استفاده از مدل‌های ۳D در مایکروسافت آفیس

مدل سه بعدی در ورد، اکسل و پاورپوینت

در قرن بیست و یکم، مایکروسافت آفیس با ارائه قابلیت‌های جدید به شما کمک می­‌کند تا فایل­‌ها و مقالات خود را به صورت حرفه‌ای ایجاد کنید. در نرم‌افزارهای ورد، اکسل، پاورپوینت می­‌توانید از مدل‌های ۳D (مدل سه بعدی) استفاده کنید.

این مدل بسیار هیجان‌انگیز است، بهتر است برای طراحی انیمیشن به اشکال ساده اکتفا نکنید. با ما همراه باشید تا نحوه استفاده از این روش را آموزش دهیم:

نحوه اضافه کردن مدل سه بعدی به اسناد و نرم‌افزارهای آفیس

استفاده از مدل ۳D برای نرم‌افزارهای پاورپوینت، ورد، اکسل، Outlook نسخه ۲۰۱۶ برای کاربران ۳۶۵ قابل دسترس است. شما می‌­توانید یک مدل ۳D را از رایانه خود یا یک منبع آنلاین آپلود کنید (این روش مانند آپلود کردن یک فایل تصویری معمولی است).

طریقه وارد کردن اولین مدل۳D:

استفاده از مدل‌های 3D در مایکروسافت آفیس

  • ابتدا، نرم افزارهای آفیس ۲۰۱۶ را اجرا کنید.
  • به مسیر Ribbon > Insert > 3D Models > From a File مراجعه کنید.
  • اکنون مدل ۳D وارد شده در مرکز، قابل چرخش بوده و می‌­توان آن را به زوایای مختلف شیب داد.
  • برای تغییر دادن اندازه آن، از دستگیره‌های کنار تصویر استفاده کنید. همچنین یک گزینه برای تغییر دادن تصویر در جهت مخالف و موافق عقربه‌های ساعت وجود دارد.
  • همانند تصویر بالا، نوار ابزار مدل­‌های ۳D  دارای تب Format هستند. تب Format دارای گزینه‌هایی است که به شما کمک می­‌کند تصاویر ۳D خود را به صورت سفارشی دنبال کنید.
  • همچنین، تب Format به شما امکان مشاهده پیش‌نمایش تمام قسمت‌های مدل مورد نظر را می­‌دهد.
  • اگر چند مدل سه بعدی وجود دارد، می­‌توانید در قسمت راست بر روی Selection Panel، کلیک کنید.
  • در نوار ابزار دکمه Pan & Zoom به شما این امکان را می­‌دهد که چگونه تصویر ۳D خود را در داخل کادر قرار دهید. برای مثال، شما می‌­توانید یک بخش خاص از مدل خود را بزرگ‌نمایی کنید و آن را در داخل کادر قرار دهید.

شما می‌توانید مدل­‌های ۳D  ایجاد شده را در Paint 3D اضافه کنید یا آنها را از کاتالوگ‌­های Remix 3D دانلود کنید و یا اینکه از یک منبع دیگر آنها را جستجو کنید. سپس، می‌­توانید انیمیشن  و تصاویر جذاب را در ورد، اکسل، Outlook و پاورپوینت ایجاد کنید. برای مثال، می‌­توانید برای مدل‌های سه بعدی در پاورپوینت ۲۰۱۶  از Morph Transition استفاده کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.