آموزش ساخت کاردستی با چوب بستنی (قسمت اول)

خلاقیت را به کودک‌تان آموزش دهید

درست کردن کاردستی با چوب بستنی یا اشیای دور ریختنی یکی از روش‌های پرورش خلاقیت در کودکان است. این کاردستی‌ها علاوه بر خاصیت سرگرمی می‌توانند کاربردی نیز باشند. با انواع کاردستی با چوب بستنی بیشتر آشنا شوید. خلاق باشید! خلق اثر همیشه هیجان‌انگیز است. زمانی این هیجان بیشتر می‌شود که بتوانید با استفاده از وسایل دور ریختنی و دم دستی بدون صرف هزینه گزاف، با صرف وقت و خلاقیت کاردستی‌های زیبا و بعضا کاربردی درست کنید. چوب بستنی یکی از همین وسایل دور ریختنی است که اگر بدانید چطور و چگونه آن‌ها را در کنار هم بچینید، می‌توانید با استفاده از آن کاردستی‌های زیبایی برای کودکان و یا بزرگسالان تهیه کنید. اگر خلاق و هوشمند باشید می‌توانید از این کاردستی‌ها کسب درآمد داشته باشید.

کاردستی به شکل جعبه 

یکی از کاردستی‌های کاربردی و زیبا که می‌توانید به کمک چوب بستنی درست کنید، جعبه‌های کوچک است. چوب بستنی‌ها را همان‌گونه که در تصویر می‌بینید طبق الگویی مشخص بر روی یکدیگر سوار کنید و در نهایت با رنگ‌آمیزی جعبه بسته به سلیقه خود یک کاردستی زیبا درست کنید. می‌توانید از این جعبه‌ها برای نگهداری زیورآلات و حتی شکلات استفاده کنید.

چوب بستنی

کاردستی به شکل جامدادی 

با استفاده از یک لیوان یا قوطی فلزی، چوب بستنی‌ها را به شکل گرد در کنار یکدیگر قرار دهید و یک جامدادی زیبای رومیزی برای خود درست کنید. در صورت تمایل می‌توانید جامدادی خود را رنگ کنید.

چوب بستنی

کاردستی با چوب بستنی برای کودکان 

شما می‌توانید به راحتی با کنار هم گذاشتن چند عدد چوب بستنی کاردستی‌های زیبایی برای کودکان درست کنید. برای مثال به کمک ۳ عدد چوب بستنی و یک گیره لباس به راحتی می‌توانید یک هواپیمای کوچک درست کنید.

چوب بستنی

با رنگ کردن و اضافه کردن مقداری کاموا یا پارچه بافت‌دار، می‌توانید یک کاردستی با چوب بستنی به شکل سوسمار یا حیوانات دیگر درست کنید.

چوب بستنی

به کمک چوب بستنی و کاغذ‌های رنگی، سفینه فضایی درست کنید.

چوب بستنی

کاردستی به شکل عروسک چوبی 

با رنگ کردن و نقاشی چوب بستنی‌ها آن‌ها را به عروسک‌های کوچک برای کودکان تبدیل کنید. این دست کاردستی‌ها برای کودکان در مهد کودک‌ها و کانون‌های پرورش رشد فکری کودکان مناسب هستند. همچنین می‌توانید برای تزیین اتاق کودک از آن‌ها استفاده کنید.

چوب بستنی

چوب بستنی

چوب بستنی

کاردستی به شکل دستبند 

برای درست کردن کاردستی به شکل دستبند همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، باید از چوب بستنی‌های سایز بزرگ استفاده کنید. چوب بستنی‌ها را در آب بخیسانید تا کمی منعطف شوند، سپس داخل لیوان فرم دهید و اجازه دهید تا کاملا خشک شوند. در صورت نیاز سطح چوب بستنی‌ها را سمباده بزنید و با رنگ‌آمیزی آن‌ها از دستبند زیبای خود لذت ببرید.

چوب بستنی

چوب بستنی

چوب بستنی

منبع: ستاره

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.