چطور برند کسب و کار خود را در اینستاگرام بسازیم؟

برند خود را شخصی سازی کنید

همانطور که می‌دانید امروزه از اینستاگرام به منظور معرفی، تبلیغ و رشد کسب و کارها بسیار استفاده می‌شود. اگر بتوانید از تاکتیک‌های اینستاگرام به درستی استفاده کنید، می‌توانید نقش موثری در بازاریابی برند خود داشته باشید. در این مطلب به چند نمونه از این تاکتیک‌ها اشاره می‌کنیم:

اهمیت ورودی تیم را درک کنید

تیم شما نقش مهمی در موفقیت کسب و کارتان دارد. به سختی می‌توان در اینستاگرام با داشتن یک میلیارد کاربر در سرتاسر دنیا، متخصص شبکه‌های اجتماعی استخدام کرد که بتواند با همه کاربران ارتباط برقرار کند. به جای آنکه شخصیت، دیدگاه‌ها و تجربیات اعضای تیم را مخفی کنید، برعکس آن را به اشتراک بگذارید، چرا که می‌توان به وسیله آنها با کاربران مختلف مرتبط شد، ارتباطی که در غیر این حالت حاصل نمی‌شد.

با دادن دسترسی به اکانت برند اینستاگرام به اعضای تیم، همه افراد در ساخت و رشد برند مشارکت خواهند کرد و به افراد قدرت و اعتماد داده می‌شود. گرچه این روش مفید است، اما باید قوانین و محدودیت‌هایی نیز برای جلوگیری از انتشار اطلاعات شخصی و نامناسب وضع شود.

گرچه متخصص شبکه‌های اجتماعی نمی‌تواند با یک میلیارد کاربر متصل شود، اما می‌تواند مدیریت اکانت کسب و کار شما را برعهده بگیرد. اینستاگرام خود صفحه کسب و کار مشخص با قوانین و ساختار مشخص دارد و می‌تواند با چند گام ساده قوانین مدیریت پروفایل را تنظیم کرد. با این قوانین مدیریتی می‌توان مطمئن بود که دیدگاه تیم در انتشار محتوا همسان است و اکانت شما به بهترین نحو بازتاب‌دهنده برند شماست.

برنامه‌ای برای تقویم محتوایی خود داشته باشید

آماده‌سازی مطالب، عنصر مهمی در موفقیت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است، به خصوص در پلتفرم فعالی چون اینستاگرام. قبل از هر چیز مهمترین کار برنامه‌ریزی برای تقویم محتوایی برای بازه زمانی حداقل دو هفته‌ای است. این کار کمک می‌کند تا اعضای تیم شما تلاش خود را برای حفظ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ادامه دهند.

از آنجا که پروفایل اینستاگرام بر اساس فعالیت گروهی شکل می‌گیرد، بهتر است جلسات مشخصی برای صحبت در خصوص تقویم محتوایی داشته باشید. جلسه را با تصمیم‌گیری در خصوص سرفصل‌های محتوایی برند خود آغاز کنید. باید سرفصل‌هایی برای پست‌ها، ویدیوها و آینفوگرافی‌ها انتخاب کرد که به بهترین شکل کسب و کار شما و ارزش آن را بازتاب دهد.

پس از آنکه سرفصل‌ها مشخص شد، تیم شما باید زمانی را به مونیتور کردن و تعامل با مخاطبان صرف کند. شما نمی‌توانید در آن واحد همه جا باشید، بنابراین داشتن تیمی که می‌تواند در زمان واقعی با مخاطبان در ارتباط باشد، بهترین راه است تا برند خود را برای مشتری شخصی‌سازی کنید. این تعامل پایدار به مخاطبان کمک می‌کند تا با کسب و کار شما در ارتباط باشند و نام تجاری شما در اینستاگرام بدرخشد.

برند اینستاگرام و لپ تاپ

از توانایی‌ها و قابلیت‌های خود مزیت بسازید

گرچه برندسازی فرآیندی یک شبه نیست و مستلزم صبر و زمان است، اما در انتها نتیجه آن ارزشمند خواهد بود. اگر فکر می‌کنید هنرمندان و سلبریتی‌ها میلیون‌ها دنبال‌کننده دارند، در حالی که برندهای بیزنسی دنبال‌کننده کمتری دارند، علت آن است که افراد تمایل دارند زمان بیشتری را برای ارتباط شخصی با فرد سپری کنند تا با یک برند.

به عنوان یک کسب و کار، باید بر روی قابلیت‌ها و توانایی‌های خود کار کنید. زمان هایی از روز را برای تحلیل آنکه خود و تیمتان چه چیزی را نقطه قوت شرکت می‌دانید، صرف کنید، سپس بر روی آن نقاط قوت سرمایه‌گذاری کنید. مهم است که بدانید شرکت شما در حوزه اجتماعی چه نقشی ایفا می‌کند، این در نهایت به شما در دنبال کردن یک استراتژی موثر اینستاگرامی کمک می‌کند.

پس از شناسایی نقاط قوت، خود را با هشتگ در شبکه‌های اجتماعی معرفی کنید. برای شناساندن برند خود در اینستاگرام باید بتوانید از بازار شلوغ فاصله بگیرید و اگر بخواهید با عامه همراه باشید و ترندهای محبوب را در اینستاگرام دنبال کنید، چنین چیزی ممکن نخواهد شد.

در نهایت مهم است که برند خود را رسمی نکنید و جنبه شخصی به آن بدهید. وقتی به کاربران اینستاگرام خود نشان دهید که شرکت شما چه کاری انجام می‌دهد و دیدگاهی در خصوص فرهنگ شرکت خود به آنها بدهید، می‌توانید رابطه پایدارتری با آنها داشته باشید که شما را به اهداف بازاریابی‌تان در کسب و کار دیجیتال می‌رساند.

منبع entrepreneur.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.