مناطقی عجیب و سورئال بر روی زمین

اشتباه نکنید این مکان ها در سیاره دیگری نیستند بلکه روی زمین اند.

ما امکان سفر به سیارات دیگر را نداریم اما در زمین خودمان مکان هایی عجیب و سورئال وجود دارد که تعجب و شگفتی همگان را برمی انگیزد.

وادی روم، اردن (Wadi Rum)

منطقه عجیب و سورئال وادی روم
وادی روم، اردن (Wadi Rum)

در جنوب اردن مکانی با چشم اندازهای متنوعی از صخره ها، غارها، دره های باریک، طاق های طبیعی و ماسه های قرمز رنگ شبیه مریخ قرار گرفته که ثبت میراث جهانی یونسکو شده است.


آبفشان رقصان، کویر سیاه راک، نوادا

منطقه عجیب و سورئال آبفشان رقصان نوادا
آبفشان رقصان نوادا

آبفشان رقصان به طور تصادفی به خاطر غلیان آب جوشی که از چاه دست ساز بشر بیرون زده بود، در سال ۱۹۶۴ ایجاد شده است. مواد معدنی که کوه ها و تراس ها را شکل داده اند و هم اکنون این آبفشان را احاطه کرده اند، همچنان در حال رشد هستند و آب را تا ۵ پا به آسمان پرتاب می کنند. دلیل رنگی بودن آن نیز جلبک ها هستند.


برکه خال خالی، Osoyoos، کانادا

منطقه عجیب و سورئال برکه خال خال کانادا
برکه خال خالی، Osoyoos، کانادا

این برکه عجیب در دشت بریتیش کلمبیا مقادیر زیادی مواد معدنی در خود دارد (شامل سولفات کلسیم و سدیم). در طول تابستان که آب تبخیر می شود، مواد معدنی به صورت بیش از ۳۰۰ استخر یا لکه های جداگانه (که نام برکه از آن گرفته شده) قابل مشاهده است.


 Torri del Vajolet، دولومیت، ایتالیا

منطقه عجیب و سورئال دولومیت ایتالیا
 Torri del Vajolet، دولومیت، ایتالیا

علاوه بر اینکه این مکان به شدت فتوژنیک است و سوژه خوبی برای عکاسی، این قلل عمودی ظرفیت آن را دارد که صخره نوردان از آن استفاده کنند.


تپه های رنگی پارک ملی آتشفشانی لسن (Lassen)، کالیفرنیا

منطقه عجیب و سورئال پارک ملی آتشفشانی لسن
پارک ملی آتشفشانی لسن (Lassen)، کالیفرنیا

این تپه های قرمز و نارنجی رنگ حاصل از لایه های اکسیدشده خاکستر آتشفشان هستند که در دامنه کوه آتشفشان قرار گرفته اند. این کوه آتشفشان و تپه های اطراف آن در طول انفجارهایی شکل گرفته است که در دهه ۱۶۵۰ رخ داده است.

منبع huffingtonpost.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.