نحوه رونویسی صوتی به متن به صورت رایگان

oTranscribe فایل صوتی را به تایپ متن تبدیل و در زمان صرفه‌جویی می‌کند

ممکن است فکر کنید ابزار ترجمه فقط مناسب شغل‌هایی مانند روزنامه‌نگاری، وکیل یا پزشک می‌باشد اما جالب است با نرم‌افزار رونویسی صوتی به متن آشنا شوید.

oTranscribe فایل صوتی را به تایپ متن تبدیل و در زمان صرفه‌جویی می‌کند. این نرم‌افزار مناسب دانشجو، نویسنده، یا هر فرد دیگری می‌باشد. می‌توانید در یک جلسه یا کلاس درس ضبط را روشن و از صدای ضبط شده در زمان نیاز استفاده کرد. همه افراد می‌توانند از روش‌های تبدیل صوتی به متن استفاده کنند، رونویسی بهترین راه برای انجام این کار است.

نحوه رونویسی صوتی با استفاده از نرم‌افزار oTranscribe

رونویسی صوتی به متن با نرم‌افزار oTranscribe

تبدیل صدا به متن کار خسته کننده‌ای می‌باشد که با یک نرم‌افزار به راحتی می‌توان این کار را انجام داد. oTranscribe یک برنامه رایگان و متن باز است که در مرورگر اجرا می‌شود. فایل صوتی را آماده کنید و مراحل شروع ترجمه را دنبال کنید:

  • بر روی دکمه آبی Start Transcribingدر صفحه اصلی کلیک کنید.
  • صدای ضبط شده را در مرورگر با کلیک بر روی Choose audio (or video) file بارگذاری کنید. برنامه وب همچنین از ضبط ویدیوهای یوتیوب پشتیبانی می‌کند.
  • این فایل در بالای پنجره مرورگر هنگامی که متن تایپ می‌شود با کنترل برای windre، pause یا fast forward نمایش داده می‌شود. می‌توان از میانبرهای صفحه کلید نیز استفاده کرد.
  • پردازنده کلمه جایی است که متن رونویسی را تایپ می‌کندBold و Italic دو گزینه‌ی قالب بندی هستند.
  • شروع کنید به تایپ و کنترل سرعت پخش با استفاده از نوار  لغزنده در بالا و یا کلیدهای میانبر F3 و F4 .

oTranscribe همچنین دارای برچسب‌های تعاملی است. برای وارد کردن زمان فعلی فایل صوتی به سند کافیست دکمه Ctrl + J (Cmd + J on Mac) را فشار دهید. این نشانگر زمانبندی لینک شده است و هنگامی که روی آن کلیک می‌کنید، در صورت تمایل شما را به زمان خاصی در فایل صوتی منتقل می‌کند.

پس از تکمیل فرمت، می‌توانید متن را به عنوان یک فایل markdown، یک فایل متنی ساده، ذخیره کرده یا اینکه آن را در فرمت سند oTranscribe ذخیره کنید. فرمت OTR. را می‌توان دوباره به برنامه وارد کرد. همچنین می‌توانید آن را به Google Drive وارد کرده و یک نسخه پشتیبان تهیه کنید یا آن را بخشی از یک سند دیگر کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظر
  1. راحیل می گوید

    خودم مشکل را متوجه شدم در قسمت یادداشت رفتم خودش سیو دارد

  2. مهدی می گوید

    زبان فارسی رو پشتیبانی میکنه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.