فکس کردن یک سند توسط گوشی هوشمند

فکس کردن با گوشی چگونه است؟

شما می توانید یک سند PDF را از طریق گوشی، تبلت، یا هر کامپیوتر دیگری برای شخص موردنظر ارسال کنید اما هنوز برخی از سازمان ها دریافت اسناد را از طریق ایمیل نمی پذیرند، اینجاست که شما به دستگاه فکس نیاز پیدا می کنید.

شما نمی توانید از ارتباط اینترنت موبایل خود به عنوان یک دستگاه فکس  یا مودم Dial-up استفاده کنید. شما برای انجام این کار به یک سرویس جانبی نیاز دارید تا برای ارسال فکس از آن استفاده نمایید. همانطور که این کار را از طریق کامپیوتر خود انجام می دهید.

انجام این کار هزینه بر می باشد

برنامه ای وجود ندارد که به شما این امکان را بدهد که تعداد نامحدودی فکس را به صورت رایگان ارسال نمایید، انجام این کار اگر به صورت روزمره باشد برای شما هزینه بر خواهد بود، هر چند برنامه هایی نیز وجود دارد که به شما اجازه ارسال چند صفحه را به صورت رایگان می دهد. این خدمات یک رابط گرافیکی را که شامل دکمه های شماره تلفن است به شما ارائه می دهد. گوشی هوشمند شما نمی تواند به عنوان یک مودم Dial-upعمل کند، بنابراین سرعت انجام این فرایند سنگین بستگی به سرورهای سرویس شما دارد.

اگر چه چنین اپلیکیشن هایی برای شما هزینه بر می باشد اما می تواند به صرفه باشد و جایگزین مناسبی برای فرایند فکس کردن نسبت به شیوه سنتی باشد. در شیوه سنتی شما باید یک دستگاه فکس خریداری کرده و آن را به یک خط تلفن ثابت وصل نمایید و یا برای ارسال فکس به کافی نت بروید و هزینه ای را پرداخت نمایید. اگر شما قصد دارید تعداد کمی فکس را ارسال کنید شیوه سنتی نسبت به اپلیکیشن به مراتب پرهزینه تر خواهد بود.

این روش به شما اجازه می دهد تمام کارهای خود را به صورت الکترونیکی انجام دهید. شما می توانید اسناد PDF را به گوشی هوشمند انتقال دهید و آنها را پس از تکمیل کردن فکس نمایید. از این طریق می توانید با استفاده از دوربین گوشی سندهای مورد نظر را اسکن کرده آنها را ارسال نمایید.

برنامه های اندروید و آیفون

برای پیدا کردن این نوع برنامه ها کافی است تا کلمه “فاکس” را در آپ استور سرچ کنید و با مجموعه ای از این اپلیکیشن ها مواجه خواهید شد، اما هیچ یک از این اپلیکیشن ها رایگان نیستند. تعداد محدودی از آنها چند صفحه را به صورت رایگان برای شماارسال می کند.

فکس کردن با گوشی هوشمند

اما یک مشکل بزرگتر وجود دارد. در بیشتر مواقع که شما نیاز به فکس دارید، و اسناد شما اطلاعات شخصی و محرمانه ای را شامل می شود که آنها را برای سازمان های دولتی یا درمانی ارسال می کنید و آنها می توانند از اطلاعات شما استفاده کنند، بنابراین شما نباید به هر اپلیکیشنی که دارای قابلیت فکس می باشد اعتماد کنید در ادامه شما را راهنمایی می کنیم.

کاربران حرفه ای RingCentral Fax

برای ارسال فکس های حساس که مرتبط با سازمان ها می باشند می توانید سرویس  RingCentral Fax را انتخاب کنید که بخشی از آن متعلق به سیسکو و AT & T می باشد، این گزینه می تواند برای نیاز شما بهترین انتخاب باشد. به خصوص که نرم افزار این شرکت از ویژگی امنیتی برخوردار می باشد و چندین کاربر را با چند خط فکس مجزا پشتیبانی می کند.

این شرکت یک اپلیکیشن جذاب دارد که می توانید به جای فکس از سرویس ایمیل این اپلیکیشن نیز بهره مند شوید، این اپلیکیشن امکانات بی شماری را شامل می شود مانند ادغام آن با گوگل درایو، Dropbox. همان طور که گفته شد این اپلیکیشن امکانات زیادی را شامل می شود که می تواند برای کسب و کار و افرادی که اطلاعات مهمی را ارسال می کنند مفید باشد.

اگر می خواهید تعداد کمی فکس را ارسال کنید، می توانید از طرح های ارزان قیمت که ماهیانه ۷ دلار می باشد به مدت یک یا دو ماه استفاده کنید  و استفاده از آن را لغو کنید.

کاربر معمولی

اگر به طور کلی تعداد فکس ارسالی شما محدود می باشد می توانید eFax را انتخاب کنید، eFax  به عنوان شرکتی شناخته شده محسوب می شود که فکس دیجیتال را اختراع کرد. این شرکت یک اپلیکیشن موبایل خوب در این زمینه دارد که به شما امکان ارسال و دریافت فکس را می دهد.

اگر شما به طور مداوم به ارسال ایمیل نیاز دارید، ما MyFax را به شما توصیه می کنیم که به شما اجازه ارسال ۱۰ صفحه رایگان را می دهد اگر چه این تعداد ناچیز به نظر می رسد اما شما می توانید از این طریق هر ماه تعداد صفحات زیادی را ارسال کنید. اگر شما احتیاج به تعداد صفحات بیشتری دارید می توانید از طرح های دیگر این اپلیکیشن استفاده نمایید.

هر دو شرکت ارائه دهنده این اپلیکیشن ها سال ها است که در این زمینه مشغول به کار هستند و از شهرت جهانی برخوردار می باشند. ممکن است تمام ویژگی های امنیتی که اپلیکیشن   RingCentral شامل می شود  در این دو اپلیکیشن وجود نداشته باشد اما شما نباید نگران حفظ حریم خصوصی خود باشید.

ارسال فکس از طریق ایمیل

اگر شما از ویندوز فون، Blackberry، Tablet Fire یا سایر سیستم عامل ها استفاده می کنید، می توانید در سایت های  RingCentral، eFax یا MyFax ثبت نام کنید و سپس از وب سایت خود برای ارسال فکس استفاده کنید و از سایر ویژگی ها مانند ارسال ایمیل نیز بهره ببرید.

فکس کردن از طریق ایمیل

تقریبا تمام ارائه دهندگان این شرکت به شما اجازه می دهند فکس ها را به وسیله ایمیل کردن یک سند به شماره ای که قصد ارسال کردن فکس را دارید ارسال کنید.

ارسال فکس از طریق ایمیل به این معنی است که هر شخصی با هر گوشی هوشمند به راحتی می تواند بدون نصب برنامه های اضافی اقدام به ارسال فکس کند.

منبع howtogeek.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مینا می گوید

    سلام.من از این روش استفاده کردم عالیه،هزینه به صرفه تر میشه و راحت تره.ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.