لنز هوشمند گوگل برای بیماران دیابتی

لنزی که می تواند قند خون شما را اندازه بگیرد

راز آزمایش لنز “هوشمند” گوگل برای بیماران دیابتی

آزمایشگاه بزرگ گوگل، اخیرا محصول جدید و عجیب خود را معرفی نموده است. این محصول که لنز هوشمند گوگل نام دارد، توانایی اندازه گیری سطح قند خون افراد دیابتی را دارد.

این شرکت در بیانیه خود اعلام نموده است که هم اکنون در حال انجام آزمایشاتی روی نمونه های اولیه این محصول می باشد. این لنز از یک تراشه بی سیم کوچک و یک حسگر مینیاتوری گلوکز ما بین دو لایه ماده لنز ساخته شده، استفاده می کند.

لنز هوشمند گوگل

همچنین طبق اعلام این شرکت، محققان به دنبال روش هایی برای اندازه گیری میزان گلوکز از طریق مایعات مختلف بدن می باشند. آنها به دنبال جایگزینی برای اندازه گیری قند خون بدون تکیه بر اشک هستند. چون بیشتر مردم نمی توانند هر زمان که لازم باشد گریه کنند.

طبق بیانیه گوگل این لنز در هر ثانیه یک بار میزان قند خون را تشخیص می دهد. علاوه بر این ویژگی ها، نسخه بعدی لنز کوچک و هوشمند گوگل دارای چراغ LED کوچکی است که می تواند افزایش سطح قند خون را به بیماران دیابتی، گزارش دهد.

گوگل در حال همکاری با سازمان FAD است تا با استفاده از متخصصان این زمینه محصولات را به بازار عرضه کند.

این شرکت همچنین در پی یافتن شرکایی است که اندازه گیری های انجام شدهتوسط این لنزها را در اختیار کاربران و پزشکان قرار دهد .

مایکروسافت قبلا  نمونه اولیه مشابه را نشان داده است، اما راهی برای دسترسی به بازار پیدا نکرده است. گوگل این فناوری را به زودی به بازار عرضه می کند.

منبع viralnovelty.net
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. باران می گوید

    علم واقعا پیشرفت کرده،به امید روزی که استفاده بشه،متن هاتون قشنگه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.