صاف کردن موها بدون استفاده از اتوی مو

با این روش‌ها موهای شما کمتر آسیب می‌بیند

صاف کردن موهای مجعد با استفاده اتوی مو، حرارت زیاد به موها می‌رساند و موجب آسیب به مو می‌شود. اما روش‌های دیگری نیز برای صاف کردن موها وجود دارد که بتوانید از حرارت و آسیب به موها جلوگیری کنید. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید موهایی صاف و لخت و سالم داشته باشید.

مراحل آماده سازی

مرحله اول:

موها را با استفاده از شامپوی صاف و لخت‌کننده مو بشویید. اگر می‌خواهید موها پس از بیرون آمدن از حمام، وز و بدحالت نشود، شامپویی استفاده کنید که حاوی الکل ستیل یا استریل باشد.

مرحله دوم:

نرم‌کننده مو مناسب استفاده کنید. برای داشتن موهایی لخت و براق، نرم‌کننده باید با شامپوی صاف‌کننده مو متناسب باشد. اگر موهای شما به دلیل حرارت اتوی مو آسیب دیده است، بهتر است از نرم‌کننده‌ای استفاده کنید که ترمیم‌کننده مو باشد. ویتامین و پروتئین موجود در این نرم‌کننده‌ها مانع از آسیب‌دیدگی مو می‌شود. برای موهای خشک و آسیب‌دیده بهتر است به مدت یک تا دو هفته‌ای از نرم‌کننده ترمیم‌کننده استفاده کنید.

۱۰ ماسک موی خانگی برای ترمیم موهای آسیب‌دیده

مرحله سوم:

با استفاده از حوله میکروفایبر موهای خود را خشک کنید. اگر می‌خواهید از سشوار استفاده کنید، مطمئن شوید موهای شما کمی رطوبت داشته باشد و کاملا خیس نباشد. حوله‌های میکروفایبر مانند حوله‌های پنبه‌ای معمولی به مو آسیب نمی‌رسانند.

مرحله چهارم:

موها را با استفاده از شانه با دندانه‌های بزرگ شانه بزنید. این نوع شانه‌ها کمک می‌کند موها بدون آسیب دیدن صاف شوند.

صاف کردن موها

برای داشتن موهای نرم

مرحله اول:

کمی ژل یا کرم صاف‌کننده به موها بزنید. کرم یا ژل را بین دست‌های خود بمالید و سپس با انگشتان خود آن را به موها بزنید، از ریشه مو شروع کنید و موها را به سمت پایین صاف کنید. کرم صاف‌کننده به مدت کمتری موها را صاف نگه می‌دارد اما رطوبت‌رسانی بیشتری نسبت به ژل‌ها دارد.

مرحله دوم:

کرم یا ژل را با استفاده از شانه دندانه بزرگ به همه قسمت‌های مو برسانید.

مرحله سوم:

موها را با سشوار خشک کنید. این همان اثر اتوی مو را دارد اما آسیب کمتری به موها می‌رساند. از شانه پهن یا گرد استفاده کنید، قسمت کوچکی از موها را بگیرید و در حالی که سشوار را روی آن گرفته‌اید، موها را به پایین شانه بزنید. سشوار شما باید حداقل ۱۸۷۵ وات باشد.

وسایل موردنیاز:

  • شامپوی صاف‌کننده مو و نرم‌کننده
  • حوله میکروفایبر
  • شانه دندانه درشت
  • کرم یا ژل صاف کننده مو
  • سشوار
  • شانه پهن
  • شانه گرد
منبع livestrong.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.