پیش از طلاق گرفتن از همسرتان، به این سوالات پاسخ دهید

آیا قصد جدا شدن از همسرتان را دارید؟

آیا قصد جدا شدن از همسرتان را دارید؟ تصمیم به طلاق از مهمترین تصمیمات زندگی است که می تواند در طول زندگی عواقبی داشته باشد. مشکلات زناشویی، سختی و ناامیدی در رابطه همیشه به معنای طلاق نیست. در ادامه به چند سوال اشاره می کنیم که باید پیش از طلاق گرفتن از همسرتان، از خود بپرسید. شما و همسرتان جداگانه به این سوالات پاسخ دهید و سعی کنید احساسات و پاسخ طرف مقابل را نیز مدنظر قرار دهید.

آیا هنوز به همسر خود احساس دارید؟

آیا احساس شما کم شده و یا به دلیل مشکلی که در رابطه شما به وجود آمده، هیچ رابطه و نزدیکی احساسی به هم ندارید؟ اگر هنوز هم احساس عشق و محبت بین شما وجود دارد پس بهتر است پیش از تصمیم به طلاق گرفتن بر روی رابطه تان کار کنید. شما نمی خواهید طلاق بگیرید و سپس احساس کنید که اشتباه کرده اید و پشیمان شده اید. اگر هنوز عشقی بین شما وجود دارد از مشاور زوجین کمک بگیرید تا پس از یک طلاق بی مورد و اشتباه، احساس از دست دادن و ناراحتی نکنید.

آیا زندگی شما فقط یک همزیستی است؟

اگر زندگی مشترک شما چیزی بیش از یک همزیستی و رفع نیازهای شخصی نیست، پس پاسخ، طلاق است. زندگی مشترک رابطه یک زوج متحد است که بر روی بهتر شدن علاقه و ارتباط خود کار می کنند. زوجین برای یک رابطه خوب تلاش می کنند. اگر چنین رابطه ای وجود ندارد و فقط دو نفر هستید که برای نیازهای شخصی خود با دیگری می جنگد، پس بهتر است روش دیگری را به کار ببرید یا راهتان را از هم جدا کنید.

آیا واقعا می خواهید طلاق بگیرید یا فقط نقش بازی می کنید؟

آیا از همسر خود عصبانی هستید و از سر ناامیدی از ارتباط می خواهید نقش طلاق گرفتن را بازی کنید. آیا فقط برای اینکه قدرت خود را نشان دهید می خواهید طلاق بگیرید؟ آیا احساس ناامیدی می کنید و فکر می کنید تنها با اقدام به طلاق گرفتن می توانید توجه همسر خود را جلب کنید؟ اگر این راه حل شماست باید بدانید نتیجه ای که مدنظرتان است حاصل نخواهد شد. در چنین مواقعی شما نیاز به مشاوره زوجین دارید تا رابطه را در مسیر درست خود قرار دهید.

آیا تصمیم به طلاق از یک واکنش عاطفی نشات می گیرد یا خودآگاهی؟

اگر آماده طلاق هستید باید هر گونه وابستگی عاطفی به همسر را کنار بگذارید. هنگام بروز اختلافات زناشویی احساسات مثبت و منفی بسیاری هجوم می آورد. اگر تحت تاثیر احساسات تصمیم به طلاق بگیرید، هیچ مشکلی حل نخواهد شد. این کار مشکلات و ناامیدی و احساسات آزاردهنده شما را بیشتر خواهد کرد. اگر حتی طی فرآیند طلاق وقتی به همسر خود می نگرید احساس علاقه و احترام به او دارید پس زمان طلاق نیست اما اگر چنین نباشد، فرآیند طلاق برای شما با احساس ناامیدی، عصبانیت و بی انگیزه بودن همراه است.

چه چیزی به شما انگیزه طلاق می دهد؟

آیا به این امید طلاق می گیرید که همسرتان رفتارش را با شما بهتر کند؟ شاید بفهمد چه چیزی از دست داده و تغییری در خود ایجاد کند؟ اگر چنین دلیلی برای طلاق دارید، پس کاملا در اشتباهید. طلاق فقط اختلافات را بیشتر می کند، آنها را حل نمی کند. طلاق به معنی پایان دادن به رابطه و از هم پاشیدن خانواده است. اگر می خواهید تغییری در رابطه شما و همسرتان ایجاد شود، راه حل آن طلاق نیست. یک چیز را به خاطر داشته باشید، همین که طلاق بگیرید همسر شما نسبت به برقراری رابطه عاطفی با دیگری آزادی دارد. اگر این فکر برای شما آزاردهنده است، پس درباره تصمیم طلاقتان تجدیدنظر کنید.

آیا به عواقب منفی طلاق فکر کرده اید؟

طلاق می تواند حس از دست دادن اهداف و آرزوها را در شما ایجاد کند. حتی اگر انسان مثبت اندیشی باشید، در هنگام طلاق به یک سیستم حمایتی نیاز دارید تا به شما در کنار آمدن با استرس ناشی از طلاق کمک کنند. باید بتوانید با ناراحتی فرزندان مواجه شده و آنها را برطرف کنید. اگر شما کسی بوده اید که طلاق خواسته، باید با حرف و حدیث های بقیه هم کنار بیایید.

آیا می توانید بعد از طلاق یک زندگی خوب و عادی داشته باشید؟

نگرش شما تعیین کننده نوع زندگی است که بعد از طلاق خواهید داشت. آیا قوی خواهید بود، مسئولیت ها را خواهید پذیرفت و خشم و عصبانیت خود را کنار خواهید گذاشت؟ و یا همچنان احساس خشم و بی میلی و احساس قربانی بودن خواهید داشت؟ نگرش شما به زندگی نه تنها تعیین کننده نوع طلاق شماست بلکه بر کیفیت زندگی پس از طلاق نیز موثر است.

منبع liveabout.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.