نحوه برش تصاویر در فتوشاپ

با ابزار Crop می‌­توان جزئیات یک تصویر را اصلاح کرد

با ابزار Crop می‌­توان جزئیات یک تصویر را اصلاح کرد. با یادگیری ترفندهایی اصولی می‌­توان به راحتی یک عکس را برش داد، فوکوس روی اشیاء را تنظیم کرد و یا اینکه چشم‌انداز تصویر را تغییر داد. این آموزش بر اساس نسخه ۲۰۱۸ نرم افزار فتوشاپ CC ارائه شده است.

چگونه در فتوشاپ یک برش ساده انجام دهیم؟

ابزار Crop در فتوشاپ۲۰۱۸ CC علاوه بر داشتن قابلیت‌های قدیمی تنظیمات بیشتری ارائه می­‌دهد اما وظیفه اصلی این ابزار تغییر ابعاد یک تصویر است که سه مرحله دارد:

  • همانند تصویر زیر، ابزار Crop  را از نوار ابزار انتخاب کنید. خطوط برش بر روی لبه‌های تصویر نمایش داده می‌­شود، همچنین می­‌توانید از طریق میانبر صفحه کلید C به آن دسترسی داشته باشید.

ابزار Crop برای برش تصاویر

  • برای مرتب‌سازی تصویر در کادر دلخواه، با ماوس دستگیره‌های گوشه تصویر را بکشید یا اینکه در هر نقطه از تصویر روی آن کلیک کرده و بکشید و تصویر را تنظیم کنید.

مرتب سازی تصویر برای برش

نکته: همچنین برای تسلط بیشتر می­‌توانید از گزینه Crop Options در نوار کنترل استفاده کنید.

  • روی Enter ضربه بزنید تا مراحل برش تکمیل شود.

توجه: در نوار تنظیمات می‌­توانید برای حذف هر پیکسل که در خارج از تصویر قرار دارد گزینه Delete Pixels Cropped را فعال کنید البته پیکسل‌های حذف شده دیگر قابل دسترسی مجدد نخواهند بود. اگر برای حذف آنها اطمینان ندارید می‌­توانید گزینه‌ای انتخاب کنید که پیکسل‌ها را برای تنظیمات بیشتر حفظ کند.

اما هنوز ترفندهای برش در فتوشاپ ادامه دارد. عکاسان می‌­توانند چندین ترفند را اعمال کنند.

چگونه می‌­توان یک تصویر را با ابزار Content Aware صاف کرد؟

هنگامی که یک تصویر را باز می‌­کنید، می‌­توانید با ابزار Content Aware تصویر را فراتر از اندازه طبیعی خود بکشید یا اینکه اشیای موجود در تصویر را جابجا کرده و کمی تصویر را بچرخانید تا بخش‌هایی که در کادر عکس خالی هستند پر شود.

  • ابتدا به آدرس Crop tool > Options bar > Content Aware مراجعه کنید. در حال حاضر مستطیل محصول شامل تمام تصویر است.
  • برای مرتب کردن، چرخش و یا بزرگ کردن منطقه تصویر، از مربع در اطراف تصویر استفاده کنید. برای تأیید تغییرات، علامت سمت راست را فشار دهید. فتوشاپ به طور هوشمندانه خلأ و یا جای خالی در تصویر را پر می­‌کند.

چرخش تصویر برای برش

 

چگونه می­‌توان دو عکس را به همان اندازه برش داد؟

فتوشاپ به شما این امکان را می‌­دهد که با استفاده از ابزار Crop دو تصویر با نسبت‌های مختلف را نسبت به همان اندازه برش دهید. این یک روش سریع بدون مقایسه اندازه تصاویر دو عکس است.

  • دو تصویر را کنار هم باز کنید و آنها را با همان درصد زوم کنید. اندازه تصویر سمت چپ هدف این مثال است.
  • ابزار Crop را انتخاب کنید. در منوی نشان داده شده قسمت پایین Width- Height – Resolution گزینه Front Image را انتخاب کنید با انتخاب این گزینه عرض و ارتفاع و رزولوشن تصویر در نوار تنظیمات اعمال می­‌شود.

تنظیمات عرض و ارتفاع تصویر برای برش

  • سپس تصویر دوم را با یک کلیک انتخاب کنید و Enter را بزنید. دو تصویر دقیقا همان اندازه خواهند بود.

ترفندهای دیگر مربوط به ابزار Crop وجود دارد. اما ترفندهای معرفی شده به شما کمک می­‌کند به سرعت اندازه را تغییر  داده و هر عکس را برش دهید.

منبع makeuseof.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.