همه چیز درباره سفید کردن دندان ها توسط دندانپزشک

امروزه سفید کردن دندان ها در میان مردم سراسر دنیا بسیار رایج شده است

امروزه سفید کردن دندان ها در میان مردم سراسر دنیا بسیار رایج شده است و افراد زیادی هر ساله به دندانپزشک خود برای سفید کردن دندان ها مراجعه می کنند. با این حال برخی تصورات غلط حول این روش درمانی در میان عامه افراد وجود دارد که مانع از آن می شود  برای داشتن دندان های سفید و لبخندی زیبا اقدامی بکنند. آمارها نشان داده است بسیاری از محصولات و روش های جدیدی که برای سفید کردن دندان ها به کار می رود، روز به روز این واقعیت را روشن می کند که روش سفید کردن دندان ها (در مطب) آسان ترین و در دسترس ترین روش است.

یکی از تصورات غلط در خصوص سفید کردن دندان ها، دردناک بودن آن است. ممکن است برخی افراد پس از عمل سفید شدن دندان ها دردی را متحمل شوند اما این بسیار نادر است. در موارد استثنایی که این اتفاق می افتد، اغلب افرادی بوده اند که با دندانپزشک خود مشورت نکرده اند و از روش های خانگی سفید کردن دندان ها استفاده کرده ند. این بدان معنا نیست که روش های خانگی برای سفید کردن دندان ها خوب نیست بلکه به این خاطر که افرادی که نیازی به سفید کردن دندان نداشته اند و یا دستورالعمل و روش آن را نمی دانسته اند، با این کار بیشتر به خود آسیب می زنند.

گرچه ممکن است حساسیت هایی چه در طول عمل سفید شدن دندان در مطب و چه پس از به کار بردن روش های خانگی ایجاد شود، اما حساسیت ها چندان شدید نیست. اکثر افرادی که دچار حساسیت های شدید می شوند اغلب مشکلات دندانی مانند کرم خوردگی، مشکلات لثه و آلرژی به ماده سفیدکننده دارند که منجر به حساسیت می شود.

یکی دیگر از تصورات غلط در این خصوص این است که ماده سفیدکننده مینای دندان را نازک کرده و از بین می برد. این اساسا واقعیت ندارد. برخلاف مواد سفیدکننده خانگی، مواد سفید کننده که در مطب استفاده می شود اسیدی نیست. این مواد حاوی پرواکسید هیدروژن یا پرواکسید کربامید هستند که در روند سفید کردن دندان ها طی یک فرآیند شیمیایی به ترکیب بی خطر آب و اکسیژن تبدیل می شود. امروزه بیشتر ژل های سفیدکننده دندان حاوی فرمول های متعادل PH هستند که کمک می کند این ترکیبات بی خطر به راحتی از میان شکاف های زبر و خشن و فضاهای خالی روی دندان عبور کنند. با این کار تمام مواد ماسیده شده روی دندان ها که ایجاد لکه و تغییر رنگ کرده اند، پاک شده و از بین می روند.

بیش از یک قرن است که پرواکسید هیدروژن استفاده می شود و در تمامی عمل های سفید کردن دندان ها به عنوان عامل اصلی سفیدکننده شناخته شده است. از آنجا که مقادیر زیاد این مواد می تواند بر ایمنی و ریسک فاکتورها تاثیر بگذارد، به همین خاطر بهتر است کسانی که می خواهند دندان های خود را سفید بکنند ابتدا از مشاوره یک متخصص برای دریافت بهترین روش درمانی بهره مند شوند.

سفید کردن دندان ها و لیزر
نور و لیزرهای به کار رفته در عمل سفید کردن دندان در اثربخشی کار و سرعت دهی به آن موثر است

یکی دیگر از تصورات غلطی که افراد دارند این است که فکر میکنند نور و لیزرهایی که پزشک استفاده می کند عملا بی فایده است. برخی گمان می کنند این لیزرها و نورهای مخصوص یک حقه است که دندانپزشکان به کار می برند تا کار خود را بزرگتر نشان دهند و بر هزینه ها بیفزایند. اما این تصور اشتباه است.

مطالعات متعددی نشان داده اند که این نورها و شتاب دهنده های لیزری فرآیند اکسیداسیون (یعنی همان فرآیندی که مواد سفیدکننده لکه های عمقی مینای دندان و لکه های روی سطح دندان را از بین می برد) را به طور موثری سرعت می بخشند. بسیاری از تحقیقات جدید در حوزه زیبایی دندان نیز نشان داده اند که این نورها به خصوص نورهای جدید LED آبی، نه تنها فرآیند سفید شدن دندان ها را سرعت بخشیده و اثربخش تر می کند، بلکه آن را ایمن تر نیز می سازد. گرچه برخی از این چراغ ها به خصوص آنها که برای استفاده خانگی درست شده، ظرفیت و تکنولوژی لازم را ندارند و نتیجه آن همانند عمل سفید کردن دندان در مطب نخواهد بود.

بهترین راه برای از بین بردن این تصورات غلط و سوءتفاهمات این است که به دندانپزشک مورد اعتماد خود و یا بسیاری مراکز دندانپزشکی که مشهور و معتبر هستند مراجعه کنید. یا می توانید از افرادی که این کار را انجام داده اند و دندان های آنها سفید شده و لبخد زیبایی پیدا کرده اند (همانطور که شما می خواهید)، در خصوص میزان درد، ایمنی و سرعت کار بپرسید.

منبع socialifestylemag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.