چطور درد اپیلاسیون را کم کنیم؟

نکاتی که باید پیش از انجام اپیلاسیون رعایت کنید

آیا می‌توان درد اپیلاسیون را کم کرد؟ بله. معمولا اولین بار که اپیلاسیون انجام می‌دهید، درد بیشتری دارد اما با تکرار دفعات از درد آن کم می‌شود. در این مطلب چند روش ساده برای کم کردن درد اپیلاسیون به شما پیشنهاد می‌دهیم، چه پیش از این اپیلاسیون انجام داده باشید و چه بار اول شما باشد، این روش‌ها به شما کمک می‌کند.

اعصاب را آرام کنید

قبل از انجام اپیلاسیون، یک بی‌حس‌کننده به پوست خود بزنید. حتما دستورالعمل آن را مطالعه کنید تا بدانید چه مدت باید منتظر باشید و به چه نحو از آن استفاده کنید.

۳۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از اپیلاسیون یک مسکن استفاده کنید (غیر از آسپرین زیرا خون را رقیق می‌کند). به خصوص اگر می‌خواهید نواحی پشت لب، سینه، بیکینی و ژنیتال را اپیلاسیون کنید، این روش بسیار مفید است زیرا این مناطق درد بسیاری دارند.

کار را پیش یک حرفه‌ای انجام دهید

لزوما کسی که مجوز دارد حرفه‌ای نیست بلکه به دنبال کسی باشید که تجربه زیادی دارد. آنها از موم چندمنظوره استفاده می‌کنند که مناسب نوع مو است و لایه ضخیمی از موم را روی پوست قرار داده و پوست را سفت می‌گیرند و موم را در جهت مناسب و به سرعت از روی پوست برمی‌دارند. این روش اپیلاسیون برای انواع وکس مناسب است به خصوص اگر می‌خواهید ناحیه بیکینی را اپیلاسیون کنید.

اسید کمی وارد بدن کنید

سیگار کشیدن و مصرف مداوم کافئین و الکل، اسید زیادی وارد بدن شما می‌کند. اسید بدن سبب حساسیت بیشتر پوست می‌شود.

از اسکراب بدن استفاده کنید

گرچه پوست صورت با وکس کردن لایه‌برداری می‌شود، اما برای لایه‌برداری بدن نیاز به کمک بیشتری است. یک اسکراب کمی زبر برای بدن کمک می‌کند که سلول‌های مرده اطراف منافذ و فولیکول‌های مو از بین بروند و بهتر خارج شوند.

پیش از اپیلاسیون از تونر یا داروی قابض استفاده نکنید

این مواد منافذ پوست را بسته و می‌تواند فولیکول مو را سفت کند. بنابراین قبل از اپیلاسیون از آنها استفاده نکنید.

از یخ به عنوان بی‌حس‌کننده استفاده نکنید

شاید فکر کنید یخ پوست را بی‌حس کرده و درد اپیلاسیون را کم می‌کند. اما استفاده از هر چیز سردی بر روی پوست، منافذ پوست را سفت می‌کند.

موم و درد اپیلاسیون

زیاد الکل ننوشید

نوشیدن الکل قبل از اپیلاسیون، پوست را به شدت نسبت به درد اپلاسیون حساس می‌کند. الکل سبب دی‌هیدراته شدن بدن می‌شود، آب را نگه می‌دارد و سبب پف کردن پوست می‌شود. پف پوست می‌تواند ناراحتی ایجاد کند.

دو ساعت پس از نوشیدن الکل اپیلاسیون انجام دهید و برای آبرسانی به بدن، آب بنوشید.

فکر نکنید اپیلاسیون در منزل چندان راحت است

تکنسین‌ها برای شما کار را راحت‌تر انجام می‌دهند. اگر شما ندانید دقیقا باید چگونه کار را انجام دهید می‌تواند درد زیادی برایتان داشته باشد و به خودتان آسیب بزنید.

خود را نکشید

بعضی افراد نفس خود را حبس می‌کنند یا بدن خود را در طول اپیلاسیون می‌کشند. نفس عمیق بکشید و بدن خود را ریلکس کنید تا درد کمتری حس کنید.

همه قسمت‌های بدن نباید اپیلاسیون شود

داخل گوش و بینی، مژه‌ها، نوک پستان و آلت تناسلی مردانه نباید اپیلاسیون شود. اطراف قسمت‌های آفتاب سوخته یا ملتهب، زگیل‌ها، خال‌ها، بریدگی‌ها یا جوش‌ها اپیلاسیون نکنید. علاوه بر اینکه خطرناک است، می‌تواند درد زیادی تحمیل کند.

منبع liveabout.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.