چگونه رد وسایل را از روی فرش از بین ببریم؟

ترفندهایی برای از بین بردن آثار پایه مبلمان و وسایل از روی فرش

هنگام تغییر دکوراسیون و تعویض اثاثیه منزل ، احتمالا دیده اید که پایه ها و لبه های وسایل ردی از خود بر روی فرش می گذارند و یک گودی کوچک روی فرش به جا می گذارند. در این مطلب چند ایده در خصوص نحوه از بین بردن رد وسایل از روی فرش ارائه می دهیم.

بخارشوی

یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن رد وسایل از روی فرش، استفاده از بخارشوی است. اگر بر طبق دستورالعمل این ماشین عمل کنید و بخارشویی را با اسپری آب انجام دهید، به راحتی رد وسایل از روی فرش از بین می رود.

اتو

اگر بخارشوی ندارید و یا نمی توانید کرایه کنید، خودتان عمل بخارشوی را به وسیله یک حوله مرطوب و یک اتو انجام دهید. حوله تمیز و مرطوب را روی قسمت آسیب دیده فرش بگذارید و به آرامی اتو را روی حوله قرار دهید. بگذارید یک دقیقه بماند سپس حوله را بردارید. رد وسایل از روی فرش بلافاصله از بین می رود. اگر بار اول نتیجه نداد، دوباره این کار را تکرار کنید.

یخ

یک راه آسان و ساده برای محو کردن رد اثاثیه منزل از روی فرش، استفاده از یخ بر روی قسمت آسیب دیده است. یک تکه یخ را بر روی قسمت آسیب دیده فرش برای مدتی طولانی مثلا یک شب بگذارید و صبح روز بعد یک قلم مو روی آن بزنید (مسواک یا قلم مو نرم یا ضخیم بسته به جنس فرش انتخاب کنید). با اندکی فشار قلم مو رد به جا مانده سریعا و به راحتی از بین می رود.

دست

یک راه حل دیگر برای از بین بردن اثر وسایل از روی فرش، استفاده از انگشتان دست است. پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه قسمت آسیب دیده فرش را جارو برقی بکشید. جارو را به آرامی در اطراف آن حرکت دهید تا رشته های فرش بالا آمده و صاف شوند.

منبع sheknows.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.