برای دوست داشتن خودتان این روش ها را پیشنهاد می کنیم

همه شما به عشق نیاز دارید به خصوص عشق و دوست داشتن خودتان

همه ی ما خصلت های بد و کمبودهایی داریم که خودمان نیز بیشتر از هر کس از آن ها اطلاع داریم. از طرفی همه ی آدم ها تمایل زیادی به ناله کرده و گفتن دردها و مشکلات شان دارند. ما بیشتر از اینکه خوبی های مان را ببینیم به کمبودها و نقص های مان توجه می کنیم. شاید حتی خیلی از ما از خودمان متنفر باشیم و آنچه هستیم را دوست نداشته باشیم. اما همه شما به عشق نیاز دارید به خصوص عشق و دوست داشتن خودتان. درصورتی که خودتان، خودتان را دوست نداشته باشید از دیگران هم نمی توانید این توقع را داشته باشید. در این مقاله ۷ راه برای دوست داشتن خودتان شرح داده شده.

هیچ کس کامل نیست

متاسفانه این حققت دارد. هیچگاه هیچ چیز کاملی در این دنیا وجود نخواهد داشت. ممکن است مدت ها تلاش کنید تا بهترین کسی که می خواهید باشید اما هیچوقت به خواسته تان نمی رسید چون نقص ها جزئی از وجود شما هستند. این کمال گرایی افراطی فقط می تواند اعتماد به نفس شما را لکه دار کند. پس از دستکاری واقعیت ها دست بردارید و خودتان را همان طور که هستید بپذیرید. شما کامل نیستید اما لیاقت دوست داشتن خود را دارید.

به خودتان عشق بدهید

 زمانی که به خودتان نگاه می کنید به جای توجه به عیب های تان زیبایی های تان را ببینید. شاید گوش های بزرگی دارید یا پوست پر از جوش تان هیچ گاه از تولید دانه های سیاه و سفید جوش دست برندارد یا شاید چانه ی کوچکی داشته باشید. به جای اینکه هر بار که به آینه نگام می کنید این معایب را ببینید و با خود تکرار کنید که این عیب ها را دارید، به زیبایی ها و نکات مثبت چهره تان توجه کنید. باید به جای اینکه یه چهره ی زیبا برای خودتان تصور کنید زیبایی چهره تان را یافته و همان ها را دوست داشته باشید. با باور این زیبایی ها موفق به دوست داشتن خودتان می شوید

شما کامل نیستید اما منحصر به فردید

شما کامل نیستید و قطعا نقص هایی دارید. بهتر است به جای اینکه مدام به دیگران اجازه دهید شما را تحت تاثیر قرار داده و افکار و اعمال تان را دستکاری کنند سعی کنید همان چیزی که هستید باشید. خود واقعی تان باشید نه آن چیزی که دیگران می خواهند یا به شما تحمیل می کنند. شخصیت بکر و واقعی شما دوست داشتی تر از یک نسخه ی کپی از تصورات دیگران است. اگر قصد تغییر دارید بهتر است خودتان آن را انتخاب کنید و به دیگران اجازه ندهید شمار ا عوض کنند. با دوست داشتن خودتان اجازه ی تاثیر گذاری منفی را از دیگران بگیرید.

خجالت را کنار بگذارید. شما عالی هستید

احساس شرم و خجالت از خودتان شما را به عقب رانده و محدود می کند. بخجالت اعث خواهد شد مدام از جامعه کنار بکشید و خود را از دیگران جدا کنید. به این ترتیب روز به روز احساسات منفی و تجربه های تلختان بیشتر خواهد شد. بهتر است خجالت را کنار بگذارید و به اوضاع بدی فکر کنید که روز به روز با خجالت کشیدن برای خودتان ایجاد می کنید. با دوست داشتن خودتان دیگر خود را مستحق جدا ماندن از جامعه نمی دانید.

خلاقیت را به زندگی خود دعوت کنید

بخندید، آواز بخوانید، آشپزی کنید، بازی با لگو را تجربه کنید و هر کاری که خلاقیت تان را شکوفا می کند را انجام دهید. خلاقیت باعث خواهد شد که سبکبار تر با استاندارد های خود زندگی کرده و زندگی جالب تری را تجربه کنید. این یک شروع خوب برای عشق دادن به خودتان خواهد بود. حتی اصلا احتیاجی به رقابت و مقایسه ی کارتان با دیگران نخواهد بود. می توانید با خیال راحت و ایده ها و احساسات تان را بروز دهید.

خود را سرزنش نکنید

 همه ی ما افکار منفی داریم و دوست داریم گاهی اوقات خودمان را سرزنش کنیم. اگر مدام خودتان را سرزنش می کنید یک لحظه صبر کنید و از خود بپرسید که آیا دوست دارید شخص دیگری که مورد علاقه ی شماست این سرزنش ها را تحمل کند و تحقیر شود؟ احتمالا جواب تان منفی است پس شما هم کمی خودتان را دوست داشته باشید و به خاطر دوست داشتن خودتان هم که شده،  به جای سرزنش کردن گاهی نیز خودتان را درک کنید.

آرامش واقعی را پیدا کنید

 آیا تا به حال برای احساس آرامش و خوشبختی به چیزهایی مانند سیگار یا الکل یا پرخوری یا خرید و کارهایی از این قبیل می پرداختید؟ شما آرامش را در جای نامناسبش دنبال کردید و البته به آرامش گذرا و پوچ رسیده اید. این ها شاید برای مدتی کمک تان بکنند تا همه چیز را فراموش کنید اما آیا مستحق این نیستید که با حل مشکلات تان آرامش واقعی را به خود هدیه بدهید؟ دوست داشتن خودتان یعنی اینکه آرامش و آسایش واقعی را برای خود بخواهید. دوباره نگاهی به وضع خود و مشکلاتی که بر سر راه تان هست بیندازید. سعی کنید به جای فرار از آن ها با آن ها رو به رو شده و حل شان کنید.

دیگر از خودتان فرار نکنید

شما منحصر به فرد هستید و کسی هستید که در راه موفقیت ایستاده و می تواند به هر چیزی که بخواهد برسد. نه اضافه وزن تان شما را محدود می کند و نه آکنه ها و جوش صورت تان. حتی رنگ موها یا چین و چروک صورت تان هم مهم نیست. مهم این است که می توانید بهترین باشید و از درون خودتان را دوست داشته باشید.

منبع 7ganj.ir/
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.