نحوه صحیح شستشوی انواع سبزیجات

با شستشوی صحیح سبزیجات از مسمومیت غذایی جلوگیری کنید.

شستشوی درست سبزیجات به از بین رفتن جرم و باکتری‌های مضر که مسمومیت غذایی ایجاد می‌کنند، کمک می‌کند. در این مقاله به نحوه صحیح شستشوی برخی انواع سبزیجات که ممکن است به غلط شستشو دهید، می ‌پردازیم.

بروکلی و گل کلم

سبزیجات و بروکلی

بروکلی و گل کلم دارای شکاف‌ها و حفره‌هایی هستند که جرم‌ها می‌توانند در آن مخفی شوند. بروکلی و گل کلم را به مدت دو دقیقه در کاسه‌ای از آب سرد بگذارید خیس بخورد و سپس با آب سرد آنها را آب بکشید.

آووکادو

آووکادو و سبزیجات

آووکادو را باید پیش از برش دادن و استفاده کردن شستشو دهید، در غیر این صورت باکتری‌های مضر آن می‌توانند چاقو را آلوده کنند و حین برش زدن باکتری‌ها را به داخل میوه منتقل کنند. حتما پوست آن را آب بکشید و با یک برس سطح آن را تمیز کنید و سپس میوه را برش دهید.

فلفل تند

فلفل تند و سبزیجات

هنگام برش و حتی شستشوی فلفل تند حتما دستکش دست کنید زیرا روغن طبیعی فلفل می‌تواند پوست و چشمان شما را بسوزاند. فلفل‌ها را زیر آب سرد بگیرید و با یک برس تمیز آن را به آرامی تمیز کنید تا پوست آن براق و تمیز شود.

سبزیجات برگ‌دار

سبزیجات برگ‌دار

سبزیجات برگ‌دار را در کاسه آب سرد به مدت دو دقیقه بگذارید خیس بخورد و سپس آب بکشید تا هرگونه جرم و آلودگی آن از بین برود.

قارچ

سبزیجات و قارچ

برای شستشوی قارچ نیازی به آب نیست، یک برس خشک برای پاک کردن آلودگی و میکروب‌ها کافی است. اگر قارچ‌ها بسیار کثیف است می‌توانید از دستمال کاغذی مرطوب استفاده کنید یا آن را زیر آب سرد روان آب بکشید. اما مراقب باشید قارچ‌ها را خیلی خیس نکنید. قارچ مانند اسفنج است و اگر آب زیادی را جذب کرده باشد، خوب پخته نمی‌شود.

سبزیجات ریشه‌ای

سبزیجات ریشه‌ای

حتی اگر می‌خواهید سیب‌زمینی یا هویج را پوست بکنید، ابتدا آنها را به مدت دو دقیقه در آب سرد خیس کنید و سپس آب سرد از روی آن رد کنید و در نهایت با یک برس تمیز پوست آن را تمیز کنید.

منبع thedailymeal.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.