چه چیزهایی سرماخوردگی را بدتر می‌کند؟

مراقبت‌های دوره بیماری سرماخوردگی

شاید فکر کنید عطسه‌ها، سرفه‌ها و بدن دردهای ناشی از سرماخوردگی قرار است تا ابد با شما بماند اما در این مطلب به شما خواهیم گفت چطور می‌توانید دوره سرماخوردگی را کوتاه‌تر کنید:

عدم استفاده از آمپول سرماخوردگی

آمپول سرماخوردگی یکی از ابزارهای قوی برای درمان بیماری سرماخوردگی است. حتی اگر این آمپول‌ها آنفولانزا را به طور کامل درمان نکنند، می‌توانند آثار و علایم آن را به حداقل برسانند. استفاده از آمپول و واکسن سرماخوردگی به معنی پیشگیری از این بیماری است. آمپول سرماخوردگی به بدن کمک می‌کند، شروع به مقاومت کند.

عدم نوشیدن کافی مایعات

چای و سرماخوردگی

علت آنکه گفته می‌شود سوپ مرغ به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند، این است که سوپ مرغ آبکی و آب مرغ کمک می‌کند مخاط از بدن خارج شده و علائم سرماخوردگی بهبود یابد. با نوشیدن آب، چای بدون کافئین، نوشیدنی‌های ورزشی و بدون قند به بدن آبرسانی کنید تا از ابتلا به تب جلوگیری شود. از نوشیدن الکل خودداری کنید زیرا موجب خشکی بدن می‌شود.

عدم مراجعه به پزشک

این بدان معنا نیست که برای کوچکترین درد به پزشک مراجعه کنید، اما اگر دچار سرماخوردگی شده‌اید، پزشک می‌تواند در درمان به شما کمک کند. برای درمان سرماخوردگی، داروهای ضدویروسی استفاده کنید که در ۴۸ ساعت اول، بیماری را کوتاه‌تر و خفیف‌تر می‌کند، بنابراین بهتر است زودتر اقدام کنید. هر چه زودتر درمان را شروع کنید، سریع‌تر احساس بهبودی خواهید کرد و از انتشار بیماری به دیگران جلوگیری می‌شود.

مصرف کربوهیدرات

معمولا در حالت سرماخوردگی افراد تمایل به خوردن غذاهای ساده مانند ماکارونی دارند اما سعی کنید بیشتر گرسنگی خود را با غذاهای سالم برطرف کنید. قند موجود در کربوهیدرات به خصوص کربوهیدرات‌های ساده مانند شیرینی و نان سفید و پاستا می‌تواند سریعا تبدیل به قند خون شود که سبب می‌شود دقیقا زمانی که به گلبول‌های سفید نیاز دارید، آنها را ضعیف کند.

ورزش کردن زیاد

پزشکان همیشه به بیماران توصیه می‌کنند ورزش کنند اما در مورد سرماخوردگی ممکن است پزشک به شما بگوید کمتر ورزش کنید. اگر بیماری خود را انکار کنید، بیشتر به بدن خود آسیب می‌زنید. اگر عاشق ورزش کردن هستید، در زمان بیماری بدن خود را از استراحت محروم نکنید. اگر می‌خواهید ورزش کنید، مدتی شدت پیاده‌روی خود را کمتر کنید تا بیماری شما بهتر شود. استراحت کردن برای درمان زودتر بسیار اهمیت دارد.

قرار گرفتن در معرض سرما

قدم زدن در سرما بدون کت سرماخوردگی شما را بدتر خواهد کرد. زیرا قرار گرفتن در محیط مرطوب و سرد، ماندگاری بیماری را بیشتر می‌کند. باکتری و ویروس‌ها در هوای سرد رشد می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید با سرماخوردگی مبارزه کنید، بهترین راه قرار گرفتن در فضای گرم و خشک است.

مصرف داروهای گیاهی

داروهای گیاهی و سرماخوردگی

داروهای گیاهی قدرت کمی برای درمان و کم کردن علائم بیماری در کوتاه مدت دارند. حتی برخی مکمل‌های گیاهی بیماری را حادتر می‌کنند.

نداشتن خواب کافی

شاید اصرار دارید خود را قوی نشان دهید و بیدار بمانید اما اگر به بدن خود اجازه دهید زمانی را استراحت کند و خواب کافی داشته باشید، بیماری شما سریعتر بهبود پیدا خواهد کرد. سیستم ایمنی بدن برای دفاع از خود به زمان نیاز دارد. خواب و استراحت، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.

مصرف داروهای اشتباه

علائم اولیه مانند تب، سردرد، بدن درد و درد سینوسی می‌تواند با داروهای ضددرد مانند ایبوبروفن یا استامینوفن از بین برود. از استفاده از داروهای اسپری آنتی‌هیستامین که می‌تواند اعتیادآور باشد و در صورت قطع دارو آبریزش بینی را بدتر کند، خودداری کنید.

منبع rd.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.