فواید انگور برای سلامت مو

بدون هزینه موهای زیبایی داشته باشید

آیا می دانستید انگور سیاه برای موها مفید است و می تواند موهای شما را براق، مقاوم و لخت کند؟ درباره فواید انگور برای مو بیشتر بدانید، این ماده طبیعی می تواند بسیاری از مشکلات موهای شما را برطرف کند.

توضیح کوتاهی درباره‌ی انگور:

انگورها میوه‌هایی شگفت‌انگیز هستند. این میوه‌ها به صورت گروهی در آب و هوای معتدل در سراسر دنیا رشد می‌کنند. انگور به عنوان “‌ملکه‌ی میوه‌ها‌”‌ شناخته می‌شود. انگور به عنوان “ملکه‌ی میوه‌ها” شناخته شده‌است و بر اساس رنگی که دارد – قرمز، سبز و سیاه / آبی به سه دسته تقسیم می‌شود. این میوه‌ی فوق‌العاده و خوشمزه نه تنها به غذاهای‌تان جذابیت می‌افزاید، بلکه بسیار سودمند و پرفایده است. انگور حاوی ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، قندهای ساده‌ای دارد که انرژی فوری برای بدن فراهم می‌کنند و آنتی‌اکسیدان‌هایی که ضد التهاب هستند. می‌بینید که این میوه چه‌قدر شگفت‌انگیز است!؟

انواع انگورها

گونه‌های مختلفی از انگور وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را برای مصرف انتخاب کنید. هر یک از گونه‌های انگور فواید و طعم مخصوص به خود را دارد. این گونه‌ها را بر اساس رنگ دسته‌بندی می‌کنند. برخی از محبوب‌ترین گونه‌های انگور عبارت هستند از،

  1. انگورهای سفید یا سبز: این گونه به عنوان شیرین‌ترین و رایج‌ترین گونه‌های انگور شناخته می‌شود.
  2. انگورهای قرمز: این انگورهای یاقوتی رنگ طعم خاص و ساده‌ای دارند.
  3. انگورهای آبی / سیاه: این انگورها به خاطر رنگ تیره‌ی عمیق و قوی‌شان بسیار خوشمزه هستند.

انگورها،‌ فارغ از گونه و کاربردشان، فواید بسیاری نیز برای سلامتی به همراه دارند.

خواص انگور برای پوست:

انگور برای پوست ما مانند اکسیر است. مصرف منظم انگور می‌تواند پوست ما را صاف و لطیف نگه دارد.

۱. از پوست در برابر آفتاب سوختگی محافظت می‌کند.

گاهی اوقات، نور خورشید به حدی تند است که حتی در صورتی که از کرم ضد آفتاب استفاده کرده باشیم، باز هم دچار آفتاب‌سوختگی می‌شویم. و گاهی اوقات حتی ممکن است اصلا زدن کرم ضد ‌آفتاب را هم فراموش کرده باشیم. نگران نباشید! طبیعت برای همه‌ی مشکلات راه‌حل دارد. هرچند ممکن است عجیب به نظر برسد اما انگور، یک درمان خانگی عالی برای آفتاب‌سوختگی است.

آن‌چه نیاز دارید:

چند حبه انگور پوره شده

روش انجام کار:

  1. انگور له شده را به آرامی و به طور سخاوتمندانه در منطقه‌ی آسیب دیده استعمال کنید.
  2. اجازه بدهید حدودا به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب سرد صورت‌تان را شستشو دهید.

انگور چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

قسمت گوشتی انگور، و همچنین عصاره‌ی دانه‌های آن، حاوی پروآنتیسیانیدین و رزوراترول است که آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی هستند. استفاده از عصاره‌ی هسته‌ی انگور، در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش مضر از پوست محافظت می‌کند. این عصاره با کاهش قرمزی ناشی از آفتاب‌سوختگی به عنوان یک کرم ضد آفتاب عمل می‌کند و همچنین آسیب ایجاد شده در سلول‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

۲. روند پیری را به تاخیر می‌اندازد.

صاف کردن پوست و کند کردن روند پیری نیز از جمله خواص انگور است. به جای این‌که محصولات شیمیائی را برای پوست‌تان به کار ببرید، از انگور استفاده کنید. این میوه یک عامل ضد پیری بسیار عالی است.

آن‌چه نیاز دارید:

پالپ انگور بدون هسته

روش انجام کار:

  1. گوشت داخل انگور را روی صورت خود بمالید.
  2. بعد از ۲۰ دقیقه پوست‌تان را با آب سرد شستشو دهید.

انگور چه‌طور چنین تاثیری دارد؟

رادیکال‌های آزاد علت اصلی پیری زودرس هستند. پیری زودرس با پدیدار شدن چین و چروک و خطوط ریز روی پوست مشخص می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انگور از پوست در برابر اثرات مضر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و پدیدار شدن چین و چروک و لکه‌های تیره را روی پوست به تاخیر می‌اندازند. انگور حاوی ویتامین C است که برای تشکیل کلاژن ضروری است. کلاژن نوعی پروتئین فیبر مانند است که به حفظ الاستیسیته‌ی پوست کمک می‌کند و سبب کند شدن روند پیری پوست می‌شود.

استفاده از انگور برای جلوگیری از ریزش مو

هیچ کس دوست ندارد با شانه زدن مقدار زیادی از موهایش را در شانه بیابد، این مساله بسیاری را نگران می کند. برای جلوگیری از ریزش مو می توانید از انگور استفاده کنید. مقداری انگور بدون دانه را له کنید و به آرامی روی موهایتان بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند سپس آن را بشویید. لینولئیک اسید موجود در انگور و همچنین روغن هسته انگور می تواند فولیکول های مو را تقویت کرده و سلامت مو را تضمین کند.

استفاده از انگور برای براق کردن موها

ممکن است مو در اثر قرار گرفتن در معرض خورشید خشک و شکننده شده باشد و حتی رنگ طبیعی مو دیگر برق و جذابیت همیشگی را نداشته باشد. در این صورت کمی آب انگور به موهایتان برسانید. برای براق کردن مو با استفاده از انگور به پوست ۱۲ الی ۱۴ دانه انگور، ۲ قاشق غذاخوری آرد نخودچی و ۲ قاشق غذاخوری پودر زغال اخته نیاز دارید.

انگورهای سیاه را پوست بگیرید و کنار بگذارید. آرد نخودچی و پودر زغال اخته را با هم ترکیب کنید تا حالت کرم به خود بگیرد و سپس آن را با پوست انگور آسیاب کنید و روی موها بمالید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس بشویید. این کار را چند بار تکرار کنید تا رنگ طبیعی و برق موهایتان بازگردد.

حجم دادن به مو

هسته انگور یک ماده طبیعی برای حجم دادن به مو است. بنابراین اگر موهای کمی دارید یا موهایتان خیلی نازک است از هسته انگور برای حجم دادن به مو و پرتر نشان دادن آن کمک بگیرید.

۵۰ گرم هسته انگور، ۵۰ گرم هسته زغال اخته و ۱ قاشق چایخوری فلفل را با هم آسیاب کنید. این ترکیب در این مرحله حالت پودری دارد. به آن مقداری روغن گرم اضافه کنید و سپس مو و سررا با این مخلوط ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس سر را بشویید. از این ترکیب دو بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه بهتر و سریع تر بگیرید.

درمان شوره سر

انگورسیاه می تواند از خارش سر و بوجود آمدن شوره جلوگیری کند. برای اینکه از خشکی پوست سر رهایی یابید، مقداری انگور سیاه را له کرده و به پوست سر بمالید. پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.

انگور سیاه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین E است که برای جلوگیری از انواع مشکلات مو مفید هستند همچنین می توانند جریان خون را در سر افزایش دهد که موجب می شود پوست سر و در نهایت موهای شما سالم تر بماند.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.