چگونه موهای ضخیم تر و ناخن قوی تر داشته باشیم؟

این غذاها به تقویت مو و ناخن کمک می کنند

برای داشتن ظاهری زیبا علاوه بر استفاده از محصولات آرایشی خوب، تغذیه مناسب و مراقبت از اندام های درونی نیز لازم است. تغذیه مناسب می تواند مو و ناخن را تقویت کند. از آنجا که هم مو و هم ناخن از کراتین ساخته شده، مواد خوراکی که به تقویت یکی از این دو کمک کنند، در واقع موجب تقویت دیگری نیز می شوند. در ادامه غذاهایی که به شما کمک می کند موی ضخیم تر و ناخن قوی تری داشته باشید، معرفی می شود.

ماست، پنیر، کشک

خوردن پروتئین برای مو و ناخن سالم
مو برای ساختن کراتین نیاز به پروتئین دارد

مو برای ساختن کراتین نیاز به پروتئین دارد. اگر موها به اندازه کافی پروتئین دریافت نکنند، شروع به ریزش می کنند. سعی کنید هر روز صبح مقداری لبنیات مصرف کنید. تحقیقات نشان داده اند پروتئین به کنترل اشتها کمک می کند.


گوشت قرمز

گوشت قرمز برای تقویت مو و ناخن
استیک گوشت آهن دارد که به سلامت مو و ناخن کمک می کند

استیک گوشت آبدار پروتئین زیادی دارد، علاوه بر این آهن دارد که به سلامت مو و ناخن کمک می کند. کسانی که کمبود آهن دارند اکثرا موهای نازکی دارند. کمبود آهن موجب یک بیماری ناخن به نام قاشقی می شود که در آن شکل ناخن مانند قاشق می شود. البته این به این معنا نیست که باید هر روز گوشت قرمز بخورید. گوشت قرمز به میزان زیادی چربی های اشباع شده دارد و مصرف زیاد آن خطر ابتلا به بیماری های مختلف از جمله بیماری های قلبی، انواع سرطان و دیابت نوع دو را افزایش می دهد. اما می توانید یکبار در هفته برشی کوچک از گوشت قرمز را مصرف کنید. اگر احساس می کنید کمبود آهن دارید با پزشک خود صحبت کنید تا مکمل های موردنیاز را به شما بدهد.


بلوبری

بلوبری برای تقویت مو و ناخن
بلوبری یکی از انواع میوه هایی است که به میزان زیادی آنتی اکسیدان دارد

آنتی اکسیدان ها سلول های بدن را در مقابل آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند. رادیکال های آزاد هورمون استرس و التهاب را افزایش می دهد که بر روی تمام سلول های بدن از جمله مو و ناخن تاثیر می گذارد. علاوه بر میوه و سبزیجات، بلوبری هم بسیار مفید است. بلوبری یکی از انواع میوه هایی است که به میزان زیادی آنتی اکسیدان دارد.


بادام

بادام برای تقویت مو و ناخن
بادام دارای منیزیم است که به سلامت مو و ناخن کمک می کند

بادام نه تنها منبع غنی از پروتئین است بلکه دارای منیزیم است که به سلامت مو و ناخن کمک می کند. منیزیم یک منبع طبیعی ضد استرس است و استرس یکی از عوامل اساسی ریزش مو است. خطوط عمودی بر روی ناخن می تواند نشانه کمبود منیزیم باشد. با مصرف سبزیجات، لوبیای سویا و کاکائو می توانید منیزیم بیشتری دریافت کنید.


شیر

شیر برای تقویت مو و ناخن
کلسیم هم منبع خوبی برای سلامت مو و ناخن است

برخی تحقیقات به ارتباط بین ویتامین D و ریزش مو اشاره کرده اند. کلسیم هم منبع خوبی برای سلامت مو و ناخن است. شیر، منبع غنی از کلسیم و ویتامین D است اما اگر احساس می کنید کمبود ویتامین D دارید از پزشک خود مکمل های ویتامین D بخواهید.


تخم مرغ

تخم مرغ برای تقویت مو و ناخن
تخم مرغ حاوی پروتئین، مقداری ویتامین D است و همچنین بیوتین دارد

تخم مرغ حاوی پروتئین، مقداری ویتامین D است و همچنین بیوتین دارد. بیوتین ویتامین B کمپلکس است که نقش مهمی در افزایش کراتین دارد. کسانی که کمبود بیوتین دارند، مو و ناخن ضعیفی دارند. اگر مو و ناخن ضعیفی دارید می توانید از مکمل های بیوتین استفاده کنید. استفاده روزانه ۲.۵ میلی گرم از مکمل بیوتین ناخن ها را تقویت می کند.


ماهی سالمون

سالمون برای تقویت مو و ناخن
سالمون منبع غنی از بیوتین و پروتئین است

سالمون منبع غنی از بیوتین و پروتئین است و همچنین دارای اسیدهای چرب امگا ۳ است که التهاب را کاهش داده و به رطوبت و سلامت پوست کمک می کند. فراموش نکنید پوست سر هم اهمیت دارد. سلامت پوست سر به معنی سلامت فولیکول های مو است و این یعنی سلامت موها. همچنین خاصیت ضدالتهابی امگا ۳ برای ناخن ها هم خوب است.


گردو

گردو برای تقویت مو و ناخن
گردو حاوی دو منبع عالی برای داشتن موهای سالم است: امگا ۳ و ویتامین E

برای داشتن موهای قوی و زیبا، گردو بخورید. گردو حاوی دو منبع عالی برای داشتن موهای سالم است: امگا ۳( که موجب آبرسانی به مو می شود)، ویتامین E( که فولیکول های آسیب دیده را اصلاح می کند). گردو همچنین حاوی مس است که رنگ طبیعی مو را حفظ می کند.


روغن نارگیل

روغن نارگیل برای تقویت مو و ناخن
پروتئین موجود در روغن نارگیل برای بازسازی موهای آسیب دیده مناسب است

گرچه خوردن روغن نارگیل معجزه ناگهانی در تقویت موها انجام نمی دهد اما زدن روغن نارگیل مستقیم بر روی موها می تواند تاثیرات خوبی داشته باشد و این به خاطر پروتئین موجود در آن است که برای بازسازی موهای آسیب دیده ضروری است. مقدار کمی روغن بادام را به انگشتان دست خود زده و آن را به انتهای موها بمالید و یا از نیمه موها تا پایین بزنید تا موها را براق و صاف کند. از روغن نارگیل می توانید به عنوان ماسک مو هم استفاده کنید.

منبع health.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.