نحوه صحیح انتخاب و نگهداری کمربند

کمربند به دو نوع معمولی و رسمی تقسیم می شود

بطور کلی کمربندها به دو نوع معمولی و رسمی تقسیم می شوند. با یک حساب سرانگشتی می توانید این دو نوع کمربندرا از هم تشخیص دهید. اگر کمربند به پهنای انگشت شصت شما بود، معلوم می شود که کمربندمخصوص لباس های رسمی است. هر کمربندی که از این اندازه پهن تر باشد نوع معمولی است و به درد لباس های رسمی و فرمال نمی خورد. اگر نتوانستید با کمک این راهنمایی کمربندها را بخوبی از هم تشخیص دهید، باید بدانید که از ظاهر کمربندنیز می توانید پی به نوع آن ببرید. کمربندهای اسپرت معمولا رنگ هایی براق دارند، در صورتیکه کمربندهای رسمی رنگ و بافت هایی صاف و مات دارند. خوب است که حداقل یکی از هر نوع را در کمد لباس هایتان داشته باشید.

سه رنگ اصلی

انتخاب رنگ کمربندکاری بسیار ساده است، چون فقط سه رنگ اصلی برای آن وجود دارد: مشکی، قهوه ای و قهوه ای سوخته. خوب است که از هر سه رنگ هم کمربنداسپرت داشته باشید و هم کمربندرسمی، اما اگر در توانایی شما نبود، می توانید کمربنداسپرت خود را به رنگ قهوه ای یا قهوه ای سوخته و کمربند لباس های رسمی خود را به رنگ مشکی انتخاب کنید. کمربند رنگ های روشن برای نوجوانان و جوانان بسیار مناسب است اما برای افراد مسن تر زیاد جالب به نظر نمی رسد.

انواع چرم کمربند

تشخیص جنس کمربند کمی مشکل است، اما بطور معمول کمربندها از سه نوع چرم ساخته می شوند:

  1. چرم گوساله: تقریبا اکثر کمربندهایی که در فروشگاه ها و بوتیک های لباس مردانه دیده می شود، انواع مختلفی از چرم گوساله است. فکر نکنید زیاد بودن آن نشاندهنده عدم مرغوبیت آنهاست. برعکس چرم گوساله برای کمربند، هم برای کمربندهای صاف و براق رسمی و هم کمربندهای پهن و کلفت اسپرت بسیار عالی و مناسب است.
  2. چرم شترمرغ: می توان گفت که زیباترین و خوشرنگ ترین چرم کمربند، چرم شترمرغ است. از آنجاکه ساخت این نوع کمربند بسیار دشوار است، حداقل چند صدهزار تومان قیمت دارد و هرکسی استطاعت خرید آن را ندارد. خلاصه اینکه بسیتن کمربندی با این جنس برای از ما بهتران است.
  3. چرم سوسمار: می توان گفت این نوع کمربند گران ترین نوع است. قیمت کمربند ساخته شده از چرم سوسمار و همنوعان آن یعنی چرم تمساح و کروکودیل، حداقل تا ۸۰۰هزار تومان هم می رسد. ظاهر این چرم بسیار زیبا و فریبنده است و البته تولید آن نیز در سال به هزار عدد هم نمی رسد.
مطالب مرتبط

نحوه نگهداری کمربند چرم

  1. اگر کمربند چرمی شما کثیف شده،آن را با پارچه ای نرم و آب ولرم تمیز کنید؛ حتی الامکان سعی کنید از تمیزکننده های مخصوص چرم استفاده نمایید.
  2. کمربند را بر روی حوله ای قرار داده و براق کننده ی مخصوص چرم را بر روی آن بمالید.
  3. توجه کنید که براق کننده ی مخصوص چرم با پارچه ی ۱۰۰درصد کتان استعمال شود.
  4. زمانی که از واکس مخصوص استفاده نمونید به مدت ۱۵-۳۰ دقیقه صبر کنید که جذب چرم شود.
  5. بعد از ۳۰ دقیقه کمربند احتمالا خشک شده و می توانید از آن استفاده نمایید البته توجه کنید که واکس بر روی کمربند باقی نمانده باشد.
  6. این عمل را یکبار در هر فصل«۳ماه» و یا در هر زمان که مناسب می دانید با رعایت نکات بیان شده تکرار کنید.

خرید کمربند

  • هر کمربند برچسبی دارد که روی آن سایز کمربند نوشته شده. اندازه دور کمرتان را بگیرید، و کمربندی با یک شماره بزرگ تر از آن بخرید.
  • کمربند همیشه باید بعنوان لوازم فرعی کمر لباس تان باشد، نه مهم ترین جز» لباس تان. پس با اینکه دوست دارید چشم دیگران را با برق کمربند چرم کروکودیل خود خیره کنید، دنبال کمربندهایی نروید که قیمتش از کفش یا حتی خدای نکرده از کت و شلوارتان نیز گران تر باشد.
  •  چون کمربند بدن را به ۲ قسمت تقسیم کرده و خط‌های افقی ایجاد می‌کند باید از رنگی که متفاوت با لباس‌های‌مان است استفاده نکنید وگرنه کوتاه‌تر و چاق‌تر نشان داده می‌شوید.

نکته که خانم‌ها بهتر است بدانند…

  • کمربندها باعث ایجاد جمع‌شدگی و چین در قسمت شکم می‌شوند و دور شکم را بزرگ‌تر از آنچه که هست، نشان می‌دهند. در نتیجه خانم‌هایی که شکم بزرگ دارند بهتر است از کمربند استفاده نکنند.
  • پهنای کمربندو سگک‌های تزئینی می‌تواند ظاهر شما را خیلی نافرم یا برعکس بسیار متناسب نشان دهد پس هنگام خرید این ۲ نکته را فراموش نکنید.
  • اگر استخوان‌بندی ظریف دارید حتی اگر اضافه‌وزن هم دارید از کمربندهایی با سگک‌های ظریف و کوچک استفاده کنید.
  • اگر لاغر هستید از کمربندهای نازک و باریک استفاده نکنید چون شما را استخوانی‌تر نشان می‌دهد.
  • اگر کمر کوتاهی دارید به‌هیچ‌وجه کمربند عریض و پهن نبندید زیرا این نوع کمربندها کمر شما را پهن و کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

جمع آوری و تنظیم: کاویاب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.