آموزش ساخت ریسه چراغانی با کاغذ رنگی

جشن‌هایتان را زیبا برگزار کنید

کاردستی کاغذ رنگی ریسه چراغانی با کاردستی کاغذ رنگی بسیار ساده و شاد هست و مطمئنن کودک شما از درست کردن آن کلی لذت می‌برد. ریسه‌های تزیینی امروز کاربرد خیلی زیادی دارد و بعنوان تزیین اتاق کودک‌تان خیلی شاد و زیبا هستند. همانطور که قبلا بارها اشاره شد، هیچ چیز برای بچه‌ها لذت بخش‌تر از این نیست که در تدارکات جشن تولدشان شرکت داشته باشند. شما بجای پرداخت هزینه اضافی برای تم تولد با کاردستی کاغذ رنگی دست‌ساز کودک‌تان یک جشن تولد به یاد ماندنی خواهید داشت. مربی‌های مهد کودک و پیش دبستانی و معلمین مدارس ریسه چراغانی با کاردستی کاغذ رنگی برای تزیین جشن‌های کودکانه جالب هستند. می‌توانید ریسه‌های تزئینی را برای مناسبت‌های اعیاد مذهبی عید مبعث، میلاد پیامبر، عید غدیر، عید فطر و نیمه … استفاده کنید.

مواد لازم:

  • کاغذ مقوایی در رنگ‌های مختلف
  • پانچ
  • نخ یا طناب
  • چسب مایع

روش درست کردن کاردستی کاغذ رنگی:

ریسه چراغانی

ابتدا نوارهای کاغذی به ابعاد ۱۰*۳ سانتی‌متر برای دور حباب لامپ برش بزنید. کاغذهای رنگی را به شکل نوارهایی در ابعاد ۲۰*۲٫۵ سانتی‌متر برای لامپ برش بزنید.

ریسه چراغانی

نوار کاغذی طوسی که برای دور لامپ در آورده بودید را به فواصل ۱ سانتی‌متر علامت گذاری کنید و بعد از هر سه قسمت یک سوراخ با پانچ ایجاد کنید. اولین و آخرین قسمت را روی هم گذاشته و چسب بزنید.

ریسه چراغانی

برای لامپ نوارهای کاغذی رنگی را نصف تا کنید. یک خط تای نازک درست کنید. مانند شکل ۲ لبه را کنار هم گذاشته تا شکل لوزی درست شود.

ریسه چراغانی

همان‌طور که ۲ سر نوار را در دستتان گرفته‌اید با پانچ یک سوراخ دو سر ایجاد کنید. (تقریبا .۵ سانتی‌متر پایین از لبه‌ها در وسط، سوراخ را درست کنید).

ریسه چراغانی

نخ یا طناب را از داخل نوار طوسی و نوار رنگی لامپ مانند شکل عبور دهید. همین مراحل را برای بقیه نوارهای رنگی تکرار کنید تا به طول دلخواه ریسه تزئینی برسید.

منبع: شیدشاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.