در فصل تابستان چگونه آرایش کنیم؟

آرایش مناسب فصل تابستان

در تابستان از لوازم آرایش مناسب استفاده کنید

اکثر خانم ها در فصل تابستان از ماندگار نبودن آرایش شان گله مندند. استفاده از لوازم آرایش در فصل گرما شاید گزینه مورد علاقه بانوان نباشد. به همین دلیل برای دوام آرایش صورت باید از نحوه صحیح و از لوازم آرایش مناسب استفاده کرد. با ما همراه باشید تا برخی نکات برای ماندگاری آرایش صورت را آموزش دهیم:

کرم ضدآفتاب

آرایش و خورشید و کرم
استفاده از کرم ضدآفتاب در همه فصل ها ضروری است

در این فصل سعی کنید صورتتان را قبل و بعد از آرایش با آب سرد بشویید تا شاداب تر به نظر برسید. قبل از هرچیزی حتما از کرم ضدآفتاب و کرم مرطوب کننده استفاده کنید. استفاده از کرم ضدآفتاب در همه فصول لازم است اما در فصل تابستان ضرورت زیادی دارد.

  • نکته:
  • سعی کنید کرم ها را متناسب با نوع پوست تان انتخاب کنید. اگر پوست چربی دارید حتما از کرم هایی استفاده کنید که فاقد چربی باشند تا پوست تان را براق نکنند و باعث جوش صورت نشوند.
  • هنگام استفاده از کرم ضدآفتاب باید تمام پوست صورت آغشته به کرم شود به همین منظور، به اندازه یک بند انگشت از کرم استفاده کنید.

کرم پودر

آرایش و کرم پودر
یکی از پایه های میکاپ کرم پودر است

یکی از پایه و اساس میکاپ استفاده از کرم پودر است. در فصل تابستان توصیه می شود کرم های ضدآفتاب یا مرطوب کننده رنگی را جایگزین کرم پودر کنید. این امر سبب می شود تا پوست تان احساس سبکی کند و در مقابل نور خورشید هم محافظت شده باشد.

در صورت امکان کرم پودر نزنید. اگر لازم بود، قبل از آن از یک پرایمر( پایه آرایش) استفاده کنید تا کرم تان زمان طولانی تری ماندگاری داشته باشد. از کرم پودر فقط در مرکز صورت استفاده کنید.


پنکیک

آرایش و پنکیک
پنکیک خشک مناسب فصل تابستان

اگر در طول روز عرق کردید برای جلوگیری از بهم ریختگی آرایش تان می توانید از پنکیک های خشک استفاده کنید. بدین صورت که پد را به آرامی بر روی تمام نقاط پوست گذاشته و بردارید تا پوست تان یکنواخت شود.

  • نکته: تا جایی که امکان دارد از پنکیک برای برداشتن رطوبت پوست تان استفاده نکنید. پنکیک در برخورد با رطوبت می ماسد و آرایش تان را خراب می کند. می توانید برای جمع کردن عرق و چربی پوست از پودرهای پوشاننده و یا از کاغذهای خشک کن مخصوص صورت استفاده کنید.

خط چشم و ریمل

آرایش و ریمل و خط چشم
در تابستان از ریمل و خط چشم ضدآب استفاده کنید

سعی کنید از آرایش های غلیظ چشم بپرهیزید. می توانید از مداد ابرو و چشم خشک برای فرم دادن به ابرو و چشم استفاده کنید. استفاده از سایه پودری قبل از کشیدن خط چشم به ماندگاری آن کمک می کند. روش دیگری که می توانید در تابستان خط چشم بکشید این است که قبل از خواب با یک مداد مشکی خطی سیاه داخل چشم ها بکشید تا این سیاهی لابه لای مژه ها رفته و کاملا طبیعی به چشم ها فرم داده، آنها را زیباتر نشان دهد.

برای پلک ها از یک ریمل ضدآب استفاده کنید و فقط نوک پلک ها را به ریمل آغشته کنید تا مرتب شوند و در گرما پشت چشم ها را سیاه نکنند.


رژگونه

آرایش و رژگونه
از رنگ های ملایم برای رژگونه استفاده کنید

از رنگ های ملایم برای رژگونه استفاده کنید. با برس مخصوص رژگونه را بزنید و با پد پنکیک پخش کنید  تا با مخلوط شدن رنگ رژ گونه و رنگ پوست گونه ها طبیعی تر به نظر آیند و مرزی ایجاد نشود.


رژلب

آرایش و رژلب
از رنگ های روشن برای رژ استفاده کنید

برای رژ زدن بهتر است اول لب ها را به پنکیک آغشته کنید، سپس برای خط لب از یک مداد نه چندان خشک و چرب استفاده کنید و آن را بر روی لب ها پخش کنید. سپس یک رژ با رنگ روشن را برای لب ها انتخاب کنید. پنکیک زیر رژ مانع از پاک شدن زودهنگام آن می شود.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.