آموزش سوراخ کردن سیب زمینی با نی با شعبده بازی

شعبده بازی همان جادوی علم است

با شعبده بازی می‌خواهیم کاری کنیم که نی ما قدرت جادویی پیدا کند و یک سیب زمینی خام را سوراخ کنید. اول از کودک‌تان یا تماشاگران بخواهید تا با نی سیب زمینی را سوراخ کنند. البته که هر بار که با نی به سیب زمینی ضربه می‌زنند، نی خم می‌شود و موفق نمی‌شوند. حالا نوبت شما است، با شعبده بازی قدرتی پیدا می‌کنید که با نی شما می‌توانید سیب زمینی را سوراخ کنید. شعبده بازی همان جادوی علم است.

مواد لازم:

  • سیب زمینی خام بیضی شکل
  • نی

روش آزمایش سوراخ کردن سیب زمینی با نی

ابتدا نی را آماده کنید. اگر نی شما از این مدل‌ها است که سر آن خم می‌شود، قسمت بالای نی را قیچی کنید تا یک نی صاف داشته باشید.ابتدا اجازه دهید تا کودک نی را در سیب زمینی فرو کند. نی خم می‌شود.

شعبده بازی

نی را محکم در دست بگیرید، طوریکه انگشت شصت خود را سر نی قرار دهید. سپس نی را به سرعت و عمود و محکم به پایین و به سمت سیب زمینی فرو آورید.

شعبده بازی

نی مستقیم از درون سیب زمینی عبور خواهد کرد.

چه اتفاقی افتاد؟

فشار هوا رمز این شعبده بازی است. وقتی ما با نی به سیب زمینی ضربه می‌زنیم هوای داخل نی از سر نی خارج می‌شود و نی خم می‌شود. در حالتی که انگشت شست سر نی قرار می‌دهیم، هوای داخل نی حبس می‌شود و این باعث می‌شود که هوا فشرده شود و هوای فشرده به دیواره‌های نی فشار می‌آورد و نی سفت می‌شود. نی سفت در اثر ضربه به سیب زمینی خم نمی‌شود و شدت ضربه سیب زمینی را سوراخ می‌کند. سوراخ کردن سیب زمینی با نی یک آزمایش جالب و ساده است تا کودک با فشار هوا بیشتر آشنا شود.

منبع: شید شاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.