چطور می توان محیط های کاری را به فضای سالم تری تبدیل کرد؟

فضای سالم در محیط کار، در سلامت جسم و روان شما تاثیرگذار است

بیشتر افراد زمان زیادی از روز را پشت میز خود سپری می کنند. گرچه بعضی ادارات و شرکت ها فضای خوب و سالمی دارند اما برعکس برخی نیز ممکن است سلامتی فرد را به خطر بیندازند. در اینجا به بررسی ۵ فاکتور در محیط های کاری که می توانند به سلامتی زیان برسانند می پردازیم و راه حل های مفید برای آنها ارائه می کنیم:

محیط باز

در محیط های کاری باز ( یعنی محیط هایی که محل رفت و آمد ارباب رجوع است) شیوع آنفولانزا و سرماخوردگی بیشتر است. مطالعه ای که اخیرا در دانمارک بر روی ۲۴۰۰ کارمند انجام شده نشان داده است که در محیط های کاری باز ۶۲ درصد بیش از محیط های بسته احتمال بیمار شدن در کارمندان وجود دارد.

چه می توان کرد؟

برای سلامت خود اقدام کنید. هر از گاه دستان خود را بشویید، ورزش کنید، سیستم ایمنی بدن خود را با مصرف مکمل های ویتامین D تقویت کنید. و اگر حس کردید که مریض شده اید برای جلوگیری از انتقال میکروب در خانه بمانید.

سیستم تهویه هوا

دفاتر اداری جدید طوری طراحی شده اند که هوای بیرون را بیرون و هوای داخل را داخل نگه می دارند اما این امر سبب بروز مشکلاتی اساسی برای سلامتی می شود که به سختی قابل تشخیص است. گردش هوا می تواند ذرات سبک موجود در هوا، ذرات سمی که از پرینتر و دستگاه های کپی منتشر می شود ، مواد شوینده و بوی عطر همکاران را به چرخش درآورد. فیلترهای موجود در سیستم تهویه هوا که برای تمیز نگاه داشتن هوای داخل شرکت طراحی شده است می تواند در زمین ایجاد قارچ و کپک بکند. این قارچ ها ایجاد کننده آلرژی، سینوزیت حاد و آسم هستند.

چه می توان کرد؟

اگر حساسیت به کیفیت هوای شرکت دارید، فورا آن را به مدیر شرکت گزارش دهید و وسیله ای مناسب برای تهویه هوا درخواست کنید. علاوه بر این بهترین کاری که می توانید انجام دهید باغبانی در شرکت است! تحقیقات نشان داده است که پرورش گیاهانی که به آسانی رشد می کنند در کاهش میزان آلاینده های هوا موثرند.

میز کار

تحقیقات نشان داده است که نشستن طولانی مدت پشت میز یکی از مضرترین کارهایی است که هر روز انجام می دهیم حتی اگر خارج از محل کار ورزش کنیم. همچنین تحقیقات ثابت کرده اند که نشستن طولانی مدت با ریسک های زیادی از جمله بیماری های قلبی عروقی همراه است. تحقیقاتی که بر روی ۴۵۰۰ نفر انجام شده نشان داده است که افرادی که روزانه بیش از دو ساعت جلوی کامپیوتر می نشینند دو برابر بیشتر در معرض بیماری های قلبی هستند. همچنین نشستن طولانی مدت مشکلاتی نیز برای کمر به وجود می آورد. از طرفی ایستادن نیز بهتر از نشستن نیست. تحقیقات نشان داده اند ایستادن طولانی مدت نیز می تواند عواقب بسیاری برای سلامتی داشته باشد. از جمله بیماری های استخوانی-عضلانی در کمر و پاها، درد در عضلات پا، متورم شدن پا و به طور کلی خستگی مزمن.

چه می توان کرد؟

هر دو را ترکیب کنید. بنشینید، بایستید، بچرخید و هر ۲۰ دقیقه حالت نشستن خود را عوض کنید. نرمش کنید به این صورت که از صندلی خود جدا شوید و هر چقدر می توانید قدم بزنید.

دستشویی و آشپزخانه

میکروب ها در نقاط مختلفی قرار دارند، دستگیره قوری، دستگیره یخچال، دکمه های مایکروفر، دکمه های دستگاه ها، شیر آب و دستگیره دستشویی.

چه می توان کرد؟

مرتب دست های خود را بشویید و قبل از استفاده از دستشویی دستگیره آن را تمیز کنید.

نورپردازی

افرادی که زیر نور شدید کار می کنند، در معرض مشکلات بینایی قرار می گیرند از جمله آب مروارید .

چه می توان کرد؟

کنار پنجره و زیر نور طبیعی قرار بگیرید. تحقیقات نشان داده است که دریافت نور خورشید در طی روز به همان اندازه خواب شبانه به سلامتی و کار بهتر کمک می کند. همچنین می توانید در میز کار خود از لامپ سفید برای ایجاد تعادل با نورهای فلورسنت استفاده کنید.

منبع experiencelife.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.