۵ چیز که موجب خراب شدن تابه نچسب می شود

تابه نچسب به مراقبت و توجه زیادی نیاز دارد

تابه ها و قابلمه های نچسب نسبت به سایر وسایل آشپزخانه به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند. ۵ اشتباهی که در رابطه با تابه نچسب انجام می شود و روش حل این اشتباهات، در ادامه آمده است.

استفاده از اسپری روغن

اسپری کردن موجب می شود قطرات روغن به مرور زمان روی تابه نچسب بماند و از بین بردن آن تقریبا غیرممکن می شود. بهتر است از کره یا روغن برای چرب کردن تابه استفاده کنید.

داغ کردن تابه قبل از ریختن کره یا روغن

حتما شنیده اید که قبلا از چرب کردن تابه ابتدا باید آن را داغ کرد اما این روش خوبی در استفاده از انواع ظروف است غیر از ظروف نچسب. اگر ظروف نچسب را داغ کنید، سموم مضر در هوا منتشر خواهد شد. به محض آنکه تابه را روی شعله گاز قرار دادید، آشپزی را شروع کنید (روش تمیز کردن اجاق گاز شیشه ای را بخوانید).

قرار دادن تابه در ماشین ظرفشویی

قرار دادن تابه نچسب در ماشین ظرفشویی تنها در صورتی بلامانع است که روی لیبل تابه نوشته شده باشد که قابل شستشو با ماشین ظرفشویی است (بایدها و نبایدهای استفاده از ماشین ظرفشویی را مطالعه کنید). علت آن است که آب داغ و پاک کننده های قوی می توانند رویه تابه های نچسب را از بین ببرند. بهتر است ظروف نچسب را با دست بشویید. حتی بهتر آن است که تنها با جوش شیرین و آب لکه ها و باقیمانده غذا را از روی آن دستمال کنید.

شعله زیاد

به دو دلیل نباید ظروف نچسب را در معرض دمای بالا قرار دهید. اول آنکه گرما رویه تابه را آسیب می زند. اما مهمتر از آن اینکه سموم مضر از آن آزاد می شود. اگر می خواهید گوشت یا ماهی کاملا سرخ شود، از تابه چدنی استفاده کنید. به هیچ وجه تابه نچسب را مستقیم داخل فر قرار ندهید.

استفاده از قاشق و کفگیر فلزی

درست است که کفگیرهای استیل ضدزنگ حرفه ای تر از کفگیرهای سیلیکونی است، اما اینگونه کفگیرها پوشش تابه نچسب را از بین می برد. برای آنکه ظرف شما بیشتر عمر کند، از قاشق و کفگیرهای چوبی یا سیلیکونی استفاده کنید.

منبع housebeautiful.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.