شرکت پرستاری مناسب در تهران

در هر خانواده‌ای ممکن است سالمند، کودکان دارای معلولیت، یا افراد بیمار وجود داشته باشند. همچنین گاهی پدر و مادر شاغل، فرزندان کوچکی دارند که امکان تنها گذاشتن آن‌ها درخانه میسر نیست. از طرفی مراقبت مداوم از عزیزان فرصت انجام کار‌های مهم مثل تحصیل، اشتغال و… را از ما می‌گیرد، گاهی ما را از انجام کار‌های روزمره باز می‌دارد و درد سر‌های زیادی نیز دارد. در این هنگام استخدام پرستار در منزل کمک بزرگی در نظم بخشیدن به برنامه زندگی ما و موجب امکان انجام امور دلخواه در کنار مراقبت از عزیزانمان است. پرستار خوب باید با تجربه باشد و برای نگهداری کودک، دوره‌های کودک‌یاری را گذرانده باشد. او همچنین برای مراقبت از بیمار و سالمند باید تخصص کافی و آشنایی با نحوه برخود با سالمند و بیمار، و دارای ویژگی‌های خاصی باشد. پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم نیرو‌های مجرب و متخصص خود را در زمینه‌های مورد نیاز، در اختیار شما قرار می‌دهد و به نگرانی‌های شما برای پیدا کردن پرستار خوب پایان می‌دهد.

شرکت پرستاری در تهران

پرستار سالمند تهران

پرستار سالمند در منزل تهران

سالمندان سرمایه‌های ارزشمند و گرانبهای هر جامعه هستند. ولی نگهداری از آنان مسئولیتی سخت برای خانواده‌های امروزی است. افرادی که در شهر‌های بزرگ و کلان شهر‌هایی مانند تهران زندگی می‌کنند؛ اغلب به دلیل شغل، تحصیل و… زمان کمی برای مراقبت از والدین سالخورده خود دارند. از طرفی مراقبت از آن‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت، زیرا با کهولت سن توانایی انجام بعضی از کار‌ها را نخواهند داشت، اغلب آن‌ها از انجام فعالیت‌های روزمره خود عاجزاند و نداشتن همراه بوجود آورنده خطر برای آنان است. همچنین ممکن است آن‌ها به بیماری‌هایی دچار باشند و یا نیاز به مراجعه دوره‌ای به پزشک داشته باشند که ترافیک، عدم وجود وسیله نقلیه مناسب، طولانی بودن مسافت، زمان ناکافی و… بر مشکلات آنان می‌افزاید. راه حل مناسب برای این مشکلات، استخدام پرستار سالمند در منزل است. با سرویس پرستار سالمند در منزل تهران آسانیسم، دیگر نیاز به مراجعه به درمانگاه برای انجام آزمایشات مراجعه دوره‌ای به پزشک، نمونه گیری و… نخواهید داشت و با صرفه جویی در وقت خود می‌توانید از خدمات سرویس‌های ما بهره‌مند شوید

 

پرستارسالمند در انجام چه اموری به سالمند کمک می‌کند؟

سالمندان دارای شرایط جسمی و توانایی‌های متفاوتی هستند؛ در نتیجه نیاز‌های متفاوتی خواهند داشت که بسته به نوع نیاز‌های سالمند وظایف پرستار سالمند نیز تغییر پیدا خواهد کرد و شامل موارد زیر است.

سالمندان برای پیشگیری از زخم بستر یا پوکی استخوان نیاز به انجام فعالیت، جابجایی و انجام حرکات ورزشی دارند که پرستار با صبر و حوصله به سالمند در انجام این حرکات کمک می‌کند.
از وظایف دیگر پرستار سالمند، توجه به تغذیه سالمند است. پرستار باید با استفاده از رژیم غذایی مناسب که معمولا توسط پزشک تعیین می‌شود به طور منظم به خورد و خوراک و تغذیه سالمند رسیدگی کند.
گاهی سالمند همچون گذشته نیازمند مراجعه دوره‌ای به پزشک دارد و گاهی به درخواست خانواده سالمند، پزشک در منزل امور مراقبتی سالمند را انجام می‌دهد؛ اما با وجود پرستار جای نگرانی باقی نمی‌ماند زیرا یکی از وظایف پرستار، همراهی سالمند برای مراجعه به پزشک است؛ پرستار همچنین با داشتن اطلاعات کافی درباره بیمار می‌تواند همکاری‌های لازم با پزشک را داشته باشد.
با کهولت سن، تهیه دارو و به‌خاطرسپاری دارو‌ها و زمان مصرف آن برای سالمندان کار دشواری است که درصورت استخدام پرستار، او این کار را انجام داده و دارو‌ها را مدیریت می‌کند.
سالمندان نیز نیاز به هم‌صحبت و همراهی دارند که علاوه بر تاثیر گذاری بر روحیه و ایجاد انگیزه در آنان، باعث جلوگیری از آلزایمر در آن‌ها می‌شود. وجود یک پرستار خوب و با اخلاق در منزل کمک زیادی به این موضوع می‌کند. همچنین پرستار سعی می‌کند شرایطی فراهم آورد تا سالمند مشارکت اجتماعی داشته باشد و از گوشه‌گیری و انزوا او جلوگیری شود.
از وظایف دیگر پرستار، کمک به سالمند در انجام امور بهداشتی و نظافتی مثل استحمام، تعویض لباس، کمک در رفتن به سرویس بهداشتی و… است. حتی گاهی سالمند پوشکی است که باید او را تعویض کند.
با توجه به درخواست‌های خانواده و در صورت نیاز، پرستار کار‌هایی مثل نظافت منزل، خرید، پختن غذا و … را نیز انجام می‌دهد.
پرستار سالمند باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
همانطور که یک پرستار خوب باعث ارتقا کیفیت زندگی سالمند می‌شود؛ مناسب نبودن آن نتیجه عکس دارد و ممکن است مشکلاتی برای او به ‌وجود بیاورد. به همین دلیل قبل از استخدام پرستار مناسب باید به بررسی و شناخت ویژ‌گی‌های یک پرستار خوب پرداخت. ویژگی‌های پرستار خوب شامل:

دانش و تجربه کافی

پرستار با دانش و آگاهی کافی می‌تواند به صورت حرفه‌ای عمل کند. او همچنین باید دارای تجربه باشد تا توانایی اجرای اطلاعات تئوری بصورت عملی و واقعی را داشته باشد و در صورت بروز چالش، بتواند به راحتی آن را حل کند.

خلاقیت در رفتار با سالمند

سالمندان اخلاق متفاوتی دارند، ولی به طور مشترک همه آنان حساسیت بالایی دارند، زود رنج و بی‌حوصله تر از افراد جوان هستند. مراقب سالمند باید بتواند به خوبی با او ارتباط برقرار کند.

رازداری و رعایت حریم شخصی

وقتی پرستار در همه کار‌ها و به خصوص در انجام کار‌های شخصی به سالمند کمک می‌کند و از بیماری‌ها و مشکلات سالمند آگاه است؛ باید علاوه بر رازداری، حریم شخصی او را نیز رعایت کند تا در سالمند ایجاد خجالت و شرمساری نکند.

مسئولیت پذیر و وقت شناس باشد

یک پرستارخوب علاوه بر آگاهی کامل از مسئولیت‌ها باید مسئولیت پذیر باشد و به همه تعهدات خود چه با وجود خانواده سالمند و چه بدون آن‎‌ها از سالمند مراقبت کند. همچنین به دلیل حسایت بالای سالمندان نداشتن برنامه مناسب و بدون نظم، باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای سالمند می‌شود که پرستار را موظف به انجام وظایف طبق برنامه و در وقت مقرر می‌کند.

پرستار کودک در منزل

یکی از دوره‌های مهم زندگی هر یک از ما کودکی است؛ زیرا تاثیر زیادی بر روی آینده ما دارد. اما بعضی از والدین به دلایل مختلفی نمی‌توانند به اندازه کافی برای آموزش و تربیت فرزندان وقت بگذارند و این باعث به‌وجود آمدن نگرانی برای آنان شده است؛ در این هنگام بهتر است برای مراقبت از کودک از پرستاری با تجربه کمک بگیرید.

پرستار کودک در منزل

پرستار کودک تهران

چه زمانی به یک پرستار کودک احتیاج داریم؟
نگهداری از کودک در ساعت اداری و کاری
زمانی که قصد مسافرت یا مهمانی دارید
در زمان تولد نوزاد دوقلو یا چند قلو
وجود چند بچه کوچک درخانه
نیاز به کمک و مراقبت از کودک در مسافرت و گردش
نیاز به کمک در نگهداری از کودک در ساعات استراحت
به دنیا آمدن نوزاد

وظایف پرستار کودک چیست؟

وظایف پرستار باتوجه به نیاز‌ها و درخواست والدین متفاوت است که در ادامه به بررسی آن ‌ها می‌پردازیم.

مراقبت و امور مربوط به نوزاد

درصورتی که پرستار بخواهد از نوزاد مراقبت کند باید کارهایی مثل تعویض پوشک، تعویض ملافه، آماده کردن غذای نوزاد یا حاضر کردن شیرخشک را به عهده بگیرد.

برنامه مناسب برای کودکان

از ویژگی‌های پرستار خوب نظم در انجام کار‌های او است. پرستار باید به طور منظم برنامه غذایی کودک را دنبال کرده و به او غذا بدهد. و از بی انظباتی در سایر برنامه‌های کودک نیز بکاهد.

مواظبت از کودک

کودکان معمولا جنب و جوش فراوانی دارند و از روی کنجکاوی ممکن است دست به کارهای خطرناکی بزنند که باعث آسیب رساندن به خودشان می‌شود. به همین دلیل تنها گذاشتن کودک در خانه کاری ریسک پذیر است اما وقتی پرستار کودک در خانه استخدام می‌کنید، پرستار از کودک مراقبت می‌کند؛ همچنین کودکان با دور ماندن پدر و مادر از لحاظ عاطفی نیز نیاز به مراقبت دارند که پرستار با برقراری روابط عاطفی از بروز مشکلات عاطفی و بی‌تابی کودک جلوگیری می‌کند.

توانایی حل اختلاف بین کودکان

درصورتی که پرستار بخواهد از دو یا چند کودک مراقبت کند، باید بداند که امکان بروز اختلاف، نزاع یا قهر بین آنان وجود دارد و او باید بتواند در صورت بروز اختلاف بین‌ آن‌ها اختلاف را برطرف کرده و این مهارت را به کودکان آموزش دهد.

ایجاد انگیزه در کودک

تشویق، یکی از تاثیر گذارترین فعالیت‌ها بر افراد موفق است. اما تشویق در خردسالی باعث رشد مهارت‌های هرکودک می‌شود و به او احساس خوبی می‌دهد. توانایی تشویق کردن کودک، یکی دیگر از ویژگی‌های مهم پرستار است. او باید با انواع روش‌های تشویق و ایجاد انگیزه در کودک آشنایی داشته باشد.

سرگرم کردن کودک

پرستار باید با درگیر کردن خلاقیت کودک او را سرگرم کند. روش‌های متفاوت برای سرگرم کردن کودکان شامل: بازی، خواندن کتاب، نقاشی کردن و … است که پرستار می‌تواند از آن‌ها بهره بگیرد. این فعالیت‌ها با استفاده از روش‌های مناسب موجب افزایش تعاملات بین پرستار و کودک بوده و در نهایت موجب شکل گیری رابطه بهتری بین آن دو خواهد شد. علاوه برآن از بی‌تابی کودک برای پدر و مادر جلوگیری می‌کند.

پرستار کودک در منزل تهران

 

انجام کار‌های منزل

این یکی از فعالیت‌های توافقی است که در صورت درخواست والدین پرستار علاوه بر مراقبت و سرگرم کردن کودک، وظایفی مثل جارو زدن، شستن لباس‌ها و… را انجام می‌دهد.

رسیدگی به امور بهداشتی کودک

پرستار کودک در منزل، باید با رسیدگی به امور بهداشتی کودک، او را از دچار شدن به بیماری‌ جلوگیری کند. او باید فعالیت‌هایی مثل تعویض لباس و استحمام را انجام داده و به او در رفتن به سرویس بهداشتی کمک کند.

انواع پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل انواع متفاوتی دارند. آن‌ها علاوه بر تقسیم بر اساس نوع کار؛ بر اساس ساعات کاری نیز تقسیم بندی می‌شوند. پلتفرم خدمات پرستاری آسانیسم می‌تواند به درخواست شما پرستار نیمه وقت کودک، پرستار تمام وقت و یا پرستار ساعتی را در اختیار شما قرار دهد.

فیزیوتراپی در منزل

گاهی پزشک معالج انجام فیزیوتراپی را برای بیمار تجویز می‌کند. معمولا کسانی که در اثر آسیب‌های ناشی از کار، ورزش و… دچار ناتوانی و درد در اندام‌ها میشوند باید فیزیوتراپی انجام دهند. فیزیوتراپی یک روش درمان نقص‌های قدرتی، عملکردی و حرکتی است که با استمرار و مداومت می‌توان نتایج آن را به صورت پیشگیری، بهبود و درمان مشاهده کرد. گاهی بیمار شرایط مساعدی برای مراجعه به مطب فیزیوتراپیست ندارد و توصیه می‌شود جلسات فیزیوتراپی را در منزل و در محیط امن خانواده بگذراند. آسانیسم با قرار دادن سرویس فیزیوتراپی در منزل تهران، شما را از صرف وقت و هزینه اضافی برای رفتن به مطب یا مزاکر درمانی بی‌نیاز می‌کند

فیزیوتراپی در منزل تهران

به چه دلایلی افراد به انجام فیزیوتراپی در منزل احتیاج پیدا می‌کنند؟
شاید تصور کنید فیزیوتراپی فقط برای افرادی است که در اثر جراحی یا تصادف دچار مشلات حرکتی شده اند. افراد به دلایل مختلفی به استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل نیاز پیدا می‌‌کنند.

فیزیرتراپی زانو در منزل

یکی از قسمت‌های بدن که آسیب پذیری بالایی دارد زانو است. این عضو حساس، گاهی به دلایلی مثل تعویض مفصل، پارگی و آسیب دیدن ربات و مشکلات ارتوپدی به فیزیوتراپی نیاز پیدا می‌کند.

فیزیوتراپی در منزل

افزایش و بهبود عملکرد بدنی

افراد سالم و افرادی که دچار مشکلات حرکتی جسمی هستند؛ می‌توانند برای بهبود عملکرد بدنی خود فیزیوتراپی انجام دهند. خنثی کردن اثرات پیری، افزایش عملکرد در تناسب اندام، افزایش عملکرد بدنی افراد بیمار و انعطاف‌پذیری، نمونه‌هایی از نیاز به فیزیوتراپی برای افزایش عملکرد بدنی هستند.

جراحی

پس از عمل جراحی، به دلایلی مثل ضعیف شدن عضلات بدن، بدن بیمار عملکرد مناسبی نخواهد داشت که برای بازیابی عملکرد و بازگشت به حالت عادی، بهتر است از خدمات فیزیوتراپی بهره گرفت.

درمان آسم

آسم بیماری تنفسی است که دستگاه تنفسی را درگیر می‌کند. این بیماران برای آموزش‌های درمانی باید به فیزیوتراپیست مراجعه کنند.

افزایش سن

افزایش سن در افراد، با تجربه‌های ناخوشایندی همراه است. آلزایمر و شدت گرفتن بیماری‌ها نمونه‌هایی از آن‌ها است. افزایش سن همچنین باعث ناتوانی در انجام کار‌ها و ضعف در اندام‌های حرکتی می‌شود اما سالمندان به کمک علم فیزیوتراپی می‌توانند با بخشی از این ناتوانی‌‌ها مقابله کنند و حتی آموزش بینند که چگونه با این مشکلات کنار بیایند.

تصادف و آسیب دیدگی

بعضی از ناتوانی‌ها به دلیل آسیب دیدن هنگام ورزش، انجام کار سنگین، عادت‌های نادرست یا تصادف ایجاد می‌شود که با استفاده از دستور العمل‌های فیزیوتراپیست می‌توان آن‌ها را بهبود داد.

حمله قلبی و سکته مغزی

دو مشکل حمله قلبی و سکته مغزی بسیار خطرناک هستند و حرکت و عملکرد افراد را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهند. حمله قلبی و سکته مغزی می‌توانند تعدادی از اعضای حرکتی بدن را به صورت کامل از کار بیاندازند یا آن‌ها را بی حس کنند که در این هنگام نیز برای کاهش درد و بهبود باید بعضی از فعالیت‌های فیزیوتراپی را انجام داد.

آسانیسم؛ خدمات پرستاری در منزل تهران

اگر برای مراقبت از فرزندان، نگهداری سالمند در منزل، و انجام اموری مثل فیزیوتراپی، دچار مشکل هستید می‌توانید از خدمات آسانیسم در این زمینه استفاده کنید. ما در آسانیسم خدماتی مثل اعزام آمبولانس، انجام آزمایشات، تزریقات، نمونه گیری و کلیه خدمات پزشکی و پرستاری را در اختیار هموطنانمان قرار می‌دهیم. برای ثبت درخواست و دریافت مشاوره رایگان کافی‌ است با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۳۰۴۴۳۳ تماس بگیرید و در سریع ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز خود را از آسانیسم دریافت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.