برای لاغری فلفل تند بخورید

راز لاغری‌تان در آشپزخانه‌تان است

اگر به دنبال یک راه طبیعی به دور از استفاده از قرص یا رژیم‌های غذایی فقط گیاهی یا آب درمانی هستید بهترین روش خوردن دو عدد فلفل تند تازه می‌باشد. این معادل ۸۰ دقیقه پیاده روی در روز برای کاهش وزن است. خوردن فلفل تند نه تنها به لاغر شدن بلکه کنترل وزن و همچنین به سرعت بخشیدن به فعالیت‌های بدنی مفید خواهد بود. شاید سراغ خیلی از مواد غذایی می‌روید تا لاغرتان کند اما دانستن اینکه انواع فلفل چه تاثیری در کاهش وزن شما دارد برایتان جالب خواهد بود. لاغری با فلفل هر کسی که فکر می‌کند فلفل سیاه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، درست فکر می‌کند! معلوم می‌شود که فلفل سیاه ادویه سیاهی است که فواید سلامتی زیادی دارد و کاهش وزن یکی از آنها است.

تحقیقات نشان می‌دهد که فلفل سیاه حاوی پیپرین است که از تمایز سلولی چاقی جلوگیری می‌کند، متابولیسم چربی را افزایش می‌دهد و دسترسی زیستی مواد مغذی را افزایش می‌دهد. بنابراین خواهیم گفت اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید و خوب به نظر برسید و یا از بیماری‌های مرتبط با چاقی دوری کنید، فلفل سیاه را در رژیم غذایی روزانه خود وارد کنید.

ارزش غذایی فلفل تند: 

  • پروتئین: ۱.۹ گرم
  • کربوهیدرات: ۸.۸ گرم
  • کالری: ۴۰
  • فیبر: ۱.۵ گرم
  • چربی: ۰.۴ گرم
  • امگا ۳: ۰.۰۱ گرم

ترکیبات و مواد مغذی فلفل 

فلفل چه تند باشد چه شیرین منبعی غنی از ویتامین سه است و چون سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد برای بهبود زخم‌ها و پیشگیری از سرطان بسیار مفید می‌باشد. فلفل از گروه خانواده ویتامین ب دارای ویتامین B6 نیز هست و از گروه K ویتامین K1 دارد که به سلامت استخوان‌ها و کلیه کمک می‌کند. فلفل همچنین دارای مواد معدنی پتاسیم و مس نیز می‌باشد. در فلفل تند یک سری ترکیبات جداگانه وجود دارد که برای پیشگیری از برخی بیماری‌ها مناسب است مثلا ترکیبات اصلی کارتنوئید در فلفل تند قرمز یافت می‌شود که باعث رنگ قرمز آن بود و به دلیل خاصیت آنتی اکسیدان برای مبارزه با سرطان بسیار موثر می‌باشد. اسید سناپنتیک و لوتئین ترکیبات دیگری از فلفل‌های تند هستند که برای سلامت بدن مفید است.

لاغری با فلفل‌های تند 

فلفل تند و فلفل سیاه

چاقی گاهی به دلایل بیماری‌های تیروئید یا دیابت و مصرف برخی داروها رخ می‌دهد گاهی هم از رژیم‌های غذایی نامناسب ( زیاده روی در مصرف شیرینی‌ها، خوردن انواع غذاهای چرب و گوشتی مثل فست فودها و غذاهای کبابی ) و یا بصورت ارثی خواهد بود. یک روش مناسب برای کم کردن وزن خوردن فلفل تند می‌باشد. این نوع از فلفل‌ها به دلیل وجود ماده‌ای به نام کپسایسین هم موجب کم شدن اشتها شده و هم میزان چربی سوزی و سوخت و ساز انرژی در بدن را بالا می‌برد. در واقع این ماده در فلفل باعث کم شدن میزان کالری بدن می‌شود. البته مصرف فلفل برای کسانی که عادت به خوردن آن ندارند برای کاهش اشتها و کم کردن وزن اثر بیشتری می‌گذارد.

روش مصرف: 

برای کم کردن وزن با فلفل روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از این روش‌ها خوردن فلفل با چای لیمو در وعده صبحانه است که با بالا رفتن حرارت بدن باعث افزایش دمای بدن و سوختن انرژی می‌شود. بهتر است در روزهای اول تنها از نصف قاشق چای خوری آن را به چایی خود اضافه کنید. در روش دیگر استفاده در سالادهاست. شما می‌توانید در کنار مصرف سبزیجات و میوه‌ها در سالاد با خرد کردن فلفل سبز تند یا پودر فلفل قرمز یک وعده غذایی مناسب برای کسانی باشد که قصد کاهش وزن دارند. از آنجایی که گوشت قرمز چربی و کالری بالایی دارد می‌توانید با فلفل زدن به آن در مراحل پخت یا خوردن فلفل تند سبز همراه با غذای گوشتی باعث افزایش سوخت و ساز و چربی‌های آن شوید.

عوارض مصرف بیش از حد فلفل تند

  • حساسیت پوستی
  • رفلاکس معده
  • سوزش معده
  • بالا رفتن حرارت بدن
  • درد در ناحیه شکم
  • افراد مبتلا به سندروم روده از خوردن آن پرهیز کنند.

چگونه از فلفل سیاه برای کاهش وزن استفاده کنیم: 

در این بخش روش استفاده از فلفل برای لاغری و لیستی از روش‌ها برای استفاده از فلفل سیاه برای کاهش وزن موثر آورده شده است.

روغن فلفل سیاه: 

فلفل تند و روغن فلفل

روغن فلفل سیاه ۱۰۰ % خالص را بخرید و یک قطره از آن را به یک لیوان آب اضافه کنید. قبل از صبحانه بنوشید. هم چنین می‌توانید این روغن را روی پوست خود برای درمان عفونت‌های پوستی به کار ببرید.

چای فلفل سیاه:

فلفل تند و چای فلفل

چای فلفل سیاه یکی از بهترین روش‌های مصرف فلفل سیاه برای کاهش وزن است. می‌توانید از زنجبیل، لیمو، عسل، ریحان، دارچین و یا چای‌های کیسه‌ای سبز برای تهیه این چای استفاده کنید. از نصف قاشق چایخوری فلفل سیاه تازه شسته شده استفاده کنید و قبل از صبحانه آن را بنوشید.

نوشیدنی فلفل سیاه:

از فلفل سیاه در آب سبزیجات و یا آب میوه‌ها استفاده کنید. بوی تند فلفل سیاه و طعم متمایزش باعث تندی نوشیدنی شما خواهد شد. مصرف منظمش نه تنها به شما کمک می‌کند وزن کم کنید، بلکه پوست را بهبود می‌بخشد و از مشکلات روده پیش گیری می‌کند.

مصرف مستقیم:

شما می‌توانید ۲ – ۳ فلفل سیاه را هر روز به طور مستقیم بجوید. این کار تنها باید توسط کسانی صورت گیرد که می‌توانند تندی فلفل سیاه را تحمل کنند.

دوزهای فلفل سیاه برای کاهش وزن: 

شما می‌توانید هر روز ۱ – ۲ قاشق چایخوری فلفل سیاه را برای کاهش وزنتان مصرف کنید. اگر به فلفل سیاه زیاد عادت ندارید، اول کم بخورید و به تدریج مقدارش را افزایش دهید. فلفل سیاه زیادی مصرف نکنید، زیرا فقط موجب مشکلات گوارشی، سوزش معده، احساس سوزش در چشم‌ها و مشکلات تنفسی خواهد شد.

چند دستور العمل با فلفل سیاه برای کاهش وزن:

فلفل سیاه و عسل:

فلفل تند و فلفل سیاه و عسل

مواد لازم: 

  • ۱ فنجان آب
  • یک قاشق چای خوری عسل
  • نصف قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه تازه

طرز تهیه:

یک فنجان آب بجوشانید و عسل و فلفل سیاه را اضافه کنید. خوب هم بزنید و قبل از نوشیدنش اجازه دهید تا کمی خنک شود.

مزایا وخواص فلفل سیاه و عسل برای لاغری و بدن: 

این معجون به عنوان یک نوشیدنی برای دفع مسمومیت عمل می‌کند. عسل، یک شیرین کننده طبیعی است که طعمش را خوب می‌کند و همچنین یک عامل ضد دیابتی بالقوه است. بنابراین مصرف فلفل سیاه و عسل برای کاهش وزن یک گزینه سالم است.

اسموتی فلفل سیاه و کاهو پیج:

فلفل تند و کاهوپیچ

مواد لازم:

  • یک فنجان کاهو پیچ تقریباً خرد شده
  • یک قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه تازه
  • نصف آبلیمو

طرز تهیه: 

کاهو پیچ خرد شده را در مخلوط کن بریزید و لهش کنید. آب کاهو پیچ را در یک لیوان بریزید و آبلیمو و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. قبل از نوشیدن به خوبی، هم بزنید.

مزایای نوشیدنی لاغری فلفل سیاه: 

این یک گزینه سالم و سریع برای صبحانه است. کاهو پیج به خاطر توانایی‌اش برای کمک به کاهش وزن مشهور است. همچنین به سرکوب کردن سطوح گلوکز در بدن ما بعد از غذا کمک می‌کند و از دیابت جلوگیری می‌کند. لیمو منبع عالی ویتامین C است و به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کند.

آب میوه و فلفل سیاه:

فلفل تند و آبمیوه

مواد لازم:

  • نصف پیمانه هندوانه
  • نصف فنجان اناناس
  • نصف قاشق چایخوری پودر فلفل سیاه تازه
  • یک قاشق چای خوری آب لیمو
  • کمی نمک

طرز تهیه:

هندوانه و آناناس را در یک مخلوط کن بریزید و آبشان را در یک لیوان بریزید. آب لیمو، فلفل سیاه تازه و کمی نمک را هم اضافه کنید. خوب هم بزنید.

مزایای لاغری با آب میوه فلفل سیاه: 

هندوانه غنی از آنتی اکسیدان، ویتامین و مواد معدنی است و در نتیجه به مبارزه با انواع خاصی از سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی، چاقی و دیابت کمک می‌کند. آناناس منبع عالی ویتامین C است و به درمان دیابت و آسم کمک می‌کند. لیمو کالری پایینی دارد، غنی از ویتامین C است و به مبارزه با بیماری‌های قلبی، چاقی و دیابت کمک می‌کند.

عوارض جانبی فلفل سیاه: 

مصرف زیادی فلفل سیاه می‌تواند منجر به مشکلات دستگاه گوارش و ناراحتی‌های شکمی و گوارشی شود. مصرف فلفل سیاه زیادی در دوران بارداری می‌تواند منجر به سقط جنین شود. استفاده مستقیم از فلفل سیاه زیاد روی پوست، ممکن است باعث خارش در بارداری شود.

  • نکته: بعد از مصرف فلفل سیاه حداقل نصف پیمانه آب بنوشید. همچنین باید نصف فنجان ماست بدون چربی را در رژیم غذایی خود بگنجانید، تا دیواره‌ای روده را تسکین دهید.

جمع‌آوری و تنظیم: کاویاب

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.