نحوه خرد کردن سیر چگونه است؟

سیرها را با سرعت خرد کنید

خرد کردن سیر باید سریع انجام شود تا از اکسیده شدن سیر و تلخ شدن طعم آن جلوگیری شود. هرچه سریعتر این کار را انجام دهید، کمتر احتمال دارد دست شما بوی سیر بگیرد و تخته آشپزی به دلیل برش‌های چاقو شکاف بردارد. به کمک مراحلی که در زیر گفته می‌شود، می‌توانید به سرعت سیرهای کوچک خود را خرد کنید.

همین که سیر را پوست کندید و سر آن را جدا کردید، حبه سیر را از طرف صاف آن روی تخته آشپزی بخوابانید. سیر را به باریکه‌های نازک برش دهید. سعی کنید باریکه‌ها به یک اندازه باشند. هر چه ضخامت تکه‌ها یکواخت‌تر باشد، کمتر احتمال دارد حین آشپزی سیرها بسوزد.

مرحله اول خرد کردن سیر

برای بسیاری از غذاها می‌توانید سیر را به همین شکل استفاده کنید.

اگر می‌خواهید سیر را خردتر کنید، چاقو را از سمتی از سیر که به شما دورتر است، روی سیر بگذارید. چاقو را طوری در دست بگیرید که هنگام برش سیر، انگشتان در میانه سیر قرار بگیرند. دست را سفت و ثابت نگه دارید. شست دست باید بیرون و دور از تیغه قرار بگیرد. همانطور که با سرعت سیر را خرد می‌کنید، دسته چاقو را بالا و سپس به سمت سیر پایین بگیرید.

مرحله دوم خرد کردن سیر

این مرحله را بارها و بارها تکرار کنید تا همه قسمت‌های سیر خرد شود. تا زمانی که سیر به اندازه‌ای شود که مدنظر شماست.

مواظب باشید قطعات شما زیاد بزرگ یا زیاد کوچک نباشد. باید حواستان باشد اندازه‌ها طوری باشد که پس از پخت به اندازه موردنظر شما درآید.

حال قطعات ریز سیر برای استفاده در آشپزی آماده است.

منبع dish.allrecipes.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.