مدل موی مناسب صورت بیضی (کشیده)

اولین قدم برای آرایش مو این است که فرم صورت خود را بشناسید

انتخاب مدل مو در هر سنی یکی از دغدغه‌های فکری برای بسیاری از خانم‌ها است. به غیر از اینکه مدل موی شما بهتر است با توجه به سن، مد روز و جدید بودن آن انتخاب شود، فرم صورت هم در انتخاب مدل مو اهمیت زیادی دارد. گاهی اوقات انتخاب مدل موی نادرست می‌تواند تأثیری که انتظار دارید را در زیبایی شما به وجود نیاورد و موجب شود کمتر جمله “چقدر این مدل مو بهت میاد” را از اطرافیان بشنوید! و درست همین لحظه است که با خود به فکر فرو می‌روید؛ مشکل کجاست؟ در بسیاری از مواقع آرایشگر و فرد متخصصی که می‌خواهد کوتاهی و پیرایش و انجام مدل آرایش مو را انجام دهد، اطلاعات کافی در مدل انواع مدل مو دارد و به شما مدلی را پیشنهاد می‌دهد که مطمئن است بهترین نتیجه را بر زیبایی شما خواهد داشت. ولی بهتر است خودتان هم این مدل موها را بشناسید تا زمانی که می‌خواهید بعد از مدتی برای ایجاد تنوع تغییر کوچکی را در ظاهر خود به وجود بیاورید، به سراغ مدل موی مناسب با فرم صورت خود بروید. اولین قدمی که باید بردارید این است که فرم صورت خود را بشناسید. فرم صورت می‌تواند دایره‌ای یا در اصطلاح گرد، صورت بیضی، مستطیل یا کشیده، لوزی، مربع و یا قلبی شکل باشد که گاهی اوقات تشخیص را کمی دشوار می‌کنند. فرم گونه، پیشانی، استخوان فک، شقیقه، چانه، خط رویش مو و تناسبات طولی و عرضی صورت در تعیین فرم آن از فاکتورهای اصلی به شمار می‌روند. برای اینکه صورت خود را به خوبی در آینه ببینید و از فرم اصلی آن مطمئن شوید، موهای خود را ببینید و با استفاده از سنجاق یا هر چیز دیگر به خوبی به عقب بکشید تا روی صورتتان نیاید. حال فرم کلی صورت شما به طور کامل در آینه نمایان است.

مدل مو صورت بیضی 

صورت بیضی

اگر فک شما کمی باریک‌تر از خط امتداد شقیقه و گونه است و چانه برجسته‌ای دارید، دارای فرم صورت بیضی شکل هستید. استخوان فک و خط رویش مو در این نوع از صورت، نقاط اصلی هستند. به طور کلی فرم صورت بیضی، یکی از شکل‌های متعادل و متناسب است. برای صورت بیضی شکل، موهای با فرق کج شده، جلو موی کوتاه و چتری صاف می‌تواند تناسبات زیبای صورت را برجسته‌تر کند. باید اعتراف کرد که اگر فرم صورت شما بیضی است، بسیار خوش‌شانس هستید و تقریباً می‌توانید اغلب مدل موها را انتخاب کنید چون هماهنگی خوبی با صورتتان دارد و در واقع حسابی به شما می‌آید. اگر فرد جسوری هستید و دوست دارید که مدل موی جدیدتری را امتحان کنید، استفاده از یک تاج سر زیبا و کوچک می‌تواند علاوه بر اضافه کردن کمی ارتفاع، مدل موی خاصی را به شما هدیه کند. انتخاب مدل مو برای صورت چاق هم اغلب همانند مدل صورت گرد انجام می‌شود، البته باید ویژگی‌های ظاهری را به درستی مورد بررسی قرار دهید.

  • این نکته را بدانید که موی کوتاه خرد که به صورت لایه لایه در کنار صورت آرایش می‌شود، فرم صورت شما را کشیده‌تر نشان می‌دهد و زمانی که در بالای سر کمی پف‌دارتر می‌شوند، ارتفاع زیادی به ابعاد سر شما می‌دهد که چندان خوشایند نیست. پس بهتر است از این مدل مو دوری کنید.

مدل موی برای صورت بیضی در انواع مدل‌های متنوع برای افراد با سلیقه‌های مختلف موجود است و شما می‌توانید از بین آن‌ها کوتاهی مو مناسب و زیبایی را برای خود انتخاب نمایید و جذاب و زیباتر از همیشه به نظر برسید. ظاهر افراد با فرم صورت بیضی به گونه‌ای است که چهره آن ها مانند دایره‌ای به نظر می‌رسد که از دو طرف کشیده شده باشد و در این فرم صورت قسمت چانه و پیشانی کمی تیزتر از سایر نقاط صورت است و گونه‌ها نیز به صورت پهن‌تر می‌باشند. خانم‌ها و دختران جوان باید از مدل‌هایی برای کوتاه کردن موهای خود استفاده نمایند که با فرم صورت آن ها مطابقت و همخوانی داشته باشند از این رو بهتر است قبل از هر چیز ابتدا فرم صورتتان را بشناسید سپس با توجه به فرم صورت خود مدل کوتاهی موهایتان را انتخاب نمایید.

انواع کوتاهی مو برای فرم صورت بیضی 

صورت بیضی جزء بهترین فرم صورت‌ها محسوب می‌شود زیرا افرادی که صورت آن‌ها بیضی شکل است می‌توانند از اغلب مدل‌ها برای کوتاهی موهایشان استفاده نمایند. مدل موی چتری یکی از مناسب‌ترین مدل موها برای افراد با صورت بیضی شکل است زیرا این مدل باعث گردتر به نظر رسیدن صورت می‌شود و اگر شما پیشانی کشیده‌ای دارید بهتر است از این مدل برای کوتاه کردن موهایتان استفاده کنید. مدل مو چتری صاف باعث کادربندی صورت های بیضی شکل می‌شود و این مدل برای افرادی مناسب است که دارای موهای لخت و صافی می‌باشند.

طرح پولیش 

من عاشق این مدل هستم زیرا موها نرم می‌مانند. مانند موج‌های آرام و نرم هستند که با اسپری کردن برخی اسپری‌های براق کننده می‌توانید حالت پولیش شده‌ای به موها ببخشید.

صورت بیضی

موج‌های تا شانه 

دیوید بابایی موهای بلا حدید را یکی از مناسب‌ترین مدل‌ها برای صورت‌های بیضی بیان کرده است. موج‌های مو به آنها حجم بخشید و باعث می‌شود که گونه‌ها برجسته‌تر دیده شوند که باعث می‌شود صورت گردتر دیده شود.

صورت بیضی

چتری منحنی 

چتری می‌تواند تغییر زیادی در چهره‌ی شما بوجود بیاورد زیرا از طول صورت بیضی می‌کاهد و متمایل به گرد شدن می‌کند. هم چنین اگر کناره‌های مو را صاف نگه دارید مانند قاب چهره‌ی شما را در برمی‌گیرد.

صورت بیضی

مدل پیکسی بلند شده 

این مدل نیز یکی از مدل‌های جذاب است که با دست می‌توانید موها را شانه و مرتب کنید. این مدل کوتاهی نیز چهره‌ی شما را تقویت می‌کند.

صورت بیضی

امواج بوهو! 

این مدل، مدل موی کلاسیک کیت هادسون است. بالای موها کمی صاف‌تر و در میانه فرهای شل شده‌ای می‌خورد. می‌توانید از اسپری‌های حجم دهنده برای زیباتر شدن این مدل استفاده کنید.

صورت بیضی

فر S باز شده 

این مدل از فر کردن مو هم به نوبه خود بسیار جذاب است به ویژه اگر موها تا پایین شانه‌ها قرار بگیرند و می‌تواند مناسب هر سنی باشد.

صورت بیضی

موهای فرشده تا زیرگوش 

این مدل مو می‌تواند صورت شما را کشیده‌تر نشان دهد زیرا موها در دو طرف صورت حجیم می‌شوند و صورت را در برمی‌گیرند.

صورت بیضی

موهای لخت بلند  

این مدل نیز تا حدودی می‌تواند به کشیده‌تر نشان دادن صورت شما منجر شود. البته بستگی دارد موهای پیشانی را به چه صورتی قرار دهید.

صورت بیضی

موهای طبیعی 

موهای طبیعی که در قسمت پایین فرهای درشت خورده است نیز یکی از زیباترین مدل موهای زنانه است.

صورت بیضی

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.