سفر به سئول ، پایتخت کره جنوبی

سئول شهری به واقع بزرگ است که در آن می‌توان هر چیزی را در هر رنج قیمتی پیدا کرد

شهر بزرگ و پر جمعیت سئول، حدود ۶۰۰ سال پیش تاکنون پایتخت کره‌ بوده است. این شهر شگفتی‌های زیادی دارد و بر پایه‌ی فرهنگ، اقتصاد و سیاست بنا شده است. به خوبی می توان مثل شهر توکیو، هم رگه‌ای از فرهنگ‌ها و سنت گذشته و هم تکنولوژی را در آن مشاهده کرد. فرهنگ این شهر و البته سراسر کره به احتمال زیاد با فرهنگ بسیاری از ما ایرانی‌ها سازگار است. پس ممکن است که هر کدام از ما روزی تصمیم بگیریم به سئول سفر کنیم و چه چیزی بهتر از یک راهنمای جامع می‌تواند در این راستا به ما کمک کند.

سئول شهری به واقع بزرگ است که در آن می‌توان هر چیزی را در هر رنج قیمتی پیدا کرد. این شهر مشخصا از توکیو ارزان‌تر است اما با این‌ حال می‌شود گفت که از اکثر شهرهای بزرگ چین گران‌تر محسوب می‌شود. هم هتل‌ها و هاستل‌های ارزان در آن پیدا می‌شود و هم لوکس و گران‌قیمت. اکثر جاذبه‌های این شهر تقریبا با هر بودجه‌ای در دسترس هستند. همچنین نباید در مورد غذا و نوشیدنی نگرانی چندانی داشته باشید. البته به یاد داشته باشید که اگر در جایی غذا میل کنید که منوی غذای انگلیسی داشته باشد باید انتظار قیمت‌های بالاتری را داشته باشید، اما با این وجود هنوز هم گزینه‌های ارزانی برای آن‌هایی که زبان کره‌ای را نمی‌دانند وجود دارد.

سئول
اکثر جاذبه‌های این شهر تقریبا با هر بودجه‌ای در دسترس هستند

وضعیت آب و هوایی

از آنجایی که زمستان‌های سئول سرد و برفی است و در طول تابستان هم با هوایی گرم و مرطوب طرف هستیم، احتمالا بهترین زمان برای سفر به این شهر فصل‌های پاییز و بهار است. در ماه‌های ژوئیه و اوت به طور ویژه‌ای با بارش باران‌های سنگین روبرو هستیم. در ماه‌های مه، ژوئن و اکتبر هم باید انتظار هوایی با درجه حرارتی ملائم و بدون ریزش باران‌های سنگین را داشته باشیم.

بهترین فصول برای رزرو هتل

از آنجایی که بهترین فصول برای سفر به سئول بهار و پاییز هستند، هتل‌های سعی می‌کنند اتاق هایشان را با بالاترین قیمت ممکن اجاره دهند. از این رو، از ماه آوریل تا اوایل ژوئن و همچنین ماه سپتامبر تا نوامبر با بیشترین قیمت هتل در این شهر روبرو هستیم. پس اگر دنبال مقداری تخفیف در هزینه های اقامتی هستید، ماه‌های ژوئیه  و اوت که به اصطلاح off-season نامیده می‌شوند، بهترین زمان برای سفر به این شهر خواهند بود.

انواع هزینه‌ها

هزینه‌ی هاستل: 

معمولا باید برای یک شب توقف در اتاق های مشترک هاستل‌ها انتظار پرداخت هزینه‌ای بین ۸ تا ۱۲ دلار آمریکا را داشته باشید. اگر تمایل به اقامت در اتاق های خصوصی را داشته باشید می توانید با پرداخت ۱۷ تا ۲۴۴ دلار اقدام به این کار کنید. البته این قیمت‌ها را به صورت میانگین محاسبه کرده‌ایم چرا که اگر حوصله به خرج دهید می توانید قیمت های به مراتب کمتر یا بیشتر را هم پیدا کنید.

هزینه‌ی اقامت در هتل:

 هتل‌های شهر سئول با توجه به کیفیت و تعداد ستاره‌ها قیمت‌های متنوعی دارند. اگر بخواهیم هزینه‌ی اقامت به ازای هر شب را دسته بندی کنیم می‌شود به صورت زیر آن را ارایه داد:

  • یک ستاره:  بین ۱۶ تا ۶۷ دلار
  • دوستاره:  بین ۱۶ تا ۱۲۶ دلار
  • سه ستاره:  بین ۴۶ تا ۱۶۲ دلار
  • چهار ستاره:  بین ۷۶ تا ۲۳۵ دلار
  • پنج ستاره:  بین ۱۷۲ تا ۱۸۴ دلار

همانطور که مشاهده می کنید با قیمت‌های خوب و متنوعی روبرو هستیم که انتخاب هرکدام از آن‌ها به بودجه و سلیقه‌ی شما بستگی خواهد داشت.

نکته: قیمت‌هایی که برای هاستل‌ها و هتل‌ها ذکر کردیم برای ۱ تا ۲ نفر به ازای هرشب اقامت محاسبه شده‌اند، طبعا هرچقدر تعداد نفرات بالاتر باشد قیمت‌ها هم تغییر خواهند کرد.

هزینه‌ی مواد غذایی:

 اصولا در سئول خوردن غذا از بیرون، نسبت به پخت آن ارزان‌تر می‌شود. دنبال غذاخوری‌هایی بگردید که برای دانش‌آموزان و کارمندان غذا تهیه می‌کنند. این رستوران‌ها ناهار فوق‌العاده را به همراه برنج، گوشت و سوپ را با قیمتی حدود ۴.۲۳ دلار به فروش می‌رسانند. اگر باز هم دنبال جایی ارزان‌تر هستید دنبال پیدا کردن کافه‌تریاهای محیط های دانشگاهی باشید. همچنین می توانید یک وعده غذای کامل را در رستوران های نشستنی در رنج قیمت ۵ تا ۱۰ دلار میل کنید. یک وعده غذا در رستوران هایی مثل مک دونالد هم در بهترین حالت خود معمولا بیشتر از ۲.۹۶ دلار نمی‌شود.

هزینه‌ی حمل و نقل: 

همانطور که انتظار می‌رود هزینه‌ی حمل و نقل با تاکسی در این شهر هم مانند اکثر نقاط دنیا خیلی به صرفه نیست. به طور مثال اگر بخواهید توسط یک تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر جابجا شوید باید بین ۴۲ تا ۵۹ دلار هزینه کنید. اما می توان همین مسیر را توسط اتوبوس های ویژه با پرداخت ۱۲.۶۷ دلار طی کرد. البته مسیر ذکر شده با اتوس های معمولی بیشتر از ۷.۶۰ دلار هزینه ندارد. بهترین راه برای جابجایی در این شهر استفاده از خط مترو است. معمولا برای هر ۱۰ کیلومتر جابجایی از این طریق باید بین ۰.۷۵ تا ۱.۲۶ دلار بپردازید. اما اگر کارت پول T را تهیه کنید می‌توانید تا ۱۰ درصد تخفیف بگیرید. این کارت‌ها با پرداخت ۲.۱۰ دلار از تمام ایستگاه‌های مترو به فروش می‌رسند. نکته‌ی مهم درمورد این کارت این است که از ۰.۸۴ تا ۷.۵۴ دلار شارژ می‌شوند و برای اتوبوس و مترو کاربرد دارد. روش دیگر استفاده از کارت عبور شهری است که کاربردی مشابه کارت پول T دارد با این تفاوت که برای توره‌های اتوبوس شهری هم کاربرد دارند و به علاوه امکان استفاده‌ی مکرر و البته محدود از سیستم حمل و نقل عمومی در طی یک زمان مشخص را فراهم می کنند. شما می توانید یک کارت عبور یک روزه را با قیمت روزه را با قیمت۱۲.۵۷ دلار (نامحدود برای تور اتوبوس شهری و تا ۲۰ بار برای اتوبوس و مترو)، کارت عبور ۲ روزه را با پرداخت ۲۰.۹۵ دلار(نامحدود برای تور اتوبوس شهری و تا ۲۰ بار برای اتوبوس و مترو در هر روز) و در نهایت کارت عبور ۳ روزه را با قیمت ۲۹.۳۳ دلار (نامحدود برای تور اتوبوس شهری و تا ۲۰ بار برای اتوبوس و مترو در هر روز) تهیه کنید. قطعا این روش به میزان زیادی در هزینه‌های شما صرفه جویی خواهد کرد.

توصیه‌هایی برای صرفه جویی در هزینه‌ها

  • مواد غذایی را از بازار‌های محلی تهیه کنید. بسیاری از  محصولات در مگا استورهایی مثل  Homeplus   و  Emart ارزان‌تر هستند، اما میوه‌ها و سبزیجات  تازه اغلب در بازار‌های محلی با قیمت کمتری قابل خرید هستند. به زبان محلی این بازار‌ها را sijang  می‌نامند.
  • سعی کنید چانه‌زنی یاد بگیرید. در کشور کره، تخفیف برای کسانی است که درخواست می‌کنند. این امر بیشتر در بازارهای محلی و مغازه‌های کوچک اتفاق می‌افتد، اما احتمالا شگفت زده شوید اگر بدانید در فروشگاه‌های بزرگ امکان اینکه تخفیف‌های بزرگی را دریافت کنید وجود دارد. پس در کمال احترام خواسته‌تان را به زبان بیاورید و از چیزی نترسید، چرا که قرار نیست چیزی را از دست بدهید.

بهترین تفریحات و سرگرمی‌ها در سئول

بازدید از کاخ Gyeongbokgun: شهر سئول ۵ کاخ از سلسله‌ی جوسئون را در خود جای داده است و کاخ Gyeongbokgun بزرگترین آن‌ها محسوب می‌شود. این مکان همچنین  کاخ اجرایی اصلی در سلسله‌ی مذکور بود. این کاخ تاریخ به غایت جذابی دارد و بناهای باشکوه، محله‌ها، اقامتگاه ها و عمارت هایش مناظری حیرت‌انگیز و زیبا را پدید آورده اند. اگر زمانی به سئول سفر کردید بازدید از این یکی را به هیچ وجه از دست ندهید.

نکته‌ها:

  • ورودیه این کاخ برای بزرگسالان ۲.۵۳ دلار هزینه در بر دارد.
  • تعدادی تور راهنمای رایگان به چند زبان وجود دارد که می توانید یک روز کامل را با آن‌ها سپری کنید.
  • تعدادی مراسم سنتی، ازجمله تعویض نگهبانان در نزدیکی دروازه Gwanghwamun  برگزار می‌شود که تماشای آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.
  • کاخ در روزهای سه شنبه تعطیل است.

بازدید از موزه‌ی قومی بین‌المللی کره

سئول و موزه قومی بین المللی کره
بازدید کنندگان می‌توانند با آداب و رسوم، عروسی‌ها و مراسم‌های سوگواری و حتی خرافات جالب محلی آشنا شوند.

اگر از کاخ Gyeongbokgun  بازدید کردید در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید. نکته جالب اینجاست که موزه‌ی قومی کره در مجموعه کاخ Gyeongbokgun واقع شده است و بیش از ۴.۰۰۰ نوع مصنوعات ارزشمند را در مجموعه‌ی خودش جای داده است. در این مجموعه می توانید به یک بینش کلی از فرهنگ و مردم کره دست پیدا کنید. همچنین بازدید کنندگان می‌توانند با آداب و رسوم، عروسی‌ها و مراسم‌های سوگواری و حتی خرافات جالب محلی آشنا شوند.

نکته‌ها:

  • آثار و مصنوعاتی که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند اکثر با توضیحات انگلیسی همراه شده‌اند.
  • جواز ورود شما به موزه همان بلیط ورود به کاخ Gyeongbokgun است.
  • اگر مشتاق تورهای صوتی باشید، می‌توانید راهنماهایی به زبان‌های خارجی را استخدام کنید.
  • موزه در روزهای سه شنبه تعطیل است.

برج اِن سئول (N Seoul): 

برج اِن سئول
اگر دوست دارید که مناظری ناب و بی نظیر از شهر سئول را به تماشا بنشینید، بر بالای این برج بروید

برج N Seoul یکی از زیباترین و محبوب‌ترین بناهای شهر سئول محسوب می‌شود. اگر دوست دارید که مناظری ناب و بی نظیر از شهر سئول را به تماشا بنشینید، بر بالای این برج بروید و از دیدن آن ها لذت ببرید. هر ساله گردشگران و عاشقان زیادی برای درک و تجربه‌ی این مکان به اینجا سفر می‌کنند. این برج همچنین یک رستوران خوب، یک کافی شاپ، یک موزه‌ی خرس عروسکی و یک رصدخانه‌ی مستقل را درون خود جای داده است.

نکته‌ها:

  • برای رسیدن به این برج می توانید از اتوبوس های ویژه‌ی زرد رنگی که مخصوص رساندن گردشگران به بالای تپه طراحی شده‌اند استفاده کنید.
  • برای بازدید از موزه‌ی خرس عروسکی و رصدخانه باید به صورت جداگانه هزینه پرداخت کنید.
  • این برج محبوب ترین جاذبه‌ی شهر سئول در تعطیلات آخر هفته و بعد از ظهرها است.

تله کابین یا ماشین کابلی نامسان (Namsan):

سئول و تله کابین نامسان
اکثر گردشگران دوست دارند که با استفاده از تله کابین به بالای برج ان سئول بروند

با اینکه توسط اتوبوس هم می‌شود به بالای برج N Seoul رفت، اما اکثر گردشگران دوست دارند که با استفاده از تله کابین به این کار اقدام کنند. چرا که علاوه بر راحتی، مناظری بسیار زیبا از سئول را در برابر دیدگانشان پهن می کند. پیشنهاد ما هم این است که شما از این طریق به بالای برج بروید چرا که تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

نکته‌ها:

  • تله کاین‌ها در اواخر بعد از ظهر و نزدیک غروب بسیار شلوغ هستند، از این رو بهتر است زودتر در آنجا حاضر باشید.

به دنبال آرامشی ناب در چشمه‌ی آب گرم دراگون هیل(تپه‌ی اژدها): 

سئول و چشمه آب گرم دراگون هیل
هم بدن و هم ذهنتان را در یک jjimjilbang کره‌ای در دراگون هیل به آرامشی مثال زدنی برسانید

خستگی سفر به تنتان مانده است؟ به هیچ چیزی فکر نکنید، هم بدن و هم ذهنتان را در یک jjimjilbang کره‌ای در دراگون هیل به آرامشی مثال زدنی برسانید. پس از پرداخت هزینه‌ وسایل خود را در یک کمد بگذارید، لباس‌های عرق آلود خود را تعویض کنید و به راحتی دراز بکشید تا  سموم از بدنتان خارج شود. پس از دفع عروق می‌توانید در اتاق‌های مشترک به استراحت کردن بپردازید، در یک گوشه لم بدهید و نوشیدنی و غذای مورد علاقه‌تان را میل کنید و حتی یک خواب راحت میان وعده را تجربه کنید. در پایان کار می توانید از وان آب گرم و سونا که به صورت مجزا هستند استفاده کنید و خودتان را بشویید.

نکته‌ها:

  • مطمئن شوید که وسایلتان را در یک کمد امن قرار بدهید  تا لازم نباشد تمام مدت مراقب آن‌ها باشید.
  • این مکان در آخر هفته‌ها کمی شلوغ تر است.

موزه‌ی خاطرات جنگ کره: 

 سئول و موزه خاطرات جنگ کره

مکانی شگفت‌انگیز برای یادگیری عمیق در مورد جنگ کرهمکانی شگفت‌انگیز برای یادگیری عمیق در مورد جنگ کره. اگر دوست دارید در مورد گذشته‌ی دردناک و ویرانگر کره بدانید به این موزه سری بزنید چرا که موارد جالبی در انتظارتان خواهد بود. وسایل و مصنوعات جنگی به صورت گسترده و وسیع در این موزه نمایش داده می‌شوند. وسایلی همچون اسلحه‌ها و نامه‌ها، یونیفرم‌ها به همراه مصنوعاتی در محیط بیرون موزه که شامل، هواپیما، تانک و حتی کشتی‌های جنگی می‌شود همه و همه گذشته‌ی دردناک کره و چهره‌ی زشت جنگ را تداعی می‌کنند.

نکته‌ها:

  • موزه در روزهای دوشنبه تعطیل است.
  • می‌توان راهنماهای صوتی به زبان انگلیسی را اجاره کرد.

گشت و گذار در بازار Namadaemum:

سئول و بازار
از غذاهای خوشمزه، اسباب‌بازی و سوغاتی‌های خوراکی گرفته تا لباس و جواهرات تقریبا هرچیزی در این بازار پیدا می‌شود.

 بزرگترین بازار سنتی شهر سئول با محیطی بسیار بزرگ که در کنار یکی از ۵۴ ورودی اصلی سئول قدیم به نام Seungnyemu واقع شده است. از غذاهای خوشمزه، اسباب‌بازی و سوغاتی‌های خوراکی گرفته تا لباس و جواهرات تقریبا هرچیزی در این بازار پیدا می‌شود. البته نکته‌اش در اینجاست که همه‌ی آن ها قیمت هایی منطقی و معقول دارند. همچنین اگر به دنبال سوغاتی های کره ای از جمله جینسینگ و جلبک دریایی باشید و یا بخواهید عینک تهیه کنید این بازار مکان مناسبی برای این کارها خواهد بود.

نکته‌ها:

  • اگر می خواهید با چانه‌زنی تخفیف بگیرید، مطمئن شوید که هزینه ی اجناس را به صورت نقد پرداخت می کنید، معمولا اگر با کارت پرداخت‌هایتان را انجام دهید، فروشندگان به شما توجهی نخواهند کرد.
  • در این بازار مواد غذایی ارزان است، حتی می توانید یک ردیف را پیدا کنید که در‌ آن kalguksu (رشته فرنگی برش داده شده با چاقو) و galchi jorim (نوعی ماهی پخته شده) را به فروش می‌رسانند.

بازدید از Bukchon

سئول و معماری
معماری های زیبا و یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار و تماشای خانه های سنتی کره به نام هانوک

اگر به دنبال معماری های زیبا و یکی از بهترین مکان‌ها برای گشت و گذار و تماشای خانه های سنتی کره به نام هانوک باشید، به سختی می توان جایی بهتر از محله‌ی Bukchon پیدا کرد. تعداد زیادی از این خانه ها که خوش منظره و زیبا هستند به موزه‌های کوچک، رستوران و کافه تبدیل شده‌اند که این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا نگاهی اجمالی به جزئیات نفیس این خانه‌ها بیاندازید.

نکته‌ها:

  • بسیاری از این خانه ها هنوز مسکونی هستند، پس سعی کنید نهایت احترام به صاحب خانه را حفظ کنید.
  • این محله در همسایگی محله‌ی Samcheongdong واقع شده است، از این رو می توانید در یک روز هر دوی ‌آن‌ها را بازدید کنید.

ساعاتی خوش در پارک Hangang: 

سئول و پارک
پارک زیبای Hangang یکی از محبوب‌ترین فضاهای بیرونی در سراسر سئول است

پارک زیبای Hangang یکی از محبوب‌ترین فضاهای بیرونی در سراسر سئول است. این پارک در مجموع شامل ۱۲ بخش مختلف است که همه‌ی آن ها مکان‌هایی عالی برای استراحت کردن، ورزش و لذت بردن از مناظر به شمار می‌روند. Banpodaegyo یا پل Banpo، پلی دو طبقه است که در شب تبدیل به یک فواره‌ی جادویی و خیره کننده می‌شود. این پل در یکی از پارک‌های دوازده گانه به همین نام قرار دارد. فواره‌ی رنگین کمان در شب نمایشی ۱۵ دقیقه‌ای از نور، موسیقی، و جت آب ارایه می‌دهد که بسیار خیره کننده است و همچنین در کتاب رکورد‌های گینس به عنوان طولانی ترین فواره‌ی پلی جهان به ثبت رسیده است.

نکته ها:

  • نمایش فواره‌های پل Banpo تنها در زمان‌هایی خاص انجام می‌شود، پس سایت رسمی  آن را بررسی کنید.
  • بسیاری از این پارک‌های دوازده‌گانه دوچرخه هایی را با قیمت‌های ارزان اجاره می‌دهند که می توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تورهای قایق‌سواری Eland Cruise: 

سئول و کشتی
کشتی‌های hangang شما را از از میان قلب سئول و از طریق رودخانه‌ی هان عبور خواهند داد

اگر به دنبال تجربه‌ای سرگرم‌کننده و به یاد ماندنی هستید، کشتی‌های hangang شما را از از میان قلب سئول و از طریق رودخانه‌ی هان عبور خواهند داد. این تورها هم درمیان توریست‌ها و هم مردم محلی خصوصا خانواده‌ها بسیار محبوب هستند. این کشتی ها هم جایگاه نشستن بیرونی و هم درونی دارند که تجربه‌ای مضاعف را برای شما رقم خواهند زد، به این معنی که می توانید در هر نوع هوایی از ماجراجویی لذت وافر ببرید.

نکته‌ها:

  • اگر درشب از این تورها استفاده کنید، احتمال اینکه نمایش فواره‌های پل Banpo را در شب بر روی عرشه‌ی کشتی تماشا کنید وجود دارد.
  • به طور کلی، استفاده از این تورها در شب نسبت به   بعداز ظهرها پر طرفدارتر است.
  • انتخاب اینکه سفرتان یک طرفه باشد یا مسیر برگشت هم داشته باشد با شما خواهد بود.
  • درون این کشتی ها فروشگاه‌هایی وجود دارد که می توانید از آن‌ها نوشیدنی تهیه کنید.

بازدید از کاخ Changdeokgung: 

سئول و کاخ
ترکیبی زیبا از معماری کره‌ای و طبیعت زیبا

محوطه‌ی کاخ Changdeokgung با تمرکز ویژه‌ای بر روی ساخت و ساز در اطراف چشم‌اندازی زیبا و طبیعی ساخته شده است. نتیجه‌ای این توجه، ترکیبی زیبا از معماری کره‌ای و طبیعت زیبا شده است که این بنا را به چشم‌ نواز‌ترین کاخ سئول مبدل کرده است.

نکته‌ها:

  • بهتر است که از قبل در یکی از تورهای گروهی ثبت نام کنید.
  • شما می توانید در تورهای گروهی، گشت و گذار در باغ‌های زیبای Huwon را انتخاب کنید که به عقیده‌ی بسیاری یکی از زیباترین نقاط شهر سئول محسوب می‌شود.
  • این کاخ در روزهای دوشنبه تعطیل است.

تجربه‌ای خوشمزه و زیبا در رستوران باغ Samwon: 

سئول و رستوران
رستوران Samwon ، یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های سئول است

رستوران Samwon ، یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های سئول است که برای سرو باربیکیوی(کباب) کره‌ای  بی نظیرش مشهور شده است. زیبایی باغ کره‌ای این رستوران، با یک برکه و آبشار تکمیل می‌شود. این محیط برای شما احساس لوکس بودن و طبعا زیبای کره‌ای را در مکانی خوش منظره و آرام برایتان القا می‌کند. حتما کباب دنده و بولگوگی را امتحان کنید. از دیگر غذاهای معروف کره‌ای که در این رستوران سرو می‌شود، می‌توان  galbitang، jjigae dwenjang و nengmyeon را نام برد.

نکته‌ها:

  • رستوران Samwon در همه‌ی روزها به جز یکشنبه‌ها مجموعه‌ای خاص از ناهار را ارایه می‌دهد.
  • یادتان باشد که سفارش غذا در این رستوران باید برای حداقل دو نفر باشد.

ساعاتی بی دغدغه در گراند پارک کودکان:

سئول و گرند پارک کودکان
گرند پارک کودکان در سئول به طور ویژه به بچه‌ها اختصاص داده شده است

 گرند پارک کودکان در سئول به طور ویژه به بچه‌ها اختصاص داده شده است. پس اگر در طول سفر فرزندی دارید، بهترین فرصت است تا تجربه‌ی واقعی سفر را به کودک دلبندتان بچشانید. این پارک فضایی بسیار بزرگ دارد که شامل یک باغ وحش، پارکی تفریحی، مناطقی برای اجرای برنامه‌ها، یک باغ گیاه‌شناسی زیبا و مکان‌های زیادی برای پارک خودرو است.

نکته‌ها:

  • خود پارک، باغ وحش و باغ گیاه‌شناسی به طور رایگان به روی عموم باز هستند، اما برای استفاده از دیگر فعالیت‌های تفریحی، باید به صورت جداگانه هزینه بپردازید.
  • فواره‌ی بزرگ آبی در این پارک وجود دارد که نمایشی به همراه موسیقی را در هر ساعت برگزار می‌کند و هربار حدود ۵۰ دقیقه به طول می‌انجامد. این نمایش در همه‌ی ماه‌ها به جز در طول زمستان برگزار می‌شود.
  • در این پارک امکان اجاره‌ی کالسکه برای عموم فراهم شده است.
منبع kojaro.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.