زیبایی پوست با زردچوبه

قرن‌هاست که زنان هندی برای مراقبت از پوست خود از زردچوبه استفاده می‌کنند

شاید برایتان جالب باشد که ادویه زردچوبه نه تنها برای طعم دادن به غذا مفید است بلکه برای پوست نیز عالی است. زردچوبه ادویه‌ای است که بیشتر توسط مردم آسیا به خصوص تایلند و هند استفاده می‌شود. این ادویه زرد رنگ، عطر و طعم خوبی به غذا می‌دهد اما همانند دیگر مواد طبیعی، زردچوبه نیز فواید بسیاری برای پوست دارد.

قرن‌هاست که زنان هندی برای مراقبت از پوست خود از زردچوبه استفاده می‌کنند. زردچوبه را در تمام مغازه‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانید تهیه کنید فقط مطمئن شوید که ۱۰۰ درصد طبیعی باشد.

فواید زردچوبه برای پوست

زردچوبه مزایای بسیاری برای پوست دارد. خاصیت ضدالتهابی آن به کاهش قرمزی پوست و تسکین سوزش و بیماری‌هایی چون آکنه روزاسه کمک می‌کند. برای نقاط تیره و سیاه پوست می‌توانید از زردچوبه استفاده کنید تا از تیرگی آن بکاهد.

خاصیت آنتی‌باکتری زردچوبه برای ضدعفونی کردن و التیام پوست خوب است، همچنین آکنه را از بین می‌برد. در واقع زردچوبه بیشتر به خاطر خاصیت ضدآکنه که دارد شهرت یافته است. همچنین سیاهی پوست که بعد از از بین رفتن آکنه به جا می‌ماند را از بین می‌برد. افرادی که پوست چربی دارند و مدام آکنه می‌زنند، در صورتی که به طور مرتب از زردچوبه استفاده کنند، تغییرات قابل توجهی در کیفیت پوست خود ملاحظه خواهند کرد.

مهمتر از همه اینکه زردچوبه یک آنتی‌اکسیدان است که از آسیب رادیکال‌های آزاد که منجر به پیری زودرس می‌شود، جلوگیری می‌کند. همچنین می‌تواند ناهنجاری‌های پوست را درمان کند.

کسانی که به طور مرتب از زردچوبه برای پوست خود استفاده می‌کنند، پس از مدتی حتی نیاز به فوندیشن برای پوست نخواهند داشت.

شیوه‌های دیگر استفاده از زردچوبه

زردچوبه علاوه بر اینکه به عنوان ادویه و زیبایی پوست استفاده می‌شود، به عنوان رنگ برنزه نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از افراد از زردچوبه به عنوان یک رنگ طبیعی استفاده می‌کنند. اما قبل از آنکه از زردچوبه به عنوان رنگ استفاده کنید باید بدانید تعداد اندکی تن رنگ پوست با این رنگ هماهنگی دارد. به خصوص اگر پوست روشنی دارید، زردچوبه رنگ پوستتان را زرد نشان می‌دهد اما رنگ پوست‌های دیگر ممکن است با زردچوبه ظاهری درخشان و براق پیدا کنند. در خصوص استفاده از آن نگران نباشید. قبل از خواب آن را به صورت بزنید و اگر رنگ صورت شما بد شد، قرار نیست با آن بیرون بروید. کافی است با آب و صابون صورت را بشویید تا رنگ آن از بین برود.

زردچوبه برای زیبایی پوست
ماسک زردچوبه به روشن و نرم شدن پوست کمک می‌کند

چطور با زردچوبه ماسک صورت درست کنیم؟

اگر معمولا خودتان ماسک صورت درست می‌کنید، کافی است این بار اندکی زردچوبه اضافه کنید. برای درست کردن ماسک زردچوبه مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک قاشق چایخوری عسل را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در مایکروویو بگذارید تا گرم شود.
  • در یک ظرف، عسل را با یک قاشق چایخوری زردچوبه و یک قاشق چایخوری شیر یا ماست یونانی مخلوط کنید.
  • صورتتان را بشویید. موهایتان را کنار بزنید و با انگشت یا قاشق ماسک را روی صورت بزنید. اگر نمی‌خواهید دستتان زرد شود، می‌توانید از دستکش استفاده کنید.
  • بگذارید ماسک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت بماند تا خشک و سفت شود.
  • سپس صورت را با آب گرم بشویید، با انگشتان خود به صورت دایره روی پوست ماساژ دهید تا از خاصیت لایه‌برداری زردچوبه استفاده کنید.

ماسک زردچوبه به روشن و نرم شدن پوست کمک می‌کند، حفره‌های پوستی را کمتر می‌کند، صورت را لکه‌گیری می‌کند و پوست را پر می‌کند. اگر لکه زردچوبه روی پوست ماند، آن را با تونر شستشوی صورت پاک کنید.

درخشش پوست با خوردن زردچوبه

اگر می‌خواهید بدن شما بیشتر از فواید زردچوبه استفاده کند، نوشیدنی که از این ادویه درست شده بنوشید. برای درست کردن این نوشیدنی دستورالعمل زیر را انجام دهید:

  • دو فنجان آب را بجوشانید
  • نصف قاشق چایخوری زردچوبه به آن اضافه کنید
  • هم بزنید و سپس روی آن را بپوشانید
  • بگذارید ۱۰ دقیقه دم بکشد
  • از یک صافی چای استفاده کنید
  • آن را سر بکشید و از آن لذت ببرید

این نوشیدنی را می‌توانید سرد یا گرم میل کنید. برای شیرین شدن آن می‌توانید از عسل استفاده کنید یا برای افزودن طعم می‌توانید کمی ریشه زنجبیل به آن بیفزایید.

منبع liveabout.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.