راهنمای مراقبت از پوست برای افراد پرمشغله

بدون صرف زمان و زحمت زیاد، از پوست خود مراقبت کنید

اگر دانشجو، کارمند و مادری هستید که نیاز به برنامه روزانه‌ای برای مراقبت از پوست خود دارید، برای شما راهکارهایی داریم. اگر طبق این راهنما عمل کنید، متوجه خواهید شد که چقدر آسان می‌توانید به صورت روتین به مراقبت از پوست خود بپردازید. حتما از ایده‌هایی که با آن بتوانید بدون زحمت و صرف زمان زیادی به آرایش و مراقبت از پوست بپردازید، استقبال خواهید کرد.

از ماسک صورت استفاده کنید

در میان محصولات مراقبت از پوست، ماسک‌های صورت از ضروری‌ترین آنهاست چرا که بدون زحمت زیاد پوست شما را از خوب به عالی تبدیل می‌کند. آنها با هدف پاکسازی صورت به درخشندگی و سلامت بیشتر پوست می‌پردازند. اگر می‌خواهید در زمان صرفه‌جویی کنید، می‌توانید ماسک صورت را در زمان خواب یا دوش گرفتن استفاده کنید. بر اساس نوع صورت خود می‌توانید طیف متنوعی از ماسک‌ها را انتخاب کنید. آنها قدرت مرطوب‌کنندگی، لایه‌برداری، نرم‌کنندگی و لکه‌بری دارند. مسئله اصلی پیدا کردن زمان مناسب برای این کار است. از این جهت ماسک‌ها را قبل از خواب و یا حمام استفاده کنید. به راحتی قبل از اینکه به خواب بروید و یا حین دوش گرفتن می‌توانید ماسک را پاک کنید. جالب نبود؟ علاوه بر این کارشناسان زیبایی معتقدند که بعدازظهر زمان بهتری برای استفاده از ماسک‌هاست. البته کرم‌های صورت هم از این قاعده مستثنی نیستند. در برنامه‌ریزی‌های خود زمانی برای تست و انتخاب بهترین ماسک انتخاب کنید و آن را حداقل دو روز در هفته استفاده کنید.

اسپری کردن تونر بر روی پوست

راهکار دیگر برای افراد پرمشغله، استفاده درست از تونر است. برای کمک به استراحت پوست، افزایش آب‌رسانی به پوست و خلاص شدن از شر چربی‌های اضافه پوست، می‌توانید به اسپری کردن تونر بپردازید، به جای مالیدن آن روی پوست که زمان بیشتری را صرف می‌کند. یک بطری کوچک و راحت بردارید و تونر خود را داخل آن منتقل کنید. آن را صبح یا بعدازظهر مستقیما مقابل صورت خود اسپری کنید. شما می‌توانید از آن در هر زمان و مکانی استفاده کنید. اینگونه مجبور نیستید منتظر شوید تا هر گاه پوستتان خشک شد، از مرطوب‌کننده استفاده کنید. اینگونه شما راحت‌تر و سریع‌تر آرایش می‌کنید و در عین حال زمان و تلاش کمتری صرف می‌کنید. در کل اسپری کردن روش زیرکانه‌تری نسبت به شستن و ماساژ دادن پوست است.

از محصولات چندکاره استفاده کنید

سعی کنید بگردید و محصولات چندکاره بخرید زیرا روند مراقبت از پوست موثرتر و آسان‌تر می‌شود. اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از پاک‌کننده‌های کرم‌دار و یا شیر دار استفاده کنید. با این کار علاوه بر شستن پوست، به مرطوب شدن آن نیز کمک می‌کنید. اگر پوستی دارید که نیاز به مرطوب‌کننده و spf دارد، می‌توانید از محصولی استفاده کنید که هر دو را داشته باشد. از مرطوب‌کننده و کرم ضدآفتاب با هم استفاده کنید . این دو برای انواع پوست لازم هستند.

پاکسازی صورت

چگونه می‌توان به راحتی به پاکسازی صورت پرداخت؟ اینگونه مراقبت از پوست به خصوص برای کسانی که هر روز آرایش می‌کنند، ضروری است. اگر دیگران هرگز این کار را نمی‌کنند ویا گاهی آن را انجام می‌دهند، شما باید همیشه صورت خود را قبل از خواب بشویید حتی اگر مشغله زیادی دارید. ۵ دقیقه برای مراقبت از پوستتان اختصاص دهید و مقداری دستمال مرطوب پاک‌کننده کنار تخت خواب خود بگذارید. از این رو هرگز فراموش نخواهید کرد که باید آرایشتان را پاک کنید و بگذارید در زمانی که خواب هستید، پوستتان نفس بکشد.

منبع socialifestylemag.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.