صیفی جات آویزان گزینه مناسب برای افزودن به باغتان

صیفی جات خواص بسیار زیادی دارند

صیفی جات خانگی انتخاب فوق‌‫العاده برای اضافه ‫شدن به هر وعده غذایی هستند؛ اما اگر شما در فضای کوچکی زندگی می‫کنید، اضافه کردن آنها به رژیم‫ غذایی‌تان کار مشکلی است. این کار را می‫‌تواند انجام دهید. یکی از راهکارها این است که باغچه‌‫ای از صیفی جات آویزان، ایجاد کنید. اما چه صیفی جات می‌توانند به صورت برعکس آویزان شده، رشد پیدا کنند؟ بیایید با هم نگاهی به این نوع از صیفی جات بیندازیم.

گوجه‫‌ها:

گوجه‫‌ها یکی از شناخته شده‌ترین سبزیجاتی هستند که می‫توانند به صورت برعکس آویزان شده، رشد کنند. صدها صفحه ‫در اینترنت وجود دارد که به شما آموزش می‌دهد چگونه گوجه فرنگی‌ها را به صورت برعکس آویزان شده، پرورش دهید. همچنین شما می‌توانید بسته‌‫های لوازم مخصوص آن را برای آسان‌تر شدن کار، خریداری کنید. اگرچه گوجه‫‌ها در هر اندازه‌ای  می‌توانند به این روش پرورش داده شوند؛ اما پرورش گوجه فرنگی‌های گیلاسی (گوجه فرنگی‫های مینیاتوری) راحت‫‌تر از انواع دیگر است.

خیارها:

در باغچه‌‫ی صیفی‫‌جات آویزان، همه‌‫ی صیفی‌جاتی که دارای ساقه‌های رونده هستند می‌‫توانند رشد کنند. خیارها اغلب یکی از گزینه‌های معمول، برای پرورش در این باغچه‌ها هستند. شما می‌‫توانید انواع گونه‫‌های خیارهای بزرگ(رسمی) و خیارهای کوچک (مخصوص خیار شور) را به صورت آویزان شده، پرورش دهید؛ اما پرورش خیارهای کوچک آسان‌تر از پرورش خیارهای بزرگ است. از پرورش خیارهای بوته‌ای خودداری کنید زیرا پرورش آنها با این روش بسیار سخت خواهد بود.

بادمجان‌‫ها:

پرورش بادمجان را در باغچه‌ی خود فراموش نکنید. گونه‫‌هایی از بادمجان که دارای اندازه‌های کوچک‌تری هستند را انتخاب کنید. گونه‌های تخم مرغی شکل، گونه‌های مینیاتوری و حتی بعضی از گونه‫‌های باریک آسیایی، گزینه‌های خوبی برای پرورش در باغچه‫‌ی شما هستند.

لوبیاها:

پرورش لوبیاها با این روش، بسیار خوب جواب می‌دهد. لوبیاهایی که به صورت پیچکی رشد می‌کنند و لوبیاهای بوته‌ای، هر دو می‌توانند با این روش پرورش داده شوند.

فلفل‌ها:

فلفل‌ها و گوجه‌ها بسیار شبیه به هم هستند؛ بنابراین جای تعجب ندارد که فلفل‌ها نیز مانند گوجه‌ها، گیاهان بسیار خوبی برای پرورش به صورت آویزان شده هستند. انواع فلفل‌ها از قبیل فلفل دلمه‌ای، فلفل‌های تند و غیره، همگی می‌توانند به صورت برعکس رشد پیدا کنند.

قسمت فوقانی باغچه:

در قسمت‌های فوقانی باغچه نیز می‌توانید مقدار کمی سبزیجات پرورش دهید. برخی از گزینه‌های خوب برای پرورش در این قسمت شامل:

  •  کاهو
  •  تربچه‌های قرمز
  •  شاهی یا تره تیزک
  •  سبزی خوردن

پرورش صیفی‌جات به صورت برعکس آویزان شده، راه حلی مناسب برای پرورش گیاهان در فضاهای کوچک است. حالا که می‌دانید چه صیفی‌جاتی را با این روش می‌توانید پرورش دهید؛ پس باغچه‌ای از آنها درست کنید و از خوردن صیفی‌جات خانگی خوشمزه لذت ببرید.

منبع پارسه گرد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.