معرفی موزه عکاسخانه ایران

موزه عکاسخانه ایران نمایانگر تاریخ عکاسی ایران است

در اردیبهشت ماه ۱۳۷۴ در فضایی به مساحت ۲۵۰ متر مربع، موزه‌ای با عنوان موزه عکاسخانه ایران با تلاش بهمن جلالی تاسیس شد. این موزه به هنر عکاسی و عکس‌های قدیم و جدید تعلق دارد.

موزه دارای دو نمایشگاه است، یکی شامل دوربین‌های بزرگ از زمان اختراع تا سال ۱۹۰۰ میلادی و تمامی وسایل و ادوات عکاسی و ظهور عکس و نمایشگاه دوم شامل دوربین‌های کوچک و متوسط از سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۷۰ میلادی است. علاوه بر دوربین عکاسی، چند نمونه دوربین فیلمبرداری نیز به نمایش گذاشته شده است. کتابخانه این موزه نیز کتاب‌ها و مجلات بسیاری به زبان فارسی و انگلیسی در حوزه عکاسی را شامل می‌شود.

موزه عکاسخانه ایران

موزه عکاسخانه ایران نمایانگر تاریخ عکاسی ایران است و از ابعاد تاریخی، علمی، هنری، مردم‌شناسی، کاربردی بسیار ارزشمند است. این موزه اولین موزه دائمی در ایران است که نمونه‌های سالم از دوربین‌های دستی کداک و آلفا، جعبه‌های بزرگ و سه پایه عکاس‌های حرفه‌ای نسل‌های قبل را به نمایش گذاشته است.

برای بازدید از این موزه می‌توانید همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۳ و ۱۴ الی ۱۷ (جمعه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۶) به میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار تهران بروید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.