آموزش نحوه بازیابی اسناد ذخیره نشده در ورد ۲۰۱۶

اگر سند ورد خود را سیو نکرده‌اید، نگران نباشید

احتمالا برای شما نیز پیش آمده که بدون ذخیره کردن اسناد، به طور تصادفی از ورد خارج شده‌اید. اما به خاطر داشته باشید که با ذخیره نکردن، اسناد از بین نخواهد رفت و امکان بازیابی وجود دارد.  با ما همراه باشید تا نحوه بازیابی اسناد ذخیره نشده در ورد را به شما آموزش دهیم و به کارهای خود سرعت بخشید.

نحوه بازیابی اسناد ذخیره نشده

شما در حال کار کردن در ورد هستید و هنگام ذخیره سند خود، به اشتباه دکمه Don’t Save را فشار می­‌دهید و تمام زحمات شما به هدر می‌­رود، اما نگران نباشید روشی وجود دارد که می‌­توانید سند مورد نظر خود را بازیابی کنید!

بازیابی اسناد ذخیره نشده در ورد

ابتدا، نرم افزار ورد را باز کنید و از طریق مسیر File > Open اقدام کنید. در اینجا یک لیست از تمام اسنادی که به تازگی کار کرده‌اید نمایان خواهد شد. در قسمت پایین، روی Recover Unsaved Documents کلیک کنید، اکنون یک پوشه ظاهر می‌­شود که شامل تمام اسناد ذخیره نشده در ۴ روز گذشته است.

بازیابی اسناد ذخیره نشده و فایل های ذخیره نشده

برای بازیابی روی سند مورد نظر دابل کلیک کرده و Open ضربه بزنید. در زیر نوار، پیامی دریافت خواهید کرد که این یک فایل بازیابی می‌­باشد که به طور موقت در رایانه شما ذخیره شده است. روی Save As کلیک کنید و برای ذخیره آن یک مکان در سیستم خود در نظر بگیرید و در نهایت روی Save کلیک کنید.

باز کردن ورد و بازیابی اسناد ذخیره شنده

اگر در باز کردن سند با مشکل مواجه شده‌اید، احتمالا سند مورد نظر شما خراب شده است. برای حل مشکل، در لیست روی سند خود کلیک کنید و در پیکان کشویی کنار Open ضربه بزنید. گزینه Open and Repair را انتخاب کنید تا مشکل شما را به طور خودکار حل کند.

باز کردن و بازیابی اسناد ذخیره نشده در ورد

اگر می­‌خواهید به صورت دستی به پوشه اسناد ذخیره نشده دسترسی داشته باشید، می‌­توانید Windows key + R را بگیرید و آدرس زیر را وارد کرده و OK را فشار دهید:

C:\Users\%USERNAME%\AppData\Local\Microsoft\Office\UnsavedFiles

نحوه استفاده از ویژگی  AutoRecover

AutoRecover یکی از ویژگی‌های  Office است برای زمانیکه ورد مختل شده (مواقعی که سیستم خاموش شود یا اینکه برق قطع شود) مفید است.

برای استفاده از ویژگی AutoRecover، باید ورد را اجرا کنید و قسمت  Document Recovery را مشاهده کنید. این قسمت تمام اسناد موجود با عنوانی که تایپ شده را لیست می‌­کند.

دیکاوری داکیومنت و بازیابی اسناد ذخیره نشده

شما می‌­توانید به نوبه خود بر روی هر سند مورد نظر کلیک کرده و آن را مشاهده کنید. برای ذخیره، بر پیکان کشویی کنار سند ضربه زده و روی Save As … کلیک کنید. در اینجا می‌­توانید یک مکان برای ذخیره سند خود انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید ممکن است اسناد بازیابی شده تنها یک بار نمایش داده شوند، بنابراین ذخیره اسناد خود را به تاخیر نیاندازید.

نحوه سفارشی کردن AutoRecover

AutoRecover  به صورت پیش فرض فعال می­‌شود. نرم افزار ورد را اجرا کرده و به مسیر File>Options> Save  مراجعه کنید. در صورتی که در گذشته این کار را انجام نداده‌اید، گزینه Save AutoRecover information every X minutes را تیک بزنید تا اسناد شما هر چند دقیقه یک کار به صورت خودکار ذخیره شوند که به طور پیش فرض روی ۱۰ دقیقه تنظیم است.

همچنین، تیک گزینه Keep the last AutoRecovered version if I close without saving را نیز فعال کنید.

اتوکاور و بازیابی اسناد ذخیره نشده

در پایین این دو گزینه می‌­توانید AutoRecover file location را ببندید. با این بخش اسناد ذخیره شده توسط قابلیت AutoRecovered در مکان مورد نظر قرار می­‌گیرند.

اگر می­‌خواهید محل ذخیره اسناد را تغییر دهید، روی Browse کلیک کنید و مسیر جدید را مشخص کرده و روی OK کلیک کنید. ما در این راهنما به شما نشان دادیم که چگونه اسناد ذخیره نشده خود را بازیابی کنید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.