معرفی ۱۰ مکان زیبا در ترکیه

ترکیبه، کشوری با جاذبه‌های گردشگری متنوع

ترکیه کشوری گردشگری است که مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری را در خود دارد. شما می‌توانید معماری باستانی را در کنار مناظری زیبا تماشا کنید. از طرفی از سواحل زیبای آن نیز لذت ببرید. در ادامه به معرفی ۱۰ نمونه از زیباترین جاهای ترکیه می‌پردازیم.

استانبول

استانبول در ترکیه

استانبول یکی از قدیمی‌ترین شهرهای دنیاست که حتی روم باستان را نیز تحت تاثیر قرار داده است، ابتدا پایتخت بیزانس و سپس امپراتوری عثمانی بوده است. هر گوشه این شهر زیباست. این شهر پر از اماکن، مسجدها، کلیساها، صومعه‌ها، بقعه‌ها، دیوارها و خرابه‌های رومی، بیزانسی و عثمانی است. کاخ توپکاپی، حاجی صوفیه و مساجد سلیمانیه و مسجد آبی این شهر را دربرگرفته‌اند.

آنتالیا

آنتالیا ترکیه

آنتالیا بخش جذاب ترکیه است با خط ساحلی مدیترانه‌ای زیبا. این شهر تلفیقی است از شهر مدرن و تاریخ باستانی که در ورودیه‌ها، هتل‌ها و مجسمه‌های بازسازی شده عثمانی قابل مشاهده است. با بالا رفتن از کوه‌ها می‌توانید چشم‌انداز زیبایی از این شهر را ببینید. حتما از آبشارهای Düden یا کورسونلو دیدن کنید.

پاتارا

ساحل پاتارا در ترکیه

پاتارا اصلی‌ترین بندر تجاری لیسیا است که در دهانه رودخانه کاسنتوس قرار گرفته است. این شهر بزرگ امروز یکی از زیباترین چشم‌اندازها را در ترکیه دارد. این ساحل دارای تنوع بی‌نظیری از پرندگان است. این پرندگان سفر یک روزه‌ای از کلکن، کاس یا فتیه به لتون و سانتوس دارند. ساحل ۱۲ کیلومتری پاتارا به عنوان یکی از بهترین سواحل دنیا در Times Online معرفی شده است.

آنکارا

آنکارا در ترکیه

این شهر زیبا، پایتخت ترکیه است. آنکارا بزرگترین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است و مرکز دولت ترکیه محسوب می‌شود. از قدیم اینجا شهری مهم و تقاطع مسیرهای تجاری مهم بوده است. این شهر بیشتر به خاطر بز موبلند آنگورا و پارچه موهر پشمی باارزش آن شهرت یافته بود.مرکز تاریخی آنکارا در بالای یک تپه سنگی قرار گرفته است که ۱۵۰ متر بالاتر از دشت در سمت چپ انشعاب رودخانه ساکاریا است.

معبد هادریان

معبد هادریان در ترکیه

نمای این معبد باستانی و شگرف چهار ستون کرینتی (مربوط به یونان و روم) دارد که از یک قوس منحنی باارزش محافظت می‌کنند. در مرکز این بنا الهه پیروزی قرار دارد. گرچه حکاکی‌ها از روی مشابه آن در شهر افسس یونان نسخه‌برداری شده است اما نوع و نحوه حکاکی‌ها شما را به گذشته می‌برد. پایه ستون‌ها همراه با کتیبه‌هایی در مقابل معبد قرار گرفته‌اند و مجسمه‌های امپراتوری‌های مختلف روی آنها قرار گرفته. داخل معبد بالای درب ورودی یک مجسمه انسان، احتمالا مدوسا که با برگ‌های آکانتوس زینت داده شده، قرار گرفته است.

آنالیا

آنالیا در ترکیه

آنالیا بهشت آفتاب، دریا و شن است. اگر می‌خواهید بیشتر با فرهنگ ترکیه آشنا شوید، از آنالیا شروع کنید. این شهر با ساحل شنی بکر، هتل‌های مدرن و رستوران‌های دریایی باکیفیت، تعطیلات خوبی را می‌تواند برایتان رقم بزند. کافه‌های بندرگاهی مکانی است برای به هم پیوستن بومیان و توریست‌ها. از دیگر مکان‌های دیدنی شهر می‌توان به غار Damlatas، موزه باستان‌شناسی و قوم‌نگاری و دره Dim Çayi اشاره کرد.

فتیه

فتیه در ترکیه

فتیه شهر بازاری سنتی ترکیه است که اطراف بندرگاه طبیعی زیبایی در منطقه‌ای وسیع قرار گرفته است. اینجا مرکز غواصی و قایق‌رانی است. فتیه سبک زندگی سنتی دارد و گردشگران را از زندگی مدرن دور می‌کند. معروف‌ترین ساحل ترکیه، Olu Deniz در نزدیکی فتیه قرار دارد، ساحل مردابی آرامی با آب‌های فیروزه‌ای رنگ.

کاپادوسیه

کاپادوسیه در ترکیه

این شهر با سازه‌های سنگی، کلیساهای مخفی و شهرهای زیرزمینی شما را مجذوب خود می‌کند. در این شهر صدها ساختمان زیرزمینی قرار دارد. یکی از آنها Kaymakli است که هشت طبقه دارد و دیگری Derinkuyu است که ۵۵ متر است. Nevsehir پایتخت کاپادوسیه، مکانی عالی برای گردش است. مناطق اطراف آن، مسیر پیاده‌روی محبوبی است که از میان سازه‌های سنگی که به آن Peri Bacalari یا کوره‌های افسانه‌ای می‌گویند، می‌گذرد.

اِفِسوس (Ephesus)

اِفِسوس در ترکیه

این شهر تاریخی را باید حتما ببینید، داستان‌های زیادی برای گفتن دارد. منطقه رومی بزرگی در ساحل غربی آسیای صغیر، نزدیک سلکوک (Selçuk) امروزی، این یکی از ۱۲ شهر اتحادیه یونان در زمان یونان باستان بوده است. این شهر به خاطر معبد آرتمیس که متعلق به ۵۵۰ سال قبل از میلاد مسیح است و یکی از هفت شگفتی جهان باستان محسوب می‌شود، شهرت یافته است. این شهر امروز برخی از بهترین نمونه‌های معماری کلاسیک را در خود دارد.

Pamukkale

Pamukkale در ترکیه

تعداد کمی از مردم می‌توانند بگویند در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد برف دیده‌اند. این یکی از شگفتی‌های طبیعی ترکیه است که همان آب معدنی Pamukkale است که به معنای “قلعه پنبه” می‌باشد. تراس‌های سفیدرنگی که در آنها آب‌های گرم غنی از کلسیم از زمین می‌جوشد، به صورت آبشار از صخره‌های کوچک پایین می‌آید، موج ایجاد می‌کند و چشم‌اندازی شبیه برف ایجاد می‌کند.

منبع globalgrasshopper.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.