زیباترین جاهای دیدنی بلژیک

بلژیک یکی از زیباترین کشورهای اروپا است

بلژیک یکی از زیباترین کشورهای اروپا است که مناظر زیبایی از شهرهای قرون وسطایی و مناظر زیبا و رمانتیک اروپا را به نمایش می‌گذارد. طبیعتا پایتخت این کشور، بروکسل نیز از جمله زیباترین و معروف‌ترین پایتخت‌های دنیاست.

دینانت (Dinant)

دینانت در بلژیک

این شهر زیبا در کنار رودخانه ماوس در منطقه والون بلژیک قرار گرفته است. پس‌زمینه این شهر تخته سنگ بزرگی قرار دارد و توسط قلعه باستانی و ساختمان تاریخی شهر محافظت شده است. با قدم زدن در کوچه‌های باریک شهر می‌توانید تاریخ را ببینید. این شهر زادگاه آدولف ساکس است، کسی که ساکسیفون را اختراع کرد و در این شهر می‌توانید از خانه او دیدن کنید. از غذاهای این شهر نیز نباید غافل شد به خصوص Flamiche که نوعی تارت است و Couques de Dinant که بیسکوییت عسلی است.

پارک ملی ایفل

پارک ملی ایفل در بلژیک

محدوده این پارک جنگل‌های راش آلمان را دربرمی‌گیرد اما مرزهای آن تا بلژیک هم کشیده شده است. این منطقه سکونتگاه برخی حیوانات خاص چون گربه وحشی، گراز وحشی، سیاه خروس، آهوی قرمز و جغد است و در هزاره جدید سیاهگوش نیز در این منطقه دیده شده است و این منطقه اولین منطقه حفاظت‌شده در سه قرن اخیر بوده است. زمین این جنگل از اواخر عصر یخبندان باقی است.

Ghent

گنت در بلژیک

گنت شهر کوچک بندرگاهی است که بسیار زیباست. در گذشته این شهر در اروپا از قدرت بالایی برخوردار بود اما امروزه شهر آرامی است با آب و هوای دل‌انگیز. مجموعه‌ای از معماری قرون وسطایی، رستوران‌های ستاره‌دار میشلین، بوتیک‌ها و رویدادهای فرهنگی در این شهر قرار دارد. با قایق‌سواری از کانال توریستی شهر می‌توانید از زیبایی‌های شهر لذت ببرید.

Chateau de la hulpe

Chateau de la hulpe در بلژیک

در منطقه والوون به فاصله کمتر از یک ساعت از بروکسل این قلعه زیبا قرار گرفته است. قلعه به روی عموم باز نیست اما می‌توانید از محوطه آن با مجسمه‌ها و گل‌های رنگارنگش دیدن کنید. این محوطه به خاطر داشتن چمن دایره‌ای، استخرهای کوچک و گل‌های معطر شهرت یافته است.

بروگ (Bruges)

بروگ در بلژیک

یکی از زیباترین و مشهورترین مناطق بلژیک، بروگ است، شهر قرون وسطایی که مقصد زیبایی برای زوج‌های عاشق است. مراکز خرید، خانه‌های سه‌گوش با شیب تند که در کنار کانال آب قرار گرفته‌اند و خیابان‌های سنگفرش زیبا که خالی از ترافیک است این شهر زیبا را جذابتر و خاطره‌انگیز ساخته‌اند. حتما از میدان برگ و ساختمان شهرداری متعلق به قرن چهاردهم دیدن کنید که دارای سقف حکاکی شده است و همچنین میدان بازار با ناقوس کلیسای قرن سیزدهمی و چشم‌انداز زیبای شهر و رستوران‌های معروف و تایید شده.

دوربوی (Durbuy)

دوربوی در بلژیک

این کوچک‌ترین شهر روی زمین با جمعیت ۵۰۰ نفر است با ۲ ساعت فاصله از بروکسل منطقه مسکونی زیبایی با مجموعه‌ای از ویژگی‌هاست. هنوز ویژگی‌های قرون وسطایی خود را حفظ کرده و امروز پیاده‌راه‌های آن گل‌کاری شده، باریک و سنگفرش است و در بین خانه‌های آبی رنگ قدیمی و ساختمان‌ها قرار گرفته است، گردشگران را به مراکز خرید رستوران و هتل‌های عالی خود می‌کشاند. در رودخانه Ourthe می‌توانید ورزش‌هایی چون رفتینگ و کایاک را تجربه کنید.

اسپا (Spa)

اسپا در بلژیک

این شهر زیبا به دلیل داشتن آبگرم طبیعی شهرت یافته است. آبگرم آن در منطقه Ardennes در شرق بلژیک قرار گرفته است و سرشار از آب معدنی است که به گردشگران لذت آرامش و استفاده از فواید این آب برای سلامتی را می‌دهد. همچنین دارای ساختمان‌های زیبا، گرمابه، هتل‌های لوکس و چشم‌اندازهای قرن نوزدهمی است.

بروکسل

بروکسل در بلژیک

بروکسل یکی از زیباترین شهرهای اروپاست که ارزش دیدن دارد. در دهه‌های اخیر این شهر از کلان‌شهرهای پرجمعیت دنیا شده است. معماری تاریخی (مرکز شهر از اواخر قرن هفدهم به خوبی باقی مانده است) شهر بسیار زیباست و مجموعه‌ای از گالری‌های هنری، موزه‌ها و غذاهای معروف در این شهر یافت می‌شود.

جنگل سونیان

جنگل سونیان در بلژیک

بخشی از زیبایی‌های فوق‌العاده این جنگل به تازگی به عنوان میراث یونسکو به ثبت رسیده است. در اوایل عصر آهن، ۴۰۰۰ هکتار از این جنگل مرز طبیعی درخت‌های راش و بلوط شد که از برابانت تا شمال فرانسه کشیده شده بود. اینجا منطقه‌ای آرام و زیبا در بلژیک است که محل سکونت طبیعی گربه‌های وحشی، روباه و گوزن است.

Torgny

Torgny در بلژیک

تورگنی در جنوب بلژیک در منطقه Gaume در استان لوکزامبورگ جنوب آردن قرار گرفته است و از سه طرف توسط فرانسه احاطه شده است. سنگ‌های اخرایی، کاشی‌های منحنی قرمز ویژگی خانه‌های این منطقه است که جنوب فرانسه را به یاد می‌آورد. این روستا بسیار آرام است و برای ریلکس کردن بسیار مناسب است با خانه‌های عسلی رنگ، گل‌های زیبا و رستوران‌های محلی.

محل اقامت

Indrani Lodge در بلژیک

Indrani Lodge سکونتگاه بسیار زیبایی در بلژیک است که در روستای تاریخی باربانت-والوون در Loupoigne قرار گرفته است تنها ۴۵ دقیقه رانندگی از بروکسل فاصله دارد. هتل بسیار لوکس با کلبه‌های قرون وسطایی و زندگی روستایی که فرصتی است برای فرار از شهر و از طرفی یکی از زیباترین مناطق بلژیک با جاذبه‌های فرهنگی است. می‌توانید از میان زمین‌های روستایی، مناطق تاریخی و زمین‌های گلف پیاده یا با اسب گذر کنید.

منبع globalgrasshopper.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.