روستای وردیج روستای آدمک‌های سنگی

روستایی زیبا در منطقه 22 شهری تهران

در دل کوه‌های البرز، دو روستا با نام رودیج و واریش قرار گرفته‌است. باغ‌های وردیج و واریش در فصل بهار به خاطر شکوفه‌های گیلاس و آلبالو زیبایی دو چندان پیدا می‌کنند. اما آنچه روستای وردیج را خاص می‌کند نه مناظر زیبا و چشم‌انداز منحصر به فرد آن بلکه صخره‌های آن است که به شکل آدمک‌های سنگی جلوه می‌کند. علت به وجود آمدن این صخره‌های عجیب که به آنها “آدمک جیان” نیز گفته می‌شود دقیقا مشخص نیست. یا بقایای قلعه‌ای قدیمی هستند یا ناشی از فرسایش؛ اما هر چه هست شکل جمجمه انسان و بدن جانوران وحشی را به خود گرفته‌اند.

از دیدگاه علم زمین‌شناسی این نوع فرسایش که در این صخره‌ها اتفاق افتاده است، نوعی فرسایش بادی به نام هوازگی است.

از دیگر جاذبه‌های این روستا می‌توان به آبشار لت مال اشاره کرد. برای رسیدن به این آبشار باید از جاده اصلی یک ساعت پیاده‌روی کنید. آبشار اصلی لت مال ۳۵ متر ارتفاع و دو آبشار دیگر یکی ۵ متر ارتفاع دارد و دیگری کمی بلندتر است.

آبشار لت مال در روستای واریج
آبشار لت مال از سه آبشار کوچک و فرعی تشکیل شده است

اگر می‌خواهید در فصل بهار به خصوص اردیبهشت ماه به یکی از مناطق گردشگری خوش آب و هوای اطراف تهران سفر کنید، روستای وردیج و واریش می‌تواند گزینه خوبی باشد. برای رسیدن به این دو روستا می‌توانید از انتهای اتوبان همت غرب وارد بلوار پژوهش، شهرک دانشگاه شریف و خیابان شهید اردستانی شوید. در انتهای شمالی خیابان می‌توانید تابلوی روستای وردیج و واریش را مشاهده کنید. مسیر دیگر نیز از اتوبان تهران-کرج از پشت پمپ بنزین وردآورد به سمت خیابان شهید اردستانی می‌باشد.

صخره‌های آدمک ۶ تا ۷ کیلومتر با جاده اصلی فاصله دارد. به خاطر داشته باشید مکانی برای اقامت در روستا نیست و اگر قصد اقامت دارید می‌توانید کمپینگ را در این منطقه تجربه کنید که قطعا تجربه جالبی خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.