ بوی قابل توجهی نداشته باشد. در بسیاری از موارد میگوی خام دارای، پاها و پوسته است و اغلب سر به آن متصل خواهد بود.

باید قبل از تلاش برای خرد کردن یا پاک کردن منجمد شده، آن را یک شب در یخچال قرار دهید. همچنین می‌توانید تعدادی را که قصد استفاده از آنها را دارید از یخچال در آورید و در یک کاسه آب سرد، در سینک قرار دهید، سپس اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در آب بماند.

۲- روش شستن

میگو

میگوها را در یک صافی قرار دهید، سپس آنها را با آب سرد کاملا بشویید. در حالی که می‌شویید آنها را بررسی کنید فاسد نباشند. هر کدام که به نظر می‌رسد لزج شده، تغییر رنگ داده و یا بوی بیش از حد دارد را دور بیاندازید. فقط در آب سرد بشویید و نه در آبی با دمای گرم‌تر از دمای اتاق. میگو خیلی سریع می‌پزد و اگر آنها را در آب داغ بپزید چسبنده و مانند لاستیک خواهند شد.

۳- جدا کردن سر میگو

میگو

سر را بین انگشت اشاره و انگشت شست خود بیندازید، بدن آن را با دست دیگر خود محکم نگه دارید. سر را محکم گرفته و بپیچانید تا زمانی که جدا شود.

  • توجه: سر همه میگو‌ها را جدا نمی‌کنند، زیرا بعضی از مردم ترجیح می‌دهند برای کمک به طعم غذا آن‌ها را پخته و در غذا بخورند. این کار کمی عجیب و غریب است. اگر این کار شما را ناراحت می‌کند، سر آن را جدا کنید.

سر میگو‌ها را در یک کیسه جدا از زباله‌های خانگی خود بریزید و آن را سریع بیرون از خانه ببرید تا بوی بد آن در خانه نپیچد. همچنین می‌توانید سر میگو‌ها برای درست کردن غذا‌های دریایی خانگی ذخیره کنید.

۴- جدا کردن پاها هنگام پاک کردن

میگو

پس از جدا کردن سر، بدن میگو را به سمت خود بپیچانید طوری که شکم آن مقابل شما باشد. همه پاها را محکم در نوک انگشتان خود گرفته و آنها را به سمت دم بکشید تا جدا شوند. پاها باید نسبتا راحت جدا شوند، اما ممکن است نتوانید همه آنها را در یک لحظه جدا کنید. پاها را به جلو و عقب بکشید و هر پا را به صورت جداگانه بکنید.

۵- کندن پوست میگو در زمان پاک کردن

میگو

راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد. شایع‌ترین روش جدا کردن پوسته این است که از جایی که پاها جدا می‌شوند، شروع به کندن پوست میگو کنید، مثل اینکه یک ژاکت را باز می‌کنید. از ناخن خود و یا یک چاقو کوچک برای برداشتن لاک استفاده کنید، آن را به پشت و کنار میگو در بخش‌های مختلف بکشید. همچنین می‌توانید کار را از جایی شروع کنید که سر جدا شده است، پوسته را از پشت خط وسطی میگو بکشید. این کار نیز به همان اندازه موثر است.

۶- جدا کردن دم میگو

میگو

اغلب، میگو با دم در آشپزی استفاده می‌شود، بسته به اینکه چگونه می‌خواهید آن را طبخ کنید. برای جدا کردن دم می‌توانید آن را محکم گرفته و بکشید. اگر در جدا کردن مشکل پیدا کردید می‌توانید با استفاده از یک چاقوی کوچک در قسمت پایین دم برش ایجاد کنید و آن را جدا کنید.

۷- جدا کردن رگه سیاه

میگو

آخرین مرحله پاک کردن جدا کردن رگه سیاه است. خط وسط در پشت میگو، دارای یک رگه تاریک است که در آن روده میگو وجود دارد. با یک چاقوی تیز پشت میگو را درست در امتداد این خط برش بدهید، عمق آن به اندازه‌ای باشد که به رگه سیاه برسید و بتوانید آن را بردارید. رگه را با نوک چاقو خود بیرون بکشید، سپس با انگشتان دست خود آن را بردارید و به سمت دم بکشید. اطمینان حاصل کنید که همه رگه جدا شده است.

۸- روش صحیح نگهداری میگو

میگو را در آب سرد بشویید تا هر گونه پوسته، چربی و یا کثیفی از آن زدوده شود. بهتر است بعد از تمیز کردن میگو آن را بپزید. همچنین می‌توانید آن‌ها را منجمد کنید و ۲۴ ساعت قبل از پخت از فریزر در آورید. میگو باید در یخچال، در دمای بین ۳۲ تا ۳۸ درجه فارنهایت، در بسته بندی چسبیده یا در یک ظرف که هوا داخل آن نفوذ نکند ذخیره شود.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.