روش صحیح پیاده روی را بیاموزید

به روش درست گام بردارید تا دچار کمر درد و پا درد نشوید

شما روزانه هزاران قدم برمی دارید اما اگر هر گام شما به درستی بر روی پیاده رو قرار نگیرد، نمی توانید از مزایای پیاده روی به طور تمام و کمال بهره مند شوید. در نهایت به جمع کسانی که از پا درد رنج می برند می پیوندید. وقت آن است که قدم های خود را درست بردارید.

بیست و شش استخوان (و تاندون های آن) هر یک نقش مشخصی در راه رفتن دارند. متاسفانه اگر راه رفتن شما بر اساس الگوی زیر انجام نشود، ممکن است برای دوباره آموختن نحوه راه رفتن خیلی دیر باشد. اما هر زمان می توانید با پزشک خود در خصوص ارتوپدی یا راه حل های دیگر صحبت کنید.

روش صحیح گام برداشتن

ابتدا پاشنه پا با زمین تماس پیدا می کند و سپس انگشتان و این از ضربه محکم پا به زمین جلوگیری می کند.

سپس قسمت بیرونی میانه ی کف پا با زمین تماس پیدا می کند تا وزن را از پاشنه به پنجه پا منتقل کند. در این مرحله پای شما از حالت سفت و سخت به حالت انعطاف پذیر تغییر می یابد تا تعادل شما برقرار شود حتی وقتی بر روی سطوح ناصافی چون ماسه یا سنگ قدم برمی دارید.

در نهایت بخش جلویی کف پا با زمین تماس پیدا می کند. همین که انگشتان پا با زمین تماس پیدا کنند، بدن شما به سمت جلو حرکت کرده و پای دیگر شما می تواند گام بعدی را بردارد.

چرا دچار پادرد می شویم؟

نمی دانید چرا پاهای شما پینه می بندد؟ دچار گرفتگی عضلات می شوید و یا پوست بعضی قسمت های پا نازک می شود؟ گرچه برخی درمان های فیزیوتراپی، کفش های طبی یا ارتوپدی می تواند درمان این مشکل باشد اما ما می خواهیم منبع و علت این مشکل را به شما معرفی کنیم.

پیاده روی و کف پا
قسمت هایی از پا که متحمل فشار و درد زیاد می شوند
  1. فشار و درد عضلانی که تا پایین ساق پا منتقل می شود، می تواند ناشی از آن باشد که در طول مسیر شصت پا را بر روی زمین قرار نداده اید. در هر قدم که برمی دارید، شصت پا یک سوم از وزن بدن را متحمل می شود (دو برابر دیگر انگشتان) و در واقع شصت پا تعادل شما را حفظ می کند. وقتی کامل روی انگشت شصت قرار بگیرید، قدم بعدی را می توانید بردارید.
  2. پوست خشک و زبر و پینه بسته خارج از محدوده کف پا نشان دهده آن است که این منطقه بیشتر از آن مقدار که باید وزن تحمل کرده. در طول زمان این موجب درد کف پا و مچ پا می شود.
  3. پوشیدن کفش هایی که از داخل پاشنه یا لژ دارند موجب دردهای تاندونیت در ناحیه قوس پا می شوند. اگر کفش، پاشنه بیرونی داشته باشد، درد تاندونیت در قسمت های بیرونی پا و ساق پا و درد مفاصل در قسمت زانو خواهد بود.
  4. اگر رد پای شما طرح کل کف پا را نشان دهد، علامت درد و ناراحتی است. این یعنی قوس پا از بین رفته (در حفظ تعادل هنگام ایستادن مشکل دارید) و این موجب می شود درد تاندونیت از قوس پا به مچ پا منتقل شود.
  5. درد در استخوان این قسمت نشانه آن است که انگشت دوم بار سنگینی را متحمل شده است. درد و سوزش در کوچکترین انگشت نشانه نورومای مورتون است که اغلب به دلیل پوشیدن کفش های تنگ و پاشنه دار به وجود می آید.

روش هایی برای جلوگیری از درد پا

سعی کنید هر روز نرمش انجام دهید تا از درد پاشنه و قوس پا جلوگیری کنید. لبه میز یا کانتر را بگیرید و ۱۰ تا ۱۵ بار پاشنه پا را بلند کنید. به این صورت که آرام روی پنجه پا بایستید و سپس به آرامی پاشنه را روی زمین بگذارید. سپس ۱۰ تا ۱۵ بار انگشتان پا را بلند کنید (روی پاشنه بایستید).

هنگام راه رفتن، دست مخالف پایی که به جلو گذاشته شده را بالا ببرید (مثل رژه رفتن) این کار موجب هماهنگی ماهیچه های پشت کمر می شود و از کمر درد جلوگیری می کند. اگر هر ۴ عضو (دست و پا) هنگام راه رفتن حرکت داشته باشند، کالری بیشتری نیز می سوزانید.

با یک حوله یا ملافه می توانید به درمان درد کف پا کمک کنید. حوله یا ملافه را روی زمین بیندازید و سعی کنید با انگشتان پا آن را قلاب کرده و بردارید. یا همانطور که پشت کامپیوتر نشسته اید و یا تلویزیون تماشا می کنید، یک دستمال را با انگشتان پا از روی زمین بردارید.

منبع familycircle.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.