اهمیت عناصر جزئی در دکوراسیون

آنچه دکوراسیون خانه را خاص می کند، جزئیات کوچک است

ممکن است بعضی المان ها در خانه به نظر بی اهمیت بیایند اما در دکوراسیون خانه نقش مهمی دارند. آنچه دکوراسیون خانه را خاص می کند، جزئیات کوچک است. در این مطلب به شما خواهیم گفت چگونه از این عناصر جزئی برای زیباتر شدن دکوراسیون استفاده کنید.

پنجره

پنجره در دکوراسیون اتاق نشیمن
توجه به پنجره ها برای تامین نور طبیعی

پنجره نقش مهمی در تامین نور خانه دارد و مسلما نور طبیعی بهترین نور برای خانه است. اگر قصد طراحی دکوراسیون خانه تان را دارید یا می خواهید تغییر دکوراسیون دهید، به طراحی پنجره ها توجه کنید. مثلا می توانید شیشه پنجره های آشپزخانه را عوض کرده و شیشه های شفاف به کار ببرید تا منظره بیرون را به داخل بیاورید. با این کار نه تنها نور کافی به داخل خانه می آورید بلکه برای تمام فصول دکوراسیون زیبایی در آشپزخانه خواهید داشت.

وسایل چوبی

وسایل چوبی در دکوراسیون اتاق خواب
رنگ و جلا دادن به سرویس چوبی اتاق خواب

در همه خانه ها حداقل چند تکه وسیله چوبی یافت می شود؛ یا کف پوش یا مبلمان یا چارچوب درها و پنجره ها. شما می توانید وسایل چوبی قدیمی را جلا داده و رنگ بزنید تا چهره زیباتری به دکوراسیون بدهد. به خصوص در اتاق ها. برای زیباتر شدن و خاص تر شدن شکل آنها نیز می توانید قبل از رنگ زدن موم بزنید تا خطوطی بر روی سطح چوبی ایجاد شود. اگر می خواهید در نهایت تخت خواب زیبا و جذابی داشته باشید می توانید به دو طرف تخت آباژور یا لوسترهای شاخه ای بزنید.

دیوارها

تزیین دیوار در دکوراسیون
پیدا کردن نقطه کانونی برای دکوراسیون دیوار

دیوارها در دکوراسیون نقش مهمی دارند، چه کاغذ دیواری، چه رنگ دیوار و چه تابلوهای دیواری. باید از نگاه یک غریبه و از بیرون نگاه بیندازید و ببینید دیوار نیاز به چه چیزی دارد و آیا به چیزی نیاز دارد یا خیر؟ دیوار اتاق ها باید تعادل و توازن داشته باشند و شلوغ کردن زیاد دیوارها این توازن را از بین می برد. شلوغی دیوارها خسته کننده است و جلوه خوبی ندارد. بسته به اینکه کدام اتاق را می خواهید دکور کنید نقاط کانونی می تواند متفاوت باشد. مثلا نقاط کانونی می تواند تلویزیون یا شومینه باشد. هر دو این نقاط کانونی جاهای مناسبی هستند برای استفاده از طاقچه های دست ساز که بر روی آن قاب عکس یا دکوری های مختلف قرار دهید. اگر چنین نقاط کانونی ندارید می توانید برای مثال با نصب یک تابلوی بزرگ روی دیوار، این نقطه کانونی را ایجاد کنید. با ایجاد یک نقطه کانونی می توانید توازن در دکوراسیون را به دست آورید. روش دیگری که به ایجاد نقطه کانونی کمک می کند، رنگ یا کاغذ دیواری است. امروزه کاغذدیواری ها در طرح ها و رنگ های مختلف وجود دارند و می توانند جلوه زیبا و خاصی به خانه شما بدهند.

کف زمین

کفپوش در دکوراسیون اتاق نشیمن
کفپوش ها نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارند

اکثرا افراد اهمیت زیادی به دکور کف خانه نمی دهند. به نظر می رسد استفاده از سنگ و چوب و سرامیک برای کف خانه ها متداول تر است و احساس آرامش به اتاق می بخشد و کفپوش های دیگری مانند پالت نیز احساس راحتی ایجاد می کنند.

منبع digthisdesign.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.