نحوه دسترسی به جیمیل روی دسکتاپ

جیمیل یکی از محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس‌­های ایمیل در جهان است

جیمیل یکی از محبوب‌ترین ارائه‌دهندگان سرویس‌­های ایمیل در جهان است، یکی از اولین سرویس‌ه­ایی است که به طور منظم با سرویس­‌های مختلف ابری همگام‌سازی می­‌شود که در زندگی بسیاری از کاربران نقش مهمی ایفا می­‌کند، بنابراین داشتن آن به عنوان یک برنامه دسکتاپ و قابل دسترسی فوق‌العاده، مفید خواهد بود.

در حالی که هیچ برنامه دسکتاپ جیمیل به صورت جداگانه وجود ندارد، یک ترفند وجود دارد و به شما این امکان را می‌­دهد که نمونه‌­ای از جیمیل را به عنوان پنجره شخصی بدون رابط کاربری کروم باز کرده و ایمیل­‌های خود را به صورت آفلاین مطالعه کنید.

برای انجام این فرآیند، مراحل زیر را دنبال کنید:

در مرحله اول، جیمیل آفلاین را فعال کنید.

ابتدا باید حالت آفلاین جیمیل را فعال کنید. شما لازم نیست این کار را انجام دهید، در صورتی که می­‌خواهید جیمیل به عنوان یک برنامه دسکتاپ عمل کند که بدون اینترنت و سپس با حساب آنلاین خود همگام سازی شود، این کار را انجام دهید.

وارد inbox جیمیل خود بشوید، در سمت چپ بالای صفحه روی منو ضربه زده و Settings را انتخاب کنید، سپس در زیر تب General، روی Offline کلیک کنید.

تنظیمات جیمیل برای دسکتاپ

تیک گزینه Enable offline mail را فعال کنید، چند گزینه دیگر برای شما در صفحه باز خواهد شد.

در اینجا خواهید دید که فضای ذخیره سازی ایمیل­‌های آفلاین شما چقدر خواهد بود. همچنین می‌­توانید آنها را به مدت هفت، سی، یا نود روز ذخیره کنید و یا اینکه فایل­‌های پیوست را در کامپیوتر خود دانلود کنید.

ذخیره سازی جیمیل آفلاین در دسکتاپ

اگر کاربر خانگی هستید، در بخش Security گزینه Keep offline data on my computer را فعال کنید تا سایر افراد به پیام‌­های جیمیل شما دسترسی نداشته باشد. این ترفند موجب می­‌شود که برنامه دسکتاپ منظم‌­تر شود و با روشن شدن کامپیوتر، تمام ایمیل­‌های شما به راحتی قابل دسترسی است و نیازی به همگام سازی inbox خود نخواهید داشت.

برای اعمال تغییرات، روی Save Changes کلیک کنید.

ایجاد جیمیل دسکتاپ برنامه

بنابراین در حال حاضر inbox جیمیل شما همگام سازی آفلاین است، اما شما هنوز هم باید مرورگر کروم خود را برای دسترسی به آن باز کنید. مرحله بعدی این است که جیمیل را به یک برنامه دسکتاپ معمولی تبدیل کنید.

برای انجام این کار، جیمیل را در کروم باز کنید، سپس روی آیکون منوی سه نقطه در سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید، از طریق More tools گزینه  Create shortcut را انتخاب کنید.

شرتکات جیمیل در دسکتاپ

نام میانبر خود را انتخاب کرده و کادر Open as window را علامت بزنید. از این طریق جیمیل را بدون هیچ گونه رابط کاربری کروم در اختیار خواهید داشت.

پنجره جیمیل در دسکتاپ

روی Create کلیک کنید تا میانبر جیمیل بر روی دسکتاپ شما ظاهر شود. اکنون می­‌توانید میانبر را کپی کرده و در هر مکان دلخواه قرار دهید. حتی می­‌توانید روی آن کلیک راست کرده و Pin to Start یا Pin to taskbar را انتخاب کنید تا بتوانید میانبر را به منوی Start یا نوار وظیفه خود کپی کنید و آن را در هر پوشه‌­ای که می­خواهید قرار دهید.

نوار وظیفه در دسکتاپ

اکنون، شما یک برنامه دسکتاپ کاملا کاربردی جیمیل را ایجاد کرده‌­اید! این روش برای ایجاد برنامه جیمیل می‌­تواند در همه برنامه­‌های G Suite، از جمله Docs و Drive استفاده شود.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. عرفان می گوید

    سلام
    هنگام ساخت شرتکات اون گزینه open as windows برام نمیاد
    شرتکات رو که باز میکنم رو همون کروم بازش میکنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.