سفر به کشور عمان

چرا باید به عمان سفر کرد؟

معمولا کمتر کسی کشور عمان را به عنوان اولین گزینه و انتخاب برای سفر برمی‌گزیند. عمان کشوری است که در ساحل جنوب شرقی شبه جزیره عربستان قرار گرفته و با کشورهای ایالات متحده عربی، عربستان سعودی و یمن مرز مشترک دارد. عمان پر از بیابان‌های زیبا و قلعه‌های باستانی است. از سویی گردشگرانی که به عمان سفر می‌کنند نیز روز به روز رو به فزونی هستند. چرا باید به عمان سفر کرد؟ در این مطلب شما را با جاذبه‌های کشور عمان آشنا می‌کنیم.

مردم

گردشگری کشور عمان

مردم عمان مردمی خونگرم و شاد هستند. آنها همیشه لبخند به لب دارند و برای کمک به شما آماده‌اند. وقتی به این کشور سفر می‌کنید مردم محلی سریعا برای خوشامدگویی به شما پیشقدم می‌شوند.

تنوع اماکن دیدنی

عمان دارای مناظر و چشم‌اندازهای متنوعی است. سواحل طولانی، بازارهای شلوغ، ساختمان‌های سفید، شترهایی به رنگ کوه، قلعه‌ها و بیابان‌های نارنجی رنگ. همه چیز زیباست.

دره‌ها

دره و کشور عمان

عمان دره‌های زیادی دارد که هر یک طول، عمق و رنگ مختلفی دارد. دسترسی به برخی از این دره‌ها با جاده و برخی تنها با پیاده‌روی است. همه این دره‌ها دارای آب شفاف و کریستالی هستند.

ماجراجویی

ماهیگیری در کشور عمان

می‌توانید فعالیت‌های ماجراجویانه زیادی در عمان انجام دهید. می‌توانید به کمک الاغ‌ها یا پیاده کوهنوردی انجام دهید و همچنین می‌توانید تجربه یک غواصی خوب داشته باشید. در کویر آن می‌توانید شترسواری کنید، در شن و ماسه‌ها گشت و گذار کنید و در کویر پرستاره چادر بزنید.

مسقط

مسقط در کشور عمان

پایتخت این کشور مسقط است. مسقط مرکز مروارید و ماهی است و در آن ماهیگیری سنتی انجام می‌شود و قایق‌های کوچک به همین منظور مورداستفاده قرار می‌گیرند. معماری مسقط خیره‌کننده است. این معماری گذشته و آینده این شهر را نشان می‌دهد. مسجد بزرگ آن با گنبد طلایی، فرش‌های ایرانی و کفپوش سنگ مرمر زیبایی فوق العاده‌ای یافته‌است. حتما باید از پایتخت عمان بازدید کنید.

غذا

غذاهای عمان ترکیبی از غذاهای نواحی اطراف شامل آفریقای شمالی، عربستان، هند و ایران است. کسانی که عاشق غذاهای دریایی هستند از غذاهای مسقط لذت می‌برند. می‌توانید انواع مختلف چای (زعفران و هل) و دسرها را در عمان تجربه کنید. مردم عمان معمولا هر روز برنج را با مرغ یا گوشت آغشته به کاری می‌پزند اما از چاشنی‌ها و روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از غذاهای معروف عمانی شووا (Shuwa) نام دارد، گوشتی که در برگ موز یا نخل پیچیده شده  در تنورهای ماسه‌ای زیرزمینی پخته می‌شود.

خرید

بازار در کشور عمان

مسقط بازار بزرگی دارد که دارای انواع متنوعی از جواهرات، پشمینه، سرامیک، طلا و چرم است. می‌توانید در سوق‌ها خرید کرده یا عکس‌های زیبایی بگیرید.

عمان مناظر، طبیعت و معماری زیبایی دارد و پر از تجربیات فوق‌العاده و فرهنگ متنوع است. می‌توانید برای سفر بعدی خود این کشور را اتخاب کنید.

منبع travelplanet.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.