چگونه فانوس آلومینیومی درست کنیم؟

فانوس شمعی زیبا بسازید

با چند ورق آلومینیومی دکوری، یک قیچی آهن بری و چند ظرف استوانه ای شکل می توانید فانوس های زیبا و شیک درست کنید. این فانوس‌های شمعی شکل زیبایی به خانه می دهند و نور شمع در داخل آنها بسیار زیبا جلوه می کند. اگر می خواهید خودتان این فانوس ها را بسازید، مراحل زیر را دنبال کنید.

وسایل موردنیاز:

  • ورق های آلومینیومی دکوری
  • قیچی آهن بری
  • خط کش یا متر
  • چند قطعه سیم
  • سمباده

با استفاده از قیچی آهن بری، ورقه های آلومینیومی را به اندازه های دلخواه خود برش دهید. برای بدست آوردن اندازه موردنظر می توانید از ظروف استوانه ای شکل که در خانه دارید مانند قوطی های کنسرو استفاده کنید. اندازه ۲۵ در ۴۳ سانتی متر برای فانوس بزرگ و اندازه ۱۰ در ۲۵ سانتی متر، برای فانوس متوسط مناسب است. پس از برش دادن، لبه های تیز ورقه ها را سمباده بزنید.

قطعات آلومینیومی برش داده شده را دور یک ظرف استوانه ای که قالب موردنظر شما است، بپیچید. در قسمت بالا، میانه و پایین ورقه آلومینیومی با عبور دادن سیم از میانه درزهای ورقه آلومینیومی و پیچاندن سیم، دو سر ورقه آلومینیومی را به هم اتصال دهید تا شکل استوانه پیدا کند. بسته به اندازه فانوس، ممکن است به دو تا شش قطعه سیم نیاز باشد. دنباله سیم را داخل فانوس جا دهید و قسمت اضافی سیم ها را بگیرید. در نهایت، با یک اسپری پوشاننده مشکی روی ورقه های آلومینیومی را اسپری کنید و بگذارید خشک شود. یا می توانید از اسپری با هر رنگ دلخواه خود استفاده کنید و در نهایت جلادهنده به آن بزنید.

منبع familycircle.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.