فواید سفر برای سلامتی

سفر کنید تا بیشتر عمر کنید

از کارهای روزمره و تکراری خسته شده‌اید؟ بهتر است به یک سفر بروید. سفر نه تنها بر روحیه اثر مثبت دارد بلکه فواید بسیاری نیز برای سلامتی دارد. مقالات و مطالعات بسیاری بر فواید سفر بر سلامتی تاکید کرده‌اند. اگر مرتب سفر کنید، خطر سکته قلبی در شما کاهش می‌یابد. در این مطلب بیشتر به فواید سفر می‌پردازیم.

سفر خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد و سلامتی قلب را بیشتر می‌کند

دیده شده کسانی که مرتب سفر می‌کنند، مشکلات قلبی کمتری نسبت به کسانی دارند که کم سفر می‌کنند. چرا که سفر موجب می‌شود فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشید و این فعالیت فیزیکی خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. هر چه فعالیت فیزیکی بیشتر باشد، فشار خون پاینتر است و خطر سکته قلبی نیز پایین می‌آید. از این رو کسانی که اهل سفر هستند، بیشتر عمر می‌کنند.

سفر ذهن را فعال می‌کند و خلاقیت را تقویت می‌کند

هر چه بیشتر سفر می‌کنید، با چیزهای جدید بیشتری آشنا می‌شوید و ذهنتان فعال‌تر خواهد شد. افزایش فعالیت مغز در مواجهه با شرایط جدید، تمرکز و قدرت حافظه را بالا می‌برد. هر چه بیشتر سفر کنید، خلاقیت بیشتری پیدا خواهید کرد و چیزهای بیشتری خواهید آموخت (روش هایی برای شکوفایی خلاقیت).

سفر استرس را کاهش داده و سلامت ذهن را بیشتر می‌کند

یکی از مهمترین فواید سفر این است که به دور از استرس خواهید بود و حین سفر و تجربه چیزهای جدید حالت روحی بهتری پیدا می‌کنید. سفر کمک می‌کند از استرس و تکالیف روزمره خود رها شوید. وقتی از استرس دور باشید، خود به خود سلامت ذهنی شما افزایش پیدا خواهد کرد.

سفر به سلامت جسم و تناسب اندام کمک می‌کند

وقتی سفر می‌کنید، بیشتر راه می‌روید و گردش می‌کنید و کوهنوردی می‌کنید. این فعالیت‌های فیزیکی کمک می‌کند تناسب اندام پیدا کنید. کسانی که فکر می‌کنند نمی‌توانند وزن کم کنند، سفر بروند! اگر در سفر فعالیت‌های فیزیکی را در کنار رژیم حفظ کنید، می‌توانید به تناسب اندام دلخواه خود برسید.

سفر گردش خون را بهبود داده و به خواب خوب کمک می‌کند

در سفر شنا می‌کنید، می‌دوید، راه می‌روید، بازی می‌کنید و … . انجام مداوم اینگونه فعالیت‌ها، گردش خون شما را بالا می‌برد. از سوی دیگر وقتی فعلیت زیادی داشته باشید، در نهایت خسته خواهید شد و خواب بهتری خواهید داشت.

منبع travelplanet.in
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.