عادت‌های زوج‌های شاد

برای روابط عاطفی‌تان وقت بگذارید

شاد بودن در هر رابطه‌ای نیازمند تلاش و کوشش هر دو طرف است. گرچه ممکن است برخی‌ها مخالف انجام‌ دادن روزانه کارهایی مشخص باشند، اما زوج‌های شاد و موفق یک‌دیگر را می‌شناسند و هر روز از هر فرصتی که دست می‌دهد برای نشان‌ دادن عشق‌شان به همدم خود استفاده می‌کنند. یکسری مواردی وجود دارد که اگر توسط زن و شوهرها تبدیل به عادات روزمره شوند، باعث استحکام بیشتر در روابط‌شان شده و آنها را به زوج‌های شاد و سعادتمند مبدل می‌کند. بهبود روابط احساسی و زناشویی هنری است که با تمرین، تکرار و افزایش آگاهی طرفین به دست می‌آید. بنابراین، با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله سعی داریم تا برخی از موثرترین عاداتی که باید جزء زندگی روزمره زن و شوهرها باشد را عنوان کنیم.

زمان خواب یکسان

زوج‌های شاد معمولا با هم به رختخواب می‌روند. این هماهنگی باعث می‌شود تا آن‌ها از لحاظ بدنی در تماس بیشتری باشند. بنابراین، نه تنها عشق و آرامش‌شان بیشتر می‌شود، بلکه روابط جنسی‌شان نیز بهبود می‌یابد و تفاهم بیشتری باهم دارند.

علایق مشترک

شما باید به عنوان زن و شوهر، علایق مشترک بین خودتان را تشخیص دهید. در ضمن، هرگز اهمیت کارهایی را که با هم انجام می‌دهید را کم ندانسته و سعی کنید از آن لذت ببرید. علاوه بر این، اگر علایق مشترکی ندارید، تلاش کنید تا آنها را به وجود بیاورید.

دست در دست هم

اگر می‌خواهید که همسران شادی باشید، حتما باید پهلو به پهلو و دست در دست هم راه بروید و از این کار به هیچ وجه خجالت نکشید.

زوج‌های شاد

این کار صمیمت شما را بیشتر کرده و نشان می‌دهد که چقدر برای هم ارزشمند و مهم هستید.

گذشت و اعتماد

وجود جروبحث در زندگی مشترک، امری عادی است. اما، بی‌حرمتی و آزردن یکدیگر منطقی نیست. بنابراین، همسران شاد معمولا در برخورد با مشکلات تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا با مذاکره مساله را حل کنند. اما اگر مساله حل نشد، به یکدیگر بی‌احترامی نکرده و اعتماد به هم را از دست نمی‌دهند و معمولا مشکل خود را با مشاوره‌های مناسب با کارشناس رفع می‌کنند. همچنین در صورت لزوم یکدیگر را می‌بخشند.

عیب پوشی

در روابط احساسی ناسالم، افراد معایب و ایرادهای یکدیگر را مدام پر رنگ کرده و همدیگر را سرزنش می‌کنند. اما در یک زندگی مشترک شاد و موفق، زن و شوهرها نقاط قوت همدیگر را بیشتر می‌بینند تا نقاط ضعف را. در ضمن، آن‌ها همیشه با یک دید مثبت به یکدیگر می‌نگرند و پیوسته از هم محافظت و حمایت می‌نمایند.

در آغوش گرفتن

پوست ما دارای حافظه‌ای است که به دقت می‌تواند سیگنال‌های مختلفی مثل تماس خوب، تماس بد و عدم وجود تماس که به ترتیب مفاهیم عشق، سوءاستفاده و بی‌تفاوتی را به دنبال دارد، کاملا درک کرده و در خود ذخیره کند. بنابراین، همسرانی که پس از یک روز کار و تلاش و دوری از هم بلافاصله در لحظه دیدار، یکدیگر را در آغوش می‌گیرند؛ در واقع، سیگنال عشق را مدام به هم فرستاده و آن را پیوسته یادآوری می‌کنند.

ابراز عشق و محبت

به عنوان همسرانی موفق و شاد باید هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، به یکدیگر بگویید که عاشق هم هستید و روز خوبی را برای هم آرزو کنید.

گفتن شب به خیر

هر چقدر هم از دست هم ناراحت و عصبانی هستید، شب موقع خواب، به یکدیگر شب به خیر بگویید. این به این معنی است که هنوز همدیگر را دوست داشته و اهمیت حضور طرف مقابل در زندگی شما از هر بحث و جدالی بیشتر و پر رنگ‌تر می باشد.

زوج‌های موفق به فکر هم هستند

تلفن همراه، تبلت یا هر دستگاه دیجیتالی دیگری را فراموش‌ کنید. زوج‌های شاد به فکر هم هستند و به نیازهای یک‌دیگر توجه می‌کنند.

برای همدیگر سنگ تمام می‌گذارند

قضیه پیچیده نیست؛ زوج‌های شاد می‌دانند سنگ تمام گذاشتن برای دیگری یعنی چه، و صد البته از این کار هم خوشحال می‌شوند. آن‌ها همیشه به‌ شکلی حمایت همیشگی‌شان از همدیگر را نشان‌ می‌دهند؛ چه ریختن یک فنجان چای یا درست‌ کردن صبحانه برای همسرشان باشد و چه گرفتن دستان او.

زوج‌های موفق مؤدب هستند

زوج‌های شاد خوب می‌دانند که رابطه‌شان از قرار ملاقات‌هایی ساده شروع شده‌ است. آن‌ها مراقب رفتارشان هستند و به خواسته‌های یک‌دیگر احترام می‌گذارند.

زوج‌های موفق قدردان هستند

یک تشکر ساده می‌تواند تا حد زیادی آدم‌ها را خاطرجمع کند که رابطه‌شان در مسیر درست قرار دارد. تشکر کردن نشان‌ می‌دهد از ارزش یار خود در زندگی‌تان آگاه هستید.

به یک‌دیگر هدیه می‌دهند

چیزهای کوچک بی‌اهمیت نیستند. لازم نیست برای همدم‌تان گران‌ترین هدیه‌ی فروشگاه را بخرید. گاهی اوقات یک بوسه‌ی ساده می‌تواند قوت قلب یارتان باشد.

از هم‌دیگر خبر می‌گیرند

همه‌ی ما مشغله داریم، اما دلیل نمی‌شود با همدم‌مان تماس نگیریم یا به او پیامک نفرستیم، و نشان‌ ندهیم نگران او هستیم. همه‌ی زوج‌های شاد این کار را انجام می‌دهند.

از هم‌دیگر حمایت می‌کنند

اهداف و رویاهای همدم‌تان باید برای شما هم مهم باشد. زوج‌های شاد به اهداف و برنامه‌های همدم‌شان بسیار اهمیت می‌دهند. آن‌ها همیشه به یک‌دیگر را تشویق می‌کنند.

زوج‌های موفق شوخی می‌کنند

هیچ اشکالی ندارد آدم‌ها با همدم‌شان کارهای بامزه و به‌ ظاهر احمقانه انجام‌ دهند. می‌توانید زبان خاص خودتان را ابداع‌ کنید. صد البته زوج‌های شاد بعضی وقت‌ها کارهای مسخره هم انجام می‌دهند.

مانند یک تیم با هم همکاری می‌کنند

زوج‌های شاد از هم‌دیگر فاصله ندارند. آن‌ها می‌دانند “یک تیم بودن” چقدر ارزشمند است. چه پای شستن ظرف‌ها در میان باشد و چه پختن غذا، وقتی هم‌ تیمی یک‌دیگر هستید دوست‌داشتنی‌تر می‌شوید.

برای هم‌دیگر زبان می‌ریزند

بهترین راه برای این‌ که زوج‌های شاد همیشه هم‌دیگر را جذاب بدانند این است که برای هم‌دیگر زبان بریزند و از هم‌دیگر دل ببرند. این کار یادشان می‌آورد چقدر خوش‌چهره و زیبا هستند. پس یادتان نرود به مدل موی جدید همدم‌تان یا لباس فوق‌العاده‌ای که تازه خریده توجه‌ کنید.

“بله” می‌گویند

خیلی از ما در “نه گفتن” استاد هستیم. اما زوج‌های شاد در “بله گفتن” به هم‌دیگر استاد هستند. وقتی با بله گفتن همدم‌تان را شگفت‌زده می‌کنید، در رابطه‌تان اتفاقات بسیار خوبی می‌افتد.

همدم‌شان برای آن‌ها اولویت دارد

زوج‌های شاد فارغ از این‌که چقدر شاد یا خسته هستند، می‌دانند بیشتر اهمیت دادن به همدم‌شان به‌ معنای پایداری و ثبات بیشتر رابطه‌شان است. آن‌ها هر وقت که لازم باشد همه چیز را رها می‌کنند و همدم‌شان را در اولویت قرار می‌دهند.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.