روند تکنولوژی در سال ۲۰۱۹ چگونه است؟

تحولات هیجان انگیز سال 2019، احتمالا فرضیات غیرقابل پیش‌بینی هستند

با خلق فرضیات می‌­توان زندگی را جذاب‌تر کرد، یکی از چیزهایی که ما در مورد آینده می­‌دانیم این است که AI  و هوش مصنوعی می‌تواند آینده را تصور کند و اینکه اینترنت پرسرعت می‌­تواند در این راه کمک خوبی کند. تحولات هیجان انگیز سال ۲۰۱۹، احتمالا فرضیات غیرقابل پیش‌بینی هستند، اما چند روند اصلی وجود دارد که ما می­‌توانیم روی آن کار کنیم تا پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در سال 2019

احتمالا تا پایان سال ۲۰۱۹ هوش مصنوعی را کاربردی‌تر کار خواهیم کرد، اما  هوش مصنوعی محدودی که اکنون در اختیار ما قرار می‌دهند بسیار شایع‌تر خواهد بود. اتومبیل بدون راننده و ربات ساخته شده و به کار گرفته می‌­شود، اما آینده قابل پیش‌بینی است و از این طریق م­ی‌توان برای شناسایی فرآیندهای کسب و کار ناکارآمد، بهبود امنیت سایبری، تجزیه و تحلیل داده‌­ها و خودکار سازی وظایف انسانی استفاده کرد. همچنین، لازم نیست که انسان یک پژوهشگر پیشرفته برای استفاده از AI و هوش مصنوعی باشد، چرا که می‌­توان مهارت‌­های AI را  بهبود بخشید.

معایب: در نهایت بازار کار افت پیدا می­‌کند.

شبکه‌های G۵

شبکه‌های G5 در سال 2019

این ویژگی به تولید کنندگان تلفن همراه کمک کرد تا بتوانند کار خود را برای ساخت گوشی‌­های جدید از همین سال جاری آغاز نماید، گفته می­‌شود که احتمالا شبکه G 5 به مدت چند سال به طور گسترده در دسترس نخواهد بود. فقط چند شهر از فناوری تلفن همراه سریع استفاده می‌­کنند و کاربران قبل از اینکه بتوانند به اینترنت متصل شوند، به ارتقاء تلفن نیاز خواهند داشت.

معایب: همانند هر تکنولوژی جدید، مشکلات امنیتی در پی خواهد داشت.

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا در سال 2019

هرچند که اینترنت G5 مشکلاتی را دارد اما پهنای باند بیشتری برای اینترنت اشیا (IoT) به وجود می‌­آورد. در این تکنولوژی ماشین­‌ها با هم حرف می­‌زنند و انسان‌های متصل به اینترنت بر آنها نظارت دارند، کارهایشان را تحلیل و با توجه به نتیجۀ پردازش این ابرداده­‌ها عکس‌العمل نشان می‌­دهند. در حال حاضر ماشین­‌هایی وجود دارند که می­‌توانند اطلاعات تشخیصی (فشار تایر، سطح روغن، و غیره) را به تلفن­‌های هوشمند خود ارسال کنند، این تکنولوژی با میلیاردها سنسور روانه بازار می­‌شود در حالی که تا به حال نمونه آن را ندیده­‌اید. همچنین، می­‌توانید با استفاده از روتر وای فای آن را تجربه کنید.

معایب: بسیاری از آسیب‌پذیری‌های احتمالی امنیتی، مسائل مربوط به حریم خصوصی را در پی خواهد داشت.

بلاک‌چین

بلاک‌چین در سال 2019

این فقط بیت‌کوین نیست؛ بلکه یک راه فوق‌العاده برای پیگیری اطلاعات و ساده‌سازی معاملات پیچیده است. بزرگترین فناوری‌های بلاکچین که ما در سال ۲۰۱۹ شاهد آن خواهیم بود ، مدیریت و کنترل شرکت­‌های بزرگ و وابسته خواهد بود.

این تکنولوژی، بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌­تواند تقریبا در هر جایی به مقدار زیادی از داده‌­های تراکنشی وجود داشته باشد: مالی، زنجیره­‌های عرضه، مدیریت حقوق رسانه‌­ها، اینترنت اشیا، تأیید هویت و غیره. تفاوت اصلی بیت‌کوین با ارزهای سنتی غیرمتمرکز بودن آن است. بیت‌کوین روی یک پایگاه داده غیرمتمرکز به اسم بلاک‌چین فعالیت می­‌کند.

معایب: درک این تکنولوژی ساده و استاندارد نیست،  اغلب کمتر از گزینه‌­های متمرکز کارایی دارد.

واقعیت مجازی

واقعیت مجازی در سال 2019

کشف واقعیت مجازی به دهه ۱۹۵۰ می‌­ر­سد، اما تاکنون شاهد پیشرفت چندانی نبوده‌ایم، با وجود اینکه کامپیوترهای بزرگ به صفحات دیجیتالی تبدیل شده­‌اند اما به فراتر از آن چیزی که تصور می­‌کردیم نرسیده­‌ایم.  انتظار می‌­رود که واقعیت مجازی در سال ۲۰۱۹ پیشرفت قابل توجهی داشته باشد، و در روابط بین انسان‌­ها و گوشی‌های هوشمند غنی‌­تر شود.

معایب: هنوز هم نسبتا گران است

محاسبات لبه‌ای

محاسبات لبه‌ای در سال 2019

محاسبات لبه یک روش برای ساده‌سازی جریان ترافیک از دستگاه­‌های اینترنت اشیاء می­‌باشد. به خاطر داشته باشید در اینجا «لبه» اشاره به شبکه‌­ها و دستگاه­‌هایی دارد که دور از ابر هستند همانند گوشی­‌های هوشمند. به عنوان مثال، زمانی که یک درخواست دارید، درخواست شما باید به ابر آپلود شود، پردازش شده و به شما بازگردانده شود. این فرآیند زمان زیادی را صرف می­‌کند و موجب خستگی سرور می­‌شود، بنابراین،  پهنای باند زیادی را اشغال می­‌کند و بسیاری از قابلیت­‌های دستگاه شما را به اینترنت متصل می‌­کند.

همچنین، تقسیم کردن ابر با قرار دادن اطلاعات ذخیره‌سازی بیشتر و پردازش قدرت در سطح محلی (در محله‌­ها و خانه­‌ها) ممکن است چندین ساعت طول بکشد.

معایب: آسیب‌پذیری­‌های امنیتی محلی، به چالش کشیدن هماهنگی، افزایش کنترل شرکت بر روی دستگاه­‌های کاربر.

بدون شک بسیاری از فناوری‌های جدید در سال ۲۰۱۹ به وجود می­‌آید، اما روند رشد آنها ممکن است در سال­‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ و حتی بیشتر ادامه داشته باشد.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.