نحوه فشرده‌سازی و کاهش حجم تصاویر بدون از دست دادن کیفیت

روش‌­های متفاوتی برای فشرده‌سازی تصاویر وجود دارد

ممکن است برای شما نیز پیش آمده که فایل و تصاویر حجیم را دانلود کرده‌­اید، در این صورت می‌­توانید تصاویر را فشرده‌سازی کنید تا فضای کمتری اشغال کند.

روش‌­های متفاوتی برای فشرده‌سازی تصاویر وجود دارد، الگوریتم­‌های فشرده‌سازی، هیچ اطلاعاتی را نادیده نمی‌­گیرند، همچنین، یک روش برای ذخیره اطلاعات پیدا می­‌کنند، بنابراین، تصویر کیفیت خود را از دست نمی‌­دهد.

فشرده‌سازی تصاویر آبشار

انواع فرمت‌­های فشرده‌سازی

ابتدا، بیایید چهار نوع از مهم‌ترین فرمت‌های فشرده‌سازی تصاویر را بررسی کنیم:

  • فرمت JPEG، از قابلیت فشرده‌سازی استفاده می­‌کند که به طور قابل توجهی حجم فایل را کاهش می­‌دهد. این نوع تصاویر دارای آثار هنری فراوانی هستند که دارای فرمت JPEG هستند و با ۱۶ میلیون رنگ در دسترس می‌­باشند.
  • فرمت گرافیکیGIF، تصاویر را به دو صورت فشرده می­‌کند. ابتدا، تعداد رنگ را کاهش می‌­دهد. تصاویر GIF دارای تنها ۲۵۶ رنگ هستند. این فرمت تصاویر را با حجم کمتر و بدون از دست دادن کیفیت فشرده می­‌کند. اما به دلیل کم شدن تعداد رنگ، ممکن است رنگ‌­های بسیاری را از دست بدهید.
  • TIFF یک فرمت بسیار انعطاف‌پذیر است که می­‌تواند تصاویر را بدون افت کیفیت ذخیره کند. از فرمت TIFF برای فشرده کردن تصاویر استفاده نمی­‌شود، بلکه تصاویر را برای ذخیره‌سازی گرافیک و چاپ مناسب می‌­سازد. حجم بزرگ آنها، زمان دانلود را تسریع می­‌کند و مقدار قابل توجهی از فضای دیسک اشغال می­‌شود.
  • فرمت PNG تصاویر را بدون محدودیت فشرده می­‌کند، بنابراین بدون از دست دادن کیفیت تصاویر فشرده می­‌شوند. البته، فشرده‌سازی برگشت‌پذیر است، به این معنا که تصویر قابل بازیابی خواهد بود. این نوع فرمت تنها از ۲۵۶ رنگ استفاده می­‌کند، همچنین از شفافیت ۸ بیتی پشتیبانی می­‌کند.

دلایل فشرده‌سازی تصاویر

فشرده‌سازی تصویر مرد خوابیده

یکی از رایج‌ترین دلیل برای فشرده‌سازی تصاویر، بهینه‌سازی وب‌سایت است. سایت­‌هایی که از تصاویر فشرده استفاده می­‌کنند، زمان کمتری برای آپلود آنها صرف می­‌شود و بازدیدکنندگان نیز بیشتر خواهند شد.

همچنین، تصاویری که از طریق ایمیل ارسال می‌­شوند، برای پیوست از محدودیت اندازه فایل استفاده می‌­کنند، اگر فایل بیش از حد بزرگ باشد، امکان ارسال آن وجود ندارد و یا زمان زیادی صرف می­‌شود. یکی دیگر از دلایل کاهش فضای ذخیره‌سازی می­‌باشد، چرا که  فشرده‌سازی تصاویر مقدار فضای مورد نیاز برای ذخیره آنها را کاهش می­‌دهد.

ابزار فشرده‌سازی تصویر بی‌کیفیت

معرفی دو ابزار رایگان و مفید آنلاین

ابزارهای مختلفی برای فشرده‌سازی تصاویر وجود دارد. دو نمونه از آنها Optimizilla و CompressNow هستند. با استفاده از هر دو این سرویس­‌ها می‌­توانید چندین عکس را در یک زمان آپلود کنید.

هر دو ابزار از یک روش برای آپلود فایل­‌های تصویری استفاده می‌­کنند. شما می‌­توانید تمام فایل­‌هایی که فشرده کرده‌­اید، را در یک زمان دانلود کنید. زمانی که تصاویر خود را دانلود می‌کنید، فرمت اصلی خود را حفظ می­‌کند. هنگام استفاده از CompressNow، ابتدا سطح فشرده‌سازی فایل را انتخاب کنید.

منبع maketecheasier.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.