کیک پیتزا درست کنید

یک کیک برای نهار یا شام شما

  • مواد لازم برای کیک پیتزا:

  • خمیر پیتزا: ۴۰۰ گرم
  • سس پیتزا: ۱ فنجان
  • مواد پیتزا: ۱ فنجان (شامل سوسیس، گوشت یا مرغ، قارچ ریز شده و …)
  • پنیر موزارلای رنده شده: ۲ فنجان
  • طرز تهیه کیک پیتزا :

فر را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سینی فر برای نان و ظرف کمربندی مخصوص برای کیک را با اسپری روغن چرب کنید و کناری بگذارید.

بر روی سطحی که یک لایه نازک آرد ریخته‌اید، کمی خمیر پیتزا را قرار دهید و با وردنه صاف کنید تا یک مربع مستطیل ۴۰ سانتی‌متری ایجاد شود. سپس دو دایره به قطر ۲۰ سانتی‌متر از روی خمیر ایجاد کنید (ویا با استفاده از ظرف کمربندی دورتادور خمیر را اندازه ظرف جدا کنید). خمیر را روی سینی فر آماده شده قرار دهید. بار دیگر این کار را تکرار کنید، اما این بار تنها یک دایره ۲۰ سانتی‌متری از خمیر جدا کنید و آن را در سینی فر آماده شده بگذارید. بگذارید ۸ تا ۱۰ دقیقه بپزد یا تا زمانی که فقط لبه‌های نان قهوه‌ای رنگ شود. سپس از ظرف بیرون آورده و جایی بگذارید تا خنک شود.

بقیه خمیر را وردنه بزنید و از آن یک لایه باریک بیرون آورید. آن را به دو نوار باریک ۳۰ در ۱۰ سانتی‌متری تقسیم کنید و با احتیاط آن را به دیواره‌های ظرف کیک کمربندی بزنید. بگذارید از اطراف حدود ۳ سانتی‌متر از خمیر بیرون باشد.

یکی از نان‌های پیتزای آماده شده را انتهای ظرف کمربندی بگذارید و سس و مواد لازم پیتزا را روی آن بریزید. ۱/۳ از سس پیتزا، ۱/۳ از مواد پیتزا و ۱/۳ از پنیر پیتزا. دو لایه دیگر را نیز به همین صورت تکرار کنید و در نهایت روی آن را با پنیر بپوشانید.

بگذارید ۲۵ دقیقه بپزد یا تا زمانی که قهوه‌ای رنگ شده و پنیر آن ذوب شود. سپس بگذارید ۵ دقیقه داخل ظرفی بماند تا خنک شود و در نهایت برش دهید.

منبع bhg.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.