با عجیب‌ ترین اختراعات دنیا آشنا شوید

در طول تاریخ بشر توانسته اختراعات مفیدی را انجام دهد و باعث تحول زندگی ما شود.

در طول تاریخ بشر توانسته اختراعات مفیدی را انجام دهد و باعث تحول زندگی ما شود. اما در بین این اختراعات، اختراعات عجیب هم به چشم می‌خورند که شاید شنیدن آن باعث تعجب یا خنده ما شود. شاید خیلی از اختراعات در ابتدا عجیب بوده‌اند؛ اما باگذشت زمان و تکامل وسیله‌ای کارآمد و مفید در جهان امروز ما باشند در این مطلب می‌خواهیم چند نمونه از عجیب‌ ترین اختراعات دنیا را باهم ببینیم، با ما همراه باشید.

چند مورد از عجیب‌ ترین اختراعات دنیا

سیکلومر

سیکلومر

سیکلومر اولین دوچرخه دوزیست جهان است. این دوچرخه دوزیست و عجیب دارای چرخ‌های توخالی شبیه به شناور بود. هدف مخترع آن این بود که با استفاده از این دوچرخه بتوان روی آب و هم در خشکی حرکت کرد. این دوچرخه در سال ۱۹۳۲ در پاریس رونمایی شد، اما متأسفانه موردتوجه و استقبال قرار نگرفت؛ زیرا شناورهای آن نمی‌توانستند روی آب و هم بر خشکی به‌خوبی حرکت کنند، و مخترع این دوچرخه به هدفش نرسید.

کراوات فلاسکی

کراوات فلاسکی

یکی از اختراعات عجیب ساخت کراوات فلاسکی برای افرادی بود که علاقه‌مند بودند برای رفع خستگی خود در محل کار همیشه یک نوشیدنی همراه خود داشته باشند. شما می‌توانید با داشتن این کراوات‌ها که از لایه‌ای پلاستیکی از جنس کیسه‌های آبگرم در داخل کراوات ساخته شده، همیشه چایی، قهوه یا آب‌میوه را در آن ریخته و همراه خود داشته باشید تا در زمان استراحت با اس تفاده از نی که در قسمت بالای آن قرار داده شده، نوشیدنی خود را بنوشید.

کفش‌های پاشنه بلند با چرخ‌های کمکی

کار این کفش چیزی شبیه کمکی‌های یک دوچرخه است. بیشتر زنان استفاده از کفش‌های پاشنه بلند را دوست دارند و ممکن است راه‌رفتن با کفش پاشنه بلند موجب پیچ‌خوردن مچ پا شده و آسیب‌دیدگی‌های جدی را به همراه داشته باشد. اختراع چرخ‌های کوچک کمکی در کنار پاشنه‌ها می‌تواند از سرخوردن و پیچیدن پاها تا حدودی جلوگیری کند.

دمپایی همراه جارو و خاک‌انداز

این اختراع را هم می‌توان جزو عجیب‌ ترین اختراعات دنیا نامید. فکر کنید دمپایی ای به پایتان است که جارو و خاک‌انداز هم است؛ بنابراین با این دمپایی دیگر لازم نیست وقتتان را جدا صرف جاروکردن کنید و موقع تمیزکردن زمین خم شوید شما در زمان راه‌رفتن می‌توانید هر جا را که دوست دارید را تمیز کنید.

دستمال گردگیری با لباس بچه

دستمال گردگیری با لباس بچه

اسم این محصول  baby mop است و برای کودکانی طراحی شده که هنوز قادر به راه‌رفتن نیستند و سینه‌خیز حرکت می‌کنند. این لباس بامزه از یک پارچه بزرگ دوخته شده که وقتی آن را تن کودکتان می‌کنید با رفت‌وآمد و حرکت، زمین را تمیز می‌کند.

جلیقه برقی گرم‌کننده

در سال ۱۹۳۲ برای پلیس راهنمایی‌ و رانندگی آمریکا جلیقه برقی گرم‌کننده، تولید شده بود. این جلیقه‌ها گرمای خود را از طریق تماس‌های الکتریکی در خیابان می‌گرفتند.

دستگاه “منو ماساژ بده”

دستگاه Massage me برای دسته بازی پلی‌استیشن وان طراحی شده است. هدف مخترع از این دستگاه لذت‌بردن زوج‌ها از بازی کنار یکدیگر است و باعث می‌شود زوج‌ها از کنار هم بودن لذت ببرند. وقتی یکی از زوج‌ها مشغول بازی باشد، هم‌زمان آن‌یکی زوج ماساژ دریافت می‌کند.

چرخاننده بستنی قیفی

یکی دیگر از اختراعات عجیب دستگاه چرخاننده بستنی قیفی است. شما با چرخاننده بستنی می‌توانید به‌راحتی آن را لیس بزنید. برای استفاده از این اختراع عجیب فقط باید زبان خود را در یک مکان ثابت نگه دارید و بستنی روی زبان شما به گردش درمی‌آید.

دستگاه MyFreeble

دستگاه MyFreeble

این اختراع عجیب دستگاهی شبیه دست انسان است که شما با گرفتن آن در دستانتان حس می‌کنید که دست فردی را گرفته‌اید که دوست داشتید آن لحظه کنارتان بود و دلتنگش هستید و این می‌تواند باعث ایجاد یک احساس خوب در شما شود.

موبایلت را با فنجان شارژ کن

با ساخت این فنجان چای یا قهوه شما می‌توانید موبایلتان را شارژ کنید. باطری‌های حرارتی در زیر این فنجان‌ها قرار داده شده که به‌محض ریختن چای یا قهوه داغ فعال می‌شود و شما با وصل کردن کابل شارژر به قسمت سوکت می‌توانید موبایلتان را شارژ کنید. این مورد هم یکی دیگر از عجیب‌ ترین اختراعات دنیا است.

چتر کفش

چتر کفش

این اختراع علاوه بر عجیب بودن، خنده‌دار هم است. مخترع، این نوع کفش را برای کسانی درست کرده که تمیز ماندن کفش‌هایشان به‌خصوص در باران و گردوخاک برایشان اهمیت دارد.

تخته برش تغذیه پرنده

این تخته برش بیشتر برای بریدن نان روی آن است. روی این تخته برش‌ها سوراخ‌هایی وجود دارد که باعث می‌شود خرده‌نان‌ها درون یک مخزن بریزند تا پرنده‌ها بتوانند از آن بخورند. به نظر این ایده علاوه بر عجیب بودن، خلاقانه و برای حامیان حیوانات کارآمد باشد.

چنگال انگشتی

این چنگال انگشتی به درد کسانی می‌خورد که از گرفتن چنگال در دستشان خوششان نمی‌آید یا کارکردن با چنگال برایشان سخت است. با این اختراع شما انگشتتان را در سوراخی که بالای چنگال قرار داده شده فرومی‌کنید و به‌راحتی می‌توانید از خوردن غذایتان لذت ببرید.

لباس زیر فیلتر کننده نفخ

این لباس زیر یکی از عجیب‌ ترین اختراعات  دنیا به حساب می آید. لباس زیر فیلتر کننده بوی نفخ علاوه بر اینکه راحت است؛ بوی بد ناشی از باد معده را هم تصفیه می کند. این لباس برای کسانی که از نفخ شدید و همیشگی رنج می‌برند یا دلشان می خواهد بوی بد باد معدشان بدون بو باشد، استفاده از این لباس زیر راه حل مناسبی برای آنها است. جالب است که بدانید این اختراع عجیب برنده جایزه Shreddies شده است.

توستر سلفی

تستر سلفی

توستر سلفی توسط شرکت Burnt Impressions طراحی شده است که به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌های سلفی‌تان را روی نان تست بیندازید.

موتورهای تک‌چرخ

موتورسیکلت‌های تک‌چرخ برای اولین‌بار در دهه ۱۹۶۰ ظاهر شدند که علاوه بر خنده‌دار بودن، خطرناک هم به نظر می‌رسیدند. این اختراع عجیب با مشکلات زیادی همراه بود مثل عدم پایداری و کم‌بودن ظرفیت یا اگر فردی سوار آن می‌شد و خیلی شدید ترمز می‌کرد؛ مانند یک همستر درون چرخ به‌دور خودش می‌چرخید.

کالسکه و اسکوتر هیبریدی

کالسکه و اسکوتر هیبریدی

از اختراعات عجیب دنیا که با استقبال مردم روبه‌رو شد، کالسکه و اسکوتر هیربدی است. این وسیله برای مادران و پدرانی که دوست دارند پیاده به جایی بروند؛ اما با کالسکه سختشان است مناسب است؛ چون با استفاده از این وسیله به‌راحتی و با صرف زمان و هزینه کمتری می‌توانند مسیری را که دوست دارند طی کنند.

چتر هوشمند

چتر هوشمند علاوه بر عجیب بودن، خلاقانه و کارآمد هم است. این چتر قبل از آنکه باران ببارد به شما اطلاع می‌دهد همچنین این چتر می‌تواند داده‌ها را با دیگر چترهای هوشمند به اشتراک بگذارد تا اطمینان حاصل شود که داده‌های ابری منبع دقیق است.

صندل فلزیاب

فکر کنید صندلی را به پایتان کرده‌اید که فلزیاب است و زمانی که شما در حال قدم‌زدن هستید، شما را به گنج برساند. به نظر این اختراع عجیب و هم مسخره است.

کیبورد شلواری

کیبورد شلواری

کیبورد شلواری توسط یک دانشجوی هلندی به نام اریک ساخته شده است. گویا اریک دوست نداشته هرجایی که می‌رود مجبور باشد کیبوردش را هم با خودش ببرد بنابراین، او به‌جای استفاده از لپ‌تاپ، یک صفحه‌کلید را در شلوار جین خود قرارداد. کنار این کیبورد یک اسپیکر و ماوس هم قرار دارد.

نان هوشمند وسیله‌ای جالب

اسم این دستگاه toasteroid است و می‌تواند پیام‌های دریافتی را روی نان نشان دهد. این اختراع یکی از عجیب‌ ترین اختراعات جهان است.

قوری هوشمند ضبط صدا

قوری هوشمند

اسم این قوری هوشمند otopot  است شما با باز کردن در آن می‌توانید پیامتان را بگذارید و پیام قبلی را هم بشنوید.

سخن آخر

امروزه شاهد اختراعات بسیار زیادی هستیم که به رفع نیازهای روزانه ما کمک می‌کنند، ولی برخی از اختراعات را می‌توان به‌خاطر کارایی، بامزه و یا خارق‌العاده بودن، به‌عنوان عجیب‌ ترین اختراعات دنیا نام برد. به نظر شما کدام مورد عجیب بود؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظر
  1. ع می گوید

    جالب بود ممنون

  2. هادی می گوید

    عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.